Najpopularniejsze formy reklamy internetowej według statystyk

Reklama internetowa rodzaje

Najpopularniejsze formy reklamy internetowej według statystyk

Postęp w dziedzinie technologii nieustannie przekształca świat marketingu online, nadając reklamie zupełnie nowe oblicze w porównaniu do ostatnich lat. W tym tekście skupimy się na najbardziej popularnej formie reklamy online. Zapewne, ta wiedza pomoże Ci zdecydować, jak najlepiej promować własną markę.

Kluczowa forma reklamy online — Social Media Marketing

Stale zmieniające się trendy i nowoczesne technologie zwiększają popularność mediów społecznościowych. Portale takie jak Instagram, Facebook, TikTok czy LinkedIn przyciągają miliardy użytkowników. Tak ogromna skala zasięgu nie pozostaje niezauważona przez reklamodawców, co sprawia, że Social Media Marketing przeżywa dynamiczny wzrost. Światowe statystyki wskazują, że korzysta z nich około 4 miliardy osób, a ponad 90% firm korzysta z co najmniej dwóch platform społecznościowych w swoich działaniach marketingowych. Profesjonalne agencje marketingu internetowego, takie jak COOLONE na bieżąco śledzą najważniejsze trendy na różnych platformach, aby skutecznie docierać do najszerszego grona odbiorców.

Królowie reklamy online – media społecznościowe

Oto platformy, na których dominuje reklama online. Wykorzystują one:

  • Facebook
  • Instagram
  • YouTube

Facebook – lider w reklamie online

Z końcem 2020 roku Facebook zgromadził 2,8 miliarda użytkowników. Mając na uwadze precyzyjne zbieranie danych przez tę platformę, nie jest zaskakujące, że cieszy się ona popularnością wśród reklamodawców. W Polsce aktywnych użytkowników FB jest około 15 milionów, z czego 11 milionów codziennie loguje się na platformę.

Na Facebooku możesz wybrać z pośród pięciu głównych celów kampanii, takich jak:

  • kliknięcia na stronę
  • interakcje z postem
  • konwersje
  • polubienia
  • wyświetlenia filmów

Najczęściej spotykane formy reklamy na tej platformie to:

  • obrazy
  • kolekcje
  • karuzele
  • pokazy slajdów
  • instant experience (dawniej kanwa)
  • filmy reklamowe

Z pomocą ekspertów z dziedziny marketingu online, forma i cel reklamy zostaną dostosowane do potrzeb Twojej firmy.

Instagram – niezastąpiony w Social Media Marketingu

Instagram, należący do ekosystemu Facebooka, jest niekwestionowanym liderem w marketingu social media. W Polsce liczba użytkowników Instagrama sięga około 3 milionów. Instagram oferuje różne opcje reklamowe:

  • Instagram Stories
  • posty sponsorowane
  • reklamy karuzelowe
  • reklamy kolekcji
  • filmy reklamowe

Facebook i Instagram są częścią tego samego ekosystemu, co umożliwia łączenie kampanii na obu platformach. To wszystko jest dostępne za pośrednictwem Menedżera Reklam. Jeżeli nie chcesz wykonywać tych działań na własną rękę, możesz powierzyć to zadanie ekspertom z doświadczonej agencji COOLONE.

YouTube – wiodąca platforma wideo w reklamie online

Najpopularniejsze formy reklamy na YouTube to:

  • In Stream (z opcją pominięcia)
  • In Stream (bez możliwości pominięcia)
  • Discovery
  • Bumper ads
  • reklamy w banerze masthead

Nie zapominaj także o youtuberach, którzy polecają konkretne marki. Dzięki temu nawet użytkownicy z włączoną blokadą reklam czy abonenci YouTube Premium są narażeni na reklamy.

Jeśli jesteś zainteresowany wykorzystaniem opisanych wyżej strategii, możesz skorzystać z usług naszej profesjonalnej agencji marketingu online. Reklama w mediach społecznościowych jest skuteczniejsza od telewizyjnej, ponieważ umożliwia dotarcie do osób faktycznie zainteresowanych ofertą. To możliwe dzięki precyzyjnemu targetowaniu kampanii.

Darmowa konsultacja