Outreach – co to jest i jak wpływa na SEO?

Zespół pracowników

Outreach – co to jest i jak wpływa na SEO?

Wybór strategii marketingowej nie należy do łatwych zadań, szczególnie na początku działalności internetowej. Obecnie poza istotą dobrej strony internetowej ważna jest również popularność w sieci, która znajduje przełożenie na wzroście konwersji. Jednym ze skutecznych a zarazem najlepszych rozwiązań jest outreach marketing. Co to jest i na czym polega? Informujemy poniżej!

Outreach – czym jest?

Outreach to inaczej działania marketingowe, których celem jest budowanie zasięgu oraz rozpoznawalności. To działania, które szeroko wykraczają poza firmowe kanały komunikacyjne oraz promocje. Outreach marketing skupia się przede wszystkim na przekazywaniu wartościowych treści oraz odpowiedniej grupie docelowej. Fundamentem jest znalezienie potencjalnych odbiorców, a następnie przekształcenie ich w Klientów, którzy zwiększają konwersję. Można więc śmiało stwierdzić, iż najistotniejsze są: czas, przekaz, nadawca oraz odbiorca.

Outreach – zastosowanie

Czy wiesz, że outreach marketing może dotyczyć różnych aspektów biznesowych? Mimo tego, najczęściej wykorzystywany jest w mediach społecznościowych, podczas promocji marki, do pozyskiwania wartościowych odnośników lub budowania wizerunku lidera w sieci. Elementy na które warto zwrócić uwagę to:

Networking

Głównym celem tej strategii jest zarówno nawiązywanie współpracy jak i wymiana umiejętności i wiedzy. Innymi słowy, im więcej kontaktów zgromadzisz, tym większy autorytet uzyskasz w swojej branży. Należy jednak pamiętać, iż jest to proces długotrwały i wymagający, ponieważ kontaktujesz się przede wszystkim z ekspertami z wybranych dziedzin

Social selling

Social media stanowią niezbędne narzędzia marketingowe. Działania social selling polegają na poszukiwaniu potencjalnych Klientów na określonych platformach oraz budowaniu z nimi długotrwałych i pozytywnych relacji. Jest to zatem rozwiązanie, które w efekcie przekłada się na realizację celów sprzedażowych. To strategia dedykowana przede wszystkim generowaniu leadów sprzedażowych

Największe zalety jakie wynikają z tego rozwiązania to m.in.:

  • poprawa ruchu na witrynie
  • zdobycie wartościowych linków
  • wzrost konwersji
  • wsparcie lokalnego SEO
  • uzyskanie większej liczby danych demograficznych
  • a także dywersyfikacja źródeł

Influencer marketing

To strategia, z której korzysta wiele firm realizując własne cyfrowe kampanie marketingowe. Warto przy tym zaznaczyć, iż wszystko opiera się na partnerstwie z osobami, które posiadają dużą liczbę obserwujących i są uważane za autorytety we własnej branży. Ponadto, jest to skuteczny sposób, aby dotrzeć do wybranej grupy docelowej. Jest to zatem strategia, którą wyróżnia wiele zalet w tym m.in.  możliwość zwiększenia świadomości marki oraz ruchu na stronie internetowej. Podczas takiej współpracy firmy i marki mogą docierać do potencjalnych Klientów, sporo oszczędzając w porównaniu do tradycyjnej formy reklamy.

Wzrost świadomości marki i poprawa autorytetu w internecie

Jeżeli chcesz zbudować świadomość marki i pokonać konkurencję, musisz wyróżnić się w sieci oraz skupić na własnych cechach charakterystycznych. Tym sposobem stworzysz u odbiorców pozytywne skojarzenia z Twoją marką. Co więcej? Tak postępując wkroczysz w obszar SERM (Search Engine Reputation Management). Prościej mówiąc są to działania, których celem jest zbudowanie pozytywnego wizerunku w sieci, aby móc poprawić i zacieśnić relacje między marką a Klientem.

Zdobywanie wartościowych backlinków

Linki zwrotne to praktyka w pozycjonowaniu strony internetowej, która nieustannie cieszy się dużym zainteresowaniem. Dlaczego? Linki zwrotne stanowią komunikat dla Google o tym, że dana strona jest wartościowa i warto częściej na nią zaglądać. Jednak, aby móc pozyskiwać wartościowe linki zwrotne, należy przede wszystkim tworzyć wartościowe i merytoryczne treści na witrynę, ponieważ właśnie takich szukają użytkownicy.

Guest posting

Strategia publikowania gościnnego polega na tworzeniu treści na czyjejś stronie internetowej. Jest to również strategia, która polega na pozyskiwaniu wartościowych linków do własnego bloga, co pomaga poprawić jego popularność oraz buduje wizerunek eksperta. Ponadto, jest to również możliwość dotarcia do nowego grona odbiorców.

Reasumując, z przeprowadzonych badań marketingowych wynika, że aż ponad 80% osób na świecie wierzy i opiera się na opiniach innych podczas podejmowania decyzji zakupowych. Co istotne? Nie chodzi tutaj tylko o najbliższych, czyli rodzinę bądź przyjaciół, ale również o firmy, które są postrzegane jako autorytet. Można więc śmiało stwierdzić, że działania outreach marketing są bardzo ważne.

Darmowa konsultacja