Czy wiesz, że wraz z nowym 2023 rokiem w życie weszło wiele zmian, nowych norm, zasad oraz ograniczeń, które dotyczą reklamowania m.in. specjalistycznego sprzętu medycznego, implantów, produktów medycyny estetycznej oraz wyrobów, które oparte są na laserze i kwasie hialuronowym? Co więcej? Istotne zmiany zaszły również w prawie dotyczącym promocji zabiegów medycyny estetycznej. Przeczytaj poniższy artykuł i rozwiej wszelkie swoje wątpliwości w kwestii nowych regulacji oraz dowiedz się, jak powinien wyglądać marketing dla medycyny estetycznej.
W rezultacie nowych regulacji jakie weszły z dniem 1 stycznia 2023 roku, gabinety medycyny estetycznej mają znacznie mniejsze możliwości, jeżeli chodzi o zakres reklamowania własnych usług. Niezgodne z prawem jest m.in. dotychczasowe reklamowanie zabiegów zdrowotnych. Zakazane jest również wykorzystywanie wizerunku lekarzy w celach promocyjnych, influencerów oraz innych osób, które nie związane są z branżą medyczną. Ponadto, zabronione jest też reklamowanie usług opierających się na używaniu wyrobów medycznych takich jak:
Ważne! Mimo, iż przepisy weszły w życie 1 stycznia 2023 roku, jednak wszystkie kampanie rozpoczęte przed tym dniem mogą w dalszym ciągu funkcjonować do 30 czerwca 2023 r.
Zastanawiasz się, czy jest możliwe złamanie przepisów regulujących zakaz reklamowania medycyny estetycznej? Jeśli tak, to koniecznie z tego zrezygnuj. Wszelkie działania niezgodne z nowo obowiązującymi zasadami mogą skutkować bardzo dotkliwą karą pieniężną w wysokości nawet do 2 milionów złotych.
Mimo tego nie oznacza to jednak, iż promocja usług medycyny estetycznej jest w całkowitym stopniu zakazana. Innymi słowy, istnieje kilka dozwolonych technik, które mogą być wykorzystywane w strategiach reklamowych.
To jeden z najistotniejszych aspektów dotyczących pozycjonowania witryny. Pamiętaj, że dzięki merytorycznym i wartościowym treściom dotrzesz do docelowych grup Klientów oraz zachęcisz ich do skorzystania z usług bądź produktów swojej marki. W trakcie przygotowywania contentu zaleca się wykorzystanie najbardziej popularnych w branży fraz i słów kluczowych. Do tego celu możesz użyć dedykowanych narzędzi takich jak m.in. Google Search Console czy Keyword Tool. Po wykonaniu analizy słów kluczowych możesz zacząć przygotowywać treści. Najskuteczniejsze formy treści, które mogą przynieść oczekiwane efekty dla branży medycyny estetycznej to np.:
Czy wiesz, że dzięki jakościowym linkom zwrotnym Twoja strona internetowa znacznie lepiej pozycjonuje się w wynikach Google? Jednak, aby można było uzyskać takie rezultaty, konieczne jest pozyskiwanie linków ze stron o wysokim autorytecie w branży. Istotną techniką link buildingu jest naturalne budowanie linków. To proces, który polega na tworzeniu oryginalnych treści, które bezpośrednio zachęcają innych twórców do linkowania. Jednak w znacznej większości przypadków sposób ten nie gwarantuje oczekiwanych efektów, dlatego warto wykorzystać inne praktyki takie jak:
Działania z zakresu marketingu dla medycyny estetycznej w sieci to nie tylko zewnętrzne działania promocyjne, ale również profesjonalna i kompleksowa optymalizacja witryny pod kątem jej użyteczności. Jeżeli zależy Ci na zwiększeniu współczynniku konwersji oraz budowaniu ruchu na stronie, musisz wykorzystać kilka skutecznych i sprawdzonych rozwiązań z zakresu technicznej optymalizacji. Innymi słowy, powinieneś zwrócić uwagę na:
Reasumując, marketing dla medycyny estetycznej w 2023 roku stał się bardziej skomplikowany niż kiedykolwiek wcześniej. W związku z powyższym, konieczne jest stosowanie skutecznych i sprawdzonych praktyk reklamowych, które nie naruszają regulacji prawnych. Najlepszym rozwiązaniem w tej sytuacji jest skorzystanie z pomocy doświadczonych ekspertów SEO, takich jak COOLONE. Nasi specjaliści posiadają ogromną wiedzę z zakresu pozycjonowania, dzięki czemu promocja Twoich produktów i usług w internecie nie stanowi dla nich żadnego problemu.