Można śmiało stwierdzić, iż praktycznie każdy właściciel sklepu internetowego z branży e-commerce doświadczył zjawiska tzw. porzuconych koszyków. Chodzi tutaj o sytuacje, gdy Klient dodaje produkt w celu zakupu, ale ostatecznie rezygnuje z niego i opuszcza stronę. Mimo, iż są to sytuacje w pełni naturalne i nieuniknione w przyszłości, jednak liczbę porzuconych koszyków w sklepach online można zredukować m.in. poprzez optymalizację strony pod kątem SXO.
Zastanawiasz się, jak najprościej wytłumaczyć zjawisko porzuconych koszyków? Jeżeli dodałeś kiedyś produkty do koszyka w sklepie online, a następnie zrezygnowałeś z realizacji zamówienia, to tym sposobem właśnie stworzyłeś tzw. porzucony koszyk. Większość właścicieli sklepów internetowych ma do czynienia z takimi zjawiskami praktycznie każdego dnia (mogą to sprawdzić w swoim systemie CMS do zarządzania treścią).
Tak naprawdę powodów, dla których Klienci porzucają koszyki zakupowe może być wiele. Czasem są to czynniki zupełnie niezależne od sposobu w jaki właściciel sklepu prowadzi swój biznes w sieci, jednak w większości przypadków znaleźć można pewne błędy oraz miejsca do poprawy. Najczęstsze powody porzucania koszyków w sieci to:
Poniżej prezentujemy najlepsze sposoby na zmniejszenie liczby porzuconych koszyków:
Co więcej? Pamiętaj, aby dostosować je do swojej grupy docelowej. warto w tym przypadku sprawdzać różne sposoby. Jeżeli chcesz dowiedzieć się, czy Twoja strona internetowa jest w odpowiedni sposób zoptymalizowana pod kątem doboru fraz i słów kluczowych oraz innych elementów, warto zdecydować się na wykonanie darmowego audytu SEO, który obejmuje m.in.:
Ważne! Strona Twojego sklepu internetowego powinna być zoptymalizowana, zarówno pod kątem SEO, jak i UX.
E-sklepy zgodne z zasadami SXO (SEO +UX) to dzisiaj absolutny must have. Dlaczego? Dzięki takiemu rozwiązaniu pozyskasz wielu zdecydowanych Klientów oraz znacznie zwiększysz szansę na to, że finalizują zakup. Doświadczeni specjaliści COOLONE, którzy zajmą się optymalizacją Twojego serwisu pod kątem SXO dobiorą odpowiednie słowa i frazy kluczowe oraz dostosują ścieżkę konwersji, która skieruje konsumenta od wejścia na witrynę, aż po ostateczny zakup produktu