Opinie GoWork, Opinie o pracodawcach GoWork

Opinie GoWork, Opinie o pracodawcach GoWork

Opinie GoWork, Opinie o pracodawcach GoWork

Oceń artykuł

GoWork.pl to jeden z największych i najpopularniejszych serwisów dotyczących rynku pracy w Polsce. Znajdziemy na nim oferty pracy. Jednocześnie słynie on z możliwości wystawiania opinii o pracodawcach. W dniu publikacji tego artykułu znajduje się ponad 4 mln opinii, co czyni go największym tego typu serwisem w Polsce.

Historia GoWork i zakres działalności

Historia firmy sięga 1990 roku, natomiast od 2004 działa ich portal pracy. Jednak jest to tylko jeden obszar działalności. Firma od 2006 roku zajmuje się prowadzeniem szkoleń m.in. dla kadry managerskiej, specjalistycznej oraz oświaty. Ponadto w 2007 roku zaczęła zajmować się rekrutacją pracowników.

W 2010 roku GoWork otworzyło pierwszą szkołę policealną w Warszawie. Dzisiaj jej placówki znajdziemy w 7 miastach w Polsce m.in. w Krakowie, Wrocławiu, Katowicach. Dostępnych jest ponad 100 kierunków, ponadto oferują nauczanie w formie stacjonarnej i zdalnej.

Jednak dla pracodawców największe znaczenie ma portal pracy. GoWork może służyć jako miejsce do wystawiania ogłoszeń, jednocześnie jest on ceniony głównie ze względu na Employer Branding, czyli m.in. wystawianie opinii na temat pracodawców, możliwość brania aktywnego udziału w dyskusji.

Ponadto na stronie GoWork znajdziemy blog, na którym znajdują się wskazówki zarówno dla pracodawców, jak i pracowników.

Opinie o pracodawcach na GoWork — jak wyglądają

Aktualnie w GoWork można dodawać 2 rodzaje opinii na temat pracodawców. Pierwszy rodzaj to klasyczne opinie. Pracownicy tutaj po prostu dzielą się swoimi opiniami na temat danego pracodawcy.

Duże znaczenie ma to, że każdy może odpowiedzieć na daną opinię. Może to zrobić zarówno pracodawca, jak i inni pracownicy. Dzięki temu pod niektórymi opiniami tworzą się dyskusje, które mogą dostarczyć wiele wartościowych informacji dla przyszłych pracowników.

Drugą opcją są raporty z rozmów kwalifikacyjnych. Użytkownicy mogą tu dokładnie opisać, jak przebiegała rozmowa rekrutacyjna, jakie pytania zostały im zadane. Jednocześnie, pomimo że funkcja ta działa już długo, to cały czas opinii na temat rozmów kwalifikacyjnych jest znacznie mniej. Z drugiej strony zwykle dostarczają wiele wartościowych informacji. Raportów z rozmów kwalifikacyjnych nie można komentować.

 Inne funkcje GoWork.pl

Na portalu istnieje także możliwość zamieszczania Ofert Pracy. Dużą zaletą tej opcji jest to, że osoba, która będzie sprawdzała opinie na temat Twojej firmy, może za pomocą jednego kliknięcia sprawdzić także aktualne oferty pracy.

Ponadto pracownicy, kandydaci mogą zadawać pytania odnośnie do pracodawcy, czy też stanowiska. Odpowiedzieć na nie może zarówno pracodawca, jak i inni użytkownicy.

Natomiast pracodawca ma możliwość aktywnego prowadzenia profilu m.in. dodawania aktualności. Stanowi to świetny element świadomego dbania o Employer Branding.

Jak wykorzystać GoWork do Employer Brandingu?

Jeśli zależy Ci na pozyskiwaniu najlepszych kandydatów, to koniecznie zadbaj o swój wizerunek pracodawcy. W Polsce dużą rolę odgrywa portal GoWork. Jest to największe miejsce, gdzie można znaleźć opinie na temat pracodawców. Największe firmy mają kilka, a nawet kilkanaście tysięcy opinii na swój temat.

Przede wszystkim, jeśli chcesz wykorzystać potencjał GoWork, to przestań biernie patrzeć na opinie, które się tu wyświetlają. Zacznij aktywnie brać udział w tym, co dzieje się na profilu Twojej firmy. I nie chodzi o to, żebyś dodawał samodzielnie opinie, tylko żebyś brał udział w dyskusji, która toczy się na profilu Twojej firmy na portalu GoWork.

Jeśli pojawią się opinie, to możesz na nie odpowiedzieć. Warto prowadzić merytoryczną dyskusję zwłaszcza z osobami, które zostawiają negatywne wpisy. Jednocześnie należy pamiętać o tym, że konieczne jest odpowiednie podejście do tego. Nie możesz dać się ponieść emocjom i sprowokować. Nawet jeśli rozmówca jest niemiły, to należy zachować profesjonalizm.

Niektórzy kandydaci mogą też zadawać pytania. Zamiast czekać, aż ktoś postronny odpowie, możesz to zrobić samodzielnie. Warto także wykorzystać sekcję z aktualnościami i publikować tam odpowiednie informacje.

Aktywnie prowadzony profil sprawi, że zrobisz dobre wrażenie na pracownikach, a dzięki temu wzrosną szanse na pozyskanie wartościowych kandydatów.

Jak radzić sobie z negatywnymi opiniami na GoWork?

Jednym ze sposobów na radzenie sobie z negatywnymi opiniami jest po prostu merytoryczna odpowiedź. Prowadzenie dyskusji i profesjonalna reakcja na krytykę może sprawić, że Twoja firma będzie się lepiej prezentowała w oczach pracowników. Negatywne opinie można także po prostu zignorować, zwłaszcza jeśli ogólny wydźwięk na temat Twojej firmy jest pozytywny.

Natomiast jeśli opinia narusza dobro Twojej firmy — jest pomówieniem, atakiem, zawiera nieprawdziwe lub poufne informacje, to możesz dążyć do jej usunięcia. W tym celu możesz skontaktować się z administracją GoWork lub zapytać o pomoc prawnika i razem z jego pomocą pozbyć się negatywnego wpisu, a także pociągnąć osobę, która go zamieściła do odpowiedzialności karnej.

Oceń artykuł