Podobne wyszukiwania Google mogą pomóc internautom doprecyzować swoje zapytania. Ponadto, wyświetlające się słowa i frazy kluczowe można wykorzystać również w marketingu online. Specjaliści z agencji marketingowych chętnie korzystają z podpowiedzi od Google. W jaki sposób najefektywniej wykorzystać podobne wyszukiwania Google, aby zwiększyły widoczność Twojej strony w wynikach wyszukiwania? Podpowiadamy!
Podobne wyszukiwania Google to najprościej mówiąc lista fraz, które były wyszukiwane przez innych użytkowników w kontekście interesującego Cię tematu.
Załóżmy zatem, że wpisałeś w wyszukiwarkę frazę: „Kurtka na wiosnę”. Google podsunie Ci podobne frazy wpisywane przez innych internautów w tym kontekście. Będą to m.in. „Kurtki na wiosnę damskie”, „Kurtki wiosenne damskie eleganckie”, czy „Przejściowe kurtki wiosenne damskie”.
Zastanawiasz się, gdzie możesz znaleźć podobne wyniki wyszukiwania w Google? Wyświetlają się one pod głównymi wynikami wyszukiwania, informując tym samym co inni użytkownicy wpisywali chcąc uzyskać informację na to samo zagadnienie co Ty. Należy jednak zaznaczyć, iż oprócz tego Google dorzuciło jeszcze jedną przydatną sekcję z podobnymi wyszukiwaniami. O co chodzi konkretnie? Zaraz za pierwszą pozycją w wynikach wyszukiwania pojawiają się „Podobne pytania”. W tym miejscu znajdziesz również frazy bądź pytania, jakie zadali inni internauci w tym samym temacie, który Cię interesuje.
Roboty Google bez przerwy indeksują nowe treści, które każdego dnia pojawiają się w internecie. Oprócz tego przeprowadzają również analizy zachowania użytkowników sieci odpowiadając tym samym na różne pytania np. jakie treści najbardziej ich zainteresowały. Ponadto, notują każdą frazę i pojedyncze słowo jakie wpisane jest w wyszukiwarkę. W oparciu o tak ogromną bazę danych algorytmy budują semantyczne mapy treści. Ich powiązanie wynika z tematów fraz kluczowych związanych z danym zagadnieniem.
Podobne wyszukiwania Google sprawiają, że otrzymujesz pełne spojrzenie na zasoby wyszukiwarki. Innymi słowy, korzystasz nie tylko z fraz, które przychodzą Ci do głowy w danej chwili, ale również z wyników wyszukiwania jakie zostały zastosowane przez innych internautów. Tym sposobem jesteś w stanie kompleksowo i profesjonalnie zgłębić temat, uzyskując choćby podpowiedzi w formie haseł związanych z danym zagadnieniem.
Podobne wyszukiwania to doskonała baza do wyszukiwania najlepiej rankujących słów i fraz kluczowych. Google tak naprawdę podaje Ci na tacy to, czego najczęściej i najchętniej poszukują użytkownicy w zakresie danego tematu. Wskazuje jakie konkretnie słowa i frazy kluczowe warto zastosować, by Twoja witryna wyświetliła się w wynikach wyszukiwania na określone hasło. Podpowiedzi sugerowane przez wyszukiwarkę są więc bardzo pomocne podczas planowania treści takich jak m.in. opisów produktów, kategorii, artykułów blogowych czy eksperckich. Wykorzystując je otrzymasz gotowe frazy z tzw. long tail(długiego ogona) lub słowa kluczowe, które nakierują internautów na Twoją stronę.
Co więcej? Dobrze zoptymalizowane treści na witrynie doceniają również algorytmy Google. W przypadku jeżeli uznają, że Twój content wystarczająco odpowiada na zapytania wpisywane przez użytkowników wyszukiwarki, to Twoja strona internetowa będzie lepiej widoczna w wynikach wyszukiwania na określone hasło.
Czy wiesz, że podpowiedzi Google informują również o intencjach internetowych użytkowników? To dzięki nim dowiesz się, czy Twój potencjalny Klient jest rzeczywiście zainteresowany kupnem danego produktu bądź usługi. Odpowiadając na zapytania internautów będziesz w stanie odpowiednio odpowiedzieć m.in. publikując wpis na blogu firmowym.
Poza wyżej wymienionymi korzyściami, podobne wyszukiwania Google to także świetny sposób na monitorowanie oraz budowanie reputacji marki w internecie. Wpisując w Google nazwę firmy, możesz sprawdzić jakie zapytania w jej kontekście zadają użytkownicy – co ich najbardziej interesuje, czego chcą się o niej dowiedzieć itp. Google zdradza również, czy Twoja firma jest porównywana z konkurencją przez potencjalnych Klientów. W związku z powyższym, tego typu odpowiedzi wskażą, nad czym Twoja marka powinna jeszcze popracować i co ulepszyć.
Podobne wyszukiwania Google są bardzo użyteczne. Pomagają dotrzeć do prawdziwych intencji Twoich Klientów, dzięki czemu będziesz mógł precyzyjnie odpowiedzieć na ich indywidualne potrzeby. Wykorzystując je zbudujesz również content, który będzie przyjazny nie tylko odbiorcom, ale i algorytmom Google. Tym sposobem znacznie zwiększy szanse na poprawienie swojej widoczności w internecie oraz dotarcie do szerszego grona odbiorców.