Optymalizacja Joomla – przewodnik

Optymalizacja Joomla

Optymalizacja Joomla – przewodnik

Czy wiesz, że 70% interakcji w wynikach wyszukiwania pochodzi z organicznych źródeł (imforza.com). To sugeruje, że optymalizacja Joomla skierowana na organiczne rezultaty jest jednym z najefektywniejszych narzędzi do poprawy dochodowości Twojej firmy. W niniejszym materiale podamy powody, dla których warto zainwestować w działania SEO dla tego CMS, a także wskazówki, jak rozpocząć proces optymalizacji na platformie Joomla w pięciu etapach.

Optymalizacja Joomla – czy warto zainwestować w SEO?

Ponad 89% specjalistów marketingowych zgadza się, że SEO jest efektywne (emarketer.com). To nic dziwnego, gdyż profesjonalna optymalizacja stron internetowych umożliwia poprawę rankingów domeny dla kluczowych słów związanych z biznesem online w relatywnie krótkim czasie. Ta praktyka niesie ze sobą szereg korzyści, takich jak:

  • rozrost popularności Twojej marki
  • budowanie zaufania wśród Klientów
  • zdobywanie przewagi konkurencyjnej

W efekcie, po kilku lub kilkunastu miesiącach konsekwentnych działań optymalizacyjnych, możesz spodziewać się wzrostu zysków swojego przedsiębiorstwa. Warto jednak pamiętać, że ponad 68% interakcji koncentruje się wokół pięciu pierwszych wyników wyszukiwania (blog.hubspot.com). Co więcej, aż 95% ruchu z wyszukiwarek ląduje na pierwszej stronie wyników (digitalsynopsis.com).

Większość kluczowych słów ważnych dla Twojego biznesu jest poza pierwszą stroną Google? W takim razie warto zainwestować w profesjonalny audyt SEO, aby dowiedzieć się, co należy poprawić, aby zdobyć lepsze pozycje w wynikach wyszukiwania i tym samym zwiększyć ruch, który przekłada się na lepsze wyniki sprzedaży!

Jak rozpocząć optymalizację stron na platformie Joomla?

Proces optymalizacji stron na platformie Joomla powinien zacząć się od stworzenia unikalnej i skutecznej strategii SEO. Kolejnym krokiem jest oczywiście przeprowadzenie (lub zlecenie) profesjonalnego audytu SEO. Kluczowe jest również zoptymalizowanie technicznych aspektów strony oraz jej treści. Biorąc pod uwagę obecne standardy algorytmu Google, priorytetem powinny być również długofalowe działania związane z link-buildingiem.

Poniżej przedstawiamy 5 kroków do optymalizacji stron na platformie Joomla:

Optymalizacja Joomla – strategia SEO

Każde profesjonalne przedsiębiorstwo SEO zaczyna proces optymalizacji stron na Joomla od stworzenia optymalnej strategii SEO. W tym celu należy m.in.:

  • dobierać wartościowe frazy sprzedażowe – za pomocą narzędzia Senuto (lub innego, dowolnego programu analitycznego) powinno się dobrać słowa kluczowe ogólne (jedno- lub dwuwyrazowe) oraz wyrażenia z długiego ogona oparte na co najmniej 3-4 frazach (według statystyk wordstream.com aż 50% internautów używa ponad 4 słów do poszukiwania produktów lub usług);
  • planować strategię tworzenia treści – analizuj konkurencję (korzystając z narzędzi tj. Majestic SEO) i zdecyduj, jakie treści będziesz tworzył na swoją stronę internetową, jaka będzie ich objętość, intensywność i typy słów kluczowych (uwzględnij zarówno treści na główne podstrony, jak i opisy produktów, kategorii oraz content blogowy)
  • zastanowić się nad link-buildingiem – za pomocą narzędzia Majestic SEO (lub innego, dowolnego programu analitycznego) przeprowadź analizę profilu linków konkurencji i na tej podstawie zdecyduj, skąd będziesz pozyskiwał linki, jakiej wartości będą poszczególne odnośniki, a także jaki budżet na link-building masz do dyspozycji

Optymalizacja Joomla – audyt SEO

Optymalizacja strony na Joomla powinna zawsze rozpocząć się od przeprowadzenia audytu SEO. To dzięki niemu dowiesz się, jakie aspekty Twojej witryny są już dobrze zoptymalizowane, a które wymagają jeszcze poprawy.

