Porzucony koszyk w sklepie internetowym – co można z nim zrobić?

Porzucony koszyk w sklepie internetowym – co można z nim zrobić

Porzucony koszyk w sklepie internetowym – co można z nim zrobić?

Można śmiało stwierdzić, iż praktycznie każdy właściciel sklepu internetowego z branży e-commerce doświadczył zjawiska tzw. porzuconych koszyków. Chodzi tutaj o sytuacje, gdy Klient dodaje produkt w celu zakupu, ale ostatecznie rezygnuje z niego i opuszcza stronę. Mimo, iż są to sytuacje w pełni naturalne i nieuniknione w przyszłości, jednak liczbę porzuconych koszyków w sklepach online można zredukować m.in. poprzez optymalizację strony pod kątem SXO.

Porzucony koszyk – czym jest?

Zastanawiasz się, jak najprościej wytłumaczyć zjawisko porzuconych koszyków? Jeżeli dodałeś kiedyś produkty do koszyka w sklepie online, a następnie zrezygnowałeś z realizacji zamówienia, to tym sposobem właśnie stworzyłeś tzw. porzucony koszyk. Większość właścicieli sklepów internetowych ma do czynienia z takimi zjawiskami praktycznie każdego dnia (mogą to sprawdzić w swoim systemie CMS do zarządzania treścią).

Jakie są główne powody porzucania koszyków zakupowych przez klientów?

Tak naprawdę powodów, dla których Klienci porzucają koszyki zakupowe może być wiele. Czasem są to czynniki zupełnie niezależne od sposobu w jaki właściciel sklepu prowadzi swój biznes w sieci, jednak w większości przypadków znaleźć można pewne błędy oraz miejsca do poprawy. Najczęstsze powody porzucania koszyków w sieci to:

  • brak możliwości zapłaty za zamówienie w preferowany sposób – niestety, ale starsze sklepy internetowe w dalszym ciągu preferują tradycyjne przelewy, z których korzysta coraz mniej użytkowników sieci
  • brak preferowanych metod wysyłki – osoby, które pracują stacjonarnie (od 8 do 16) wolą odbierać paczki w paczkomatach zamiast dostaw kurierskich
  • skomplikowany sposób finalizacji zamówienia – bardzo zawiły lub mało intuicyjny sposób w efekcie prowadzi do irytacji bądź zniechęcenia
  • konieczność założenia konta użytkownika – brak możliwości złożenia zamówienia jako gość
  • wysoki koszt wysyłki – wyższy od oczekiwanego
  • wyższa całkowita kwota do zapłaty – np. poprzez doliczenie podatku lub ubezpieczenia
  • znikający koszyk – sytuacja, w której zawartość koszyka resetuje się w trakcie dalszego przeglądania sklepu internetowego

Co robić, aby odzyskać porzucony koszyk?

Co robić, aby odzyskać porzucony koszyk?

Poniżej prezentujemy najlepsze sposoby na zmniejszenie liczby porzuconych koszyków:

  • wysyłanie przypomnień – jeżeli zauważyłeś, że Klient w ciągu ostatnich 24 godzin porzucił koszyk w Twoim sklepie internetowym, powinieneś wiedzieć, że być może dokonuje analizy oferty rynkowej, aby wybrać tę najlepszą. Wówczas należy mu pomóc m.in. poprzez wysyłanie mailowych przypomnień o finalizacji transakcji np. z 10% zniżką na asortyment znajdujący się w koszyku
  • odpowiednie targetowanie reklam – jeśli głównym źródłem pozyskiwania Klientów w Twoim sklepie są organiczne wyniki wyszukiwania bądź płatne wyniki pochodzące z kampanii Google Ads, powinieneś postawić na targetowanie, które opiera się nie tylko na jedno bądź dwu wyrazowych słowach kluczowych, ale również na frazach długiego ogona zw. long tail

Co więcej? Pamiętaj, aby dostosować je do swojej grupy docelowej. warto w tym przypadku sprawdzać różne sposoby. Jeżeli chcesz dowiedzieć się, czy Twoja strona internetowa jest w odpowiedni sposób zoptymalizowana pod kątem doboru fraz i słów kluczowych oraz innych elementów, warto zdecydować się na wykonanie darmowego audytu SEO, który obejmuje m.in.:

  • strukturę adresów URL
  • analizę nagłówków
  • ocenę optymalizacji elementów graficznych
  • test szybkości strony internetowej
  • weryfikację poziomu bezpieczeństwa
  • analizę treści
  • oraz wiele więcej

Ważne! Strona Twojego sklepu internetowego powinna być zoptymalizowana, zarówno pod kątem SEO, jak i UX.

Sklep online zgodny z zasadami SXO

E-sklepy zgodne z zasadami SXO (SEO +UX) to dzisiaj absolutny must have. Dlaczego? Dzięki takiemu rozwiązaniu pozyskasz wielu zdecydowanych Klientów oraz znacznie zwiększysz szansę na to, że finalizują zakup. Doświadczeni specjaliści COOLONE, którzy zajmą się optymalizacją Twojego serwisu pod kątem SXO dobiorą odpowiednie słowa i frazy kluczowe oraz dostosują ścieżkę konwersji, która skieruje konsumenta od wejścia na witrynę, aż po ostateczny zakup produktu

Darmowa konsultacja