Aktualizacja sklepu internetowego do najnowszej wersji PrestaShop stanowi wyzwanie techniczne, które wymaga dokładnego planowania, przemyślenia potencjalnych skutków i współpracy z zespołem. W poniższym artykule COOLONE przedstawiamy, na co należy zwracać uwagę, by proces aktualizacji zakończył się sukcesem.
Rozpocznij od wykonania kopii zapasowej plików i bazy danych sklepu. Możesz to zrobić za pomocą Klienta FTP oraz narzędzia phpMyAdmin. Następnie zalecane jest przeprowadzenie aktualizacji w środowisku testowym, aby uniknąć wprowadzania zmian bezpośrednio na żywej stronie. Informowanie wyszukiwarek, by nie indeksowały tymczasowego folderu za pomocą pliku robots.txt, jest kluczowe. Co istotne? Migrację zaleca się wykonać za pomocą wtyczki 1-Click Upgrade i dokładnie sprawdzić działanie strony po zakończeniu procesu.
Jeśli obecna platforma, np. WooCommerce, nie spełnia już Twoich potrzeb, możesz rozważyć migrację do PrestaShop. Importowanie i eksportowanie danych produktów, kategorii, zdjęć i ustawień SEO jest możliwe dzięki narzędziom dostępnym w większości platform e-commerce. Specjalistyczne moduły, takie jak „Migrate WooCommerce to Prestashop” od firmy ETS-Soft, mogą automatyzować ten proces, oszczędzając Twój czas i wysiłek.
Ważne jest, by przy migracji zwrócić uwagę na SEO i zachować ciągłość, np. przez zachowanie identycznej struktury adresów URL lub stosowanie przekierowań 301. Nie zapominaj o aktualizacji meta tagów, zawartości bloga, danych strukturalnych Schema oraz o poprawnej indeksacji i mapach XML. Informowanie zespołu i dostosowanie przekierowań w mediach społecznościowych, kampaniach reklamowych i innych materiałach promocyjnych jest równie istotne, by zapewnić płynne przejście do nowej wersji PrestaShop.