Podczas audytu SEO powinieneś zwrócić uwagę na następujące elementy:

  • Poprawność kodu HTML – błędy w kodzie mogą prowadzić do problemów z indeksacją strony przez roboty Google
  • Optymalizacja grafik – niewłaściwie zoptymalizowane obrazy mogą negatywnie wpływać na szybkość ładowania strony
  • Struktura linków – linki powinny być zrozumiałe zarówno dla użytkowników, jak i dla robotów wyszukiwarek. Najlepiej, jeśli adresy URL są krótkie i zawierają słowa kluczowe
  • Szybkość ładowania strony – to jeden z kluczowych czynników rankingowych. Strony, które ładują się długo, są często opuszczane przez użytkowników
  • Bezpieczeństwo strony – Google premiuje strony, które korzystają z certyfikatów SSL
  • Optymalizacja treści – treści na stronie powinny być unikalne, wartościowe dla użytkowników i odpowiednio zoptymalizowane pod kątem SEO

Techniczna optymalizacja Joomla

Po przeprowadzeniu audytu SEO nadszedł czas na optymalizację techniczną strony. W tym celu zadbaj o:

  • Responsywność strony – strona powinna być dobrze wyświetlana na wszystkich urządzeniach – na komputerach stacjonarnych, laptopach, tabletach i smartfonach. Pamiętaj, że Google premiuje strony, które są responsywne
  • Optymalizację szybkości ładowania strony – skompresuj obrazy, zminimalizuj skrypty JavaScript i CSS, skorzystaj z buforowania
  • Poprawną strukturę linków – adresy URL powinny być zrozumiałe dla użytkowników i zawierać słowa kluczowe
  • Certyfikat SSL  – jest to podstawa bezpieczeństwa Twojej strony. Strony, które korzystają z certyfikatów SSL, są lepiej oceniane przez Google
  • Plik robots.txt i mapę strony XML – to podstawowe elementy, które pomagają robotom Google zrozumieć strukturę Twojej strony

Optymalizacja Joomla – treści

Zoptymalizowane technicznie strony to jedno, ale bez wartościowych i dobrze zoptymalizowanych treści nie osiągniesz sukcesu. Pamiętaj, że treści na stronie powinny być przede wszystkim dla użytkowników, a dopiero potem dla wyszukiwarek. Dlatego zadbaj o:

  • Unikalność treści – duplikaty treści są karane przez Google. Dlatego postaraj się, aby wszystkie treści na Twojej stronie były unikalne
  • Wartość dla użytkownika – treści powinny dostarczać wartości użytkownikom. Im więcej wartości dostarczasz, tym większe masz szanse na to, że użytkownicy będą wracać na Twoją stronę
  • Optymalizację SEO – treści powinny być odpowiednio zoptymalizowane pod kątem SEO. Oznacza to, że powinny zawierać słowa kluczowe, ale nie przesadną ilość – tzw. keyword stuffing jest karany przez Google.

Optymalizacja Joomla – link-building

Ostatnim, ale nie mniej ważnym elementem optymalizacji Joomla jest budowanie linków. Linki są jednym z kluczowych czynników rankingowych. Dlatego postaraj się zdobywać jak najwięcej wartościowych linków prowadzących do Twojej strony. Pamiętaj jednak, aby były one naturalne – Google potrafi wykryć sztuczne linki i nałożyć stosowne kary.

Masz dodatkowe pytania w kwestii pozycjonowania Joomla? Koniecznie skontaktuj się z nami – COOLONE zawsze służy pomocą wszystkim swoim Klientom. Zapraszamy serdecznie!

Darmowa konsultacja