Otwarcie e- sklepu w wakacje- czy to się opłaca?

Otwarcie e- sklepu w wakacje- czy to się opłaca

Otwarcie e- sklepu w wakacje- czy to się opłaca?

Planujesz otworzyć swój sklep internetowy i zastanawiasz się jaki moment będzie na to najlepszy? Prawdę mówiąc nie ma jednego idealnego czasu, ponieważ większość zależy od tego, co chcesz oferować. Rodzaj asortymentu powinien wskazać Ci najlepszy czas na otwarcie sklepu online. Można zaobserwować, że coraz więcej przedsiębiorców rozpoczyna swoją działalność latem, a szczególnie w okresie wakacyjnym. Pamiętaj jednak, zanim zdecydujesz się na ten krok, przekonaj się czy warto otworzyć e- sklep w wakacje! Co istotne? Lato jest porą roku, którą charakteryzuje zarówno sporo zalet, ale również i wad. Dlatego, najpierw warto je dobrze poznać i porównać ze swoim planem firmowym, aby przekonać się czy rozpoczęcie sprzedaży internetowej w wakacje jest opłacalne. Zapraszamy do lektury.

Otwieram sklep w wakacje – na co mogę liczyć? Jakie korzyści?

Po pierwsze, lato to jeden z okresów w ciągu roku, kiedy następuje znaczny wzrost sprzedaży! Choć trudno jest przewidzieć, kiedy nastąpi największa sprzedaż, jednak można stwierdzić, że szczyt zakupowy wiążę się przede wszystkim z wyjazdami na wakacje dużej liczby społeczeństwa. To tzw. sezonowe zakupy, które związane są właśnie z podróżowaniem, spędzaniem wolnego czasu na powietrzu czy ucieczką przed wysoką temperaturą. Jeśli planujesz prowadzić sprzedaż tego typu produktów- nie musisz się martwić, gdyż z pewnością znajdziesz szeroką grupę Klientów! Bardzo dobrym rozwiązaniem w tej sytuacji jest także kampania Google Ads. Dzięki niej możesz skutecznie promować towary cieszące się największym zainteresowaniem wśród Klientów.

Lato to doskonały czas na przygotowanie do jesieni oraz świąt. Otwarcie sklepu internetowego w wakacje to także świetny pomysł, jeśli masz zamiar sprzedawać bardziej uniwersalne produkty np. sprzęt sportowy. Pamiętaj, że większość z tych produktów praktycznie przez 365 dni w roku znajduje swoich nabywców. Ponadto lato to idealny moment, aby przygotować odpowiednie działania marketingowe, zarówno na jesień, jak i zimę, a szczególnie okres przedświąteczny! Choć w niektórych branżach nie osiągniesz dużej sprzedaży, jednak zyskasz cenny czas na optymalizację strony www, pozycjonowanie oraz dodawanie wartościowych treści czy zbudowanie lojalnej społeczności.

Jakie wady wiążą się z otwarciem sklepu online w wakacje?

  • Popularność sezonowych produktów i usług- musisz mieć na uwadze, że trudno może być Ci rozwinąć biznes w porze letniej, jeśli planujesz sprzedawać produkty, które nie do końca są związane z tym właśnie sezonem. To właśnie w okresie wakacji odbiorcy wykazują zainteresowanie konkretnymi usługami bądź produktami m.in. grillami, meblami ogrodowymi, wycieczkami czy biletami na różnego rodzaju imprezy plenerowe. Mimo, iż uniwersalne produkty nieprzerwanie cieszą się dużym powodzeniem, jednak również w ich przypadku może spaść zainteresowanie. Dlatego najlepszym rozwiązaniem jest dodanie do swojej oferty sezonowych towarów, gdyż dzięki temu dobrze przygotujesz się do najważniejszego w ciągu roku momentu dla Twojej firmy.
  • Wysokie i specyficzne wymagania odbiorców- częste podróże latem sprawiają, ze potrzeby odbiorców są bardzo specyficzne. Oprócz rosnącego zainteresowania na określone produkty, dotyczy to także metody realizowania zleceń. Powinieneś mieć na uwadze, że podczas wakacji odbiorcom zależy przede wszystkim na szybkim otrzymaniu zamówienia. Dzieje się tak, ponieważ nie mają oni czasu na czekanie na odpowiedź, czy wyjaśnianie wątpliwości. W innym przypadku mogą wybrać Twoją konkurencję! Dlatego, jeśli planujesz otworzyć e- sklep w wakacje i sprzedawać sezonowe towary, musisz liczyć się z bardzo szybkim tempem pracy. Jeśli dasz radę, bez wątpienia zdobędziesz uznanie wśród Klientów! Zbyt wolna realizacja zamówień może wpłynąć na negatywną opinię o Twojej firmie.

Kiedy warto otworzyć sklep internetowy?

Poznałeś już najważniejsze zalety i wady związane z otwarciem sklepu internetowego w wakacje. Zatem, powinieneś wiedzieć, że nie ma jednej ogólnej zasady, która wskaże ci najlepszy moment na otwarcie biznesu online. Zależy to nie tylko od Twoich oczekiwań i celów, ale szczególnie od tego, co chcesz oferować. Wybierając produkty i usługi cieszące się dużym zainteresowaniem latem, a więc wykorzystując „sezonową reklamę”, możesz liczyć na osiągnięcie dużego sukcesu! Ponadto, jeśli masz dobry plan na przyszłość swojego biznesu, to w niedługim czasie przekonasz się, że letni sezon wakacyjny jest doskonałym momentem, zarówno na zastanowienie się, jak i realizację pierwszych celów.

Nie warto czekać na jedną, idealną chwilę na otwarcie własnego biznesu internetowego, ponieważ zawsze możesz doświadczyć przeciwności, ograniczeń czy innych trudności. Całkowitą pewność uzyskasz dopiero wtedy, gdy przygotujesz sprawdzony i skuteczny plan i przeprowadzisz badanie rynkowe. Właśnie dzięki temu dowiesz się, czego oczekują od Ciebie potencjalni Klienci. Dowiesz się także, w jakim czasie najchętniej sprzedają się oferowane przez Ciebie produkty bądź usługi. Takie działania wskażą Ci najlepszy moment na otwarcie e- sklepu!

Darmowa konsultacja