Czy wiesz, że odpowiednia strategia marketingowa stanowi jeden z najskuteczniejszych sposobów, dzięki któremu możesz zdobyć wielu nowych Klientów? W branży jaką jest gastronomia mogą to być nie tylko zdjęcia potraw, ale również ciekawe i cenne porady kulinarne. Przeczytaj poniższy poradnik i dowiedz się, jak skutecznie wykorzystać oraz zaplanować marketing w branży gastronomicznej. Zapraszamy!
Można ze stuprocentową pewnością stwierdzić, iż atrakcyjne zdjęcia stanowią bardzo istotny element, jeżeli chodzi o działania content marketingowe. Jednak, nawet gdy posiadasz dobrej jakości zdjęcia musisz pamiętać, aby w odpowiedni sposób je dystrybuować. W tym celu warto wykorzystać m.in. witrynę, social media czy mailing.
Prowadząc biznes w gastronomii należy również pamiętać, że ludzie bardzo chętnie czytają różnego rodzaju poradniki kulinarne. Możliwość zapoznania się z życiem restauracji i tym co w niej się dzieje może stanowić dużą wartość dla wielu Klientów.
Co istotne? Wpisy blogowe mogą odnosić się, zarówno do trudów związanych z prowadzeniem lokalu oraz codziennym dniem pracowników restauracji, jak i potraw, które serwujesz w swoje restauracji. Możesz niektóre z oferowanych przez Twój lokal dań, informując również o ich pochodzeniu. Świetnym pomysłem jest również przedstawienie tego, w jaki sposób oferowane przez Ciebie jedzenie może wpływać na zdrowie.
Mimo, iż pomysłów jest bardzo wiele, jednak najważniejsze jest, aby treści były publikowane w sposób regularny i systematyczny. Innymi słowy, gdy ktoś odwiedzi Twoją stronę firmową i zobaczy, że ostatni wpis blogowy jest np. z 2018 r może stwierdzić, że Twoja restauracja od kilku lat już nie działa.
branża gastronomiczna to nie tylko sama kuchnia ale również Aktualności i wydarzenia. Jeżeli w Twojej restauracji odbywają się różne imprezy wydarzenia informować o nich na swojej stronie internetowej. Warto również zamieścić zdjęcia z wydarzeń bowiem tym sposobem pokażesz jak miło i przyjemnie można spędzić czas w twoim lokalu
Publikacja przepisów na stronie internetowej Twojej restauracji to bardzo dobry pomysł, poprzez który przykujesz uwagę wielu Klientów. Musisz mieć świadomość, że dzielenie się wiedzą stanowi świetny sposób na budowanie zaufania oraz lojalności Twoich gości. To bardzo istotny aspekt, szczególnie jeżeli w swojej restauracji serwujesz nie tylko gotowe potrawy, ale również oferujesz sprzedaż różnych produktów m.in. domowej roboty.
Gdy masz już odpowiednio przygotowany content, kolejną ważną rzeczą jest jego dystrybucja. Prościej mówiąc, powinieneś zadbać o to, aby trafił on do Twoich potencjalnych Klientów. Zatem, jak to zrobić?
• Strona www
Jeżeli chcesz poinformować swoich Klientów o czymś ważnym bądź podzielić się swoją wiedzą, publikuj to na własnej witrynie. Pamiętaj jednak, że Twoja strona internetowa powinna być nie tylko bogata w wartościową treść, ale również w odpowiedni sposób promowana m.in. poprzez pozycjonowanie bądź kampanie Google Ads.
• Mailing
Doskonałym sposobem na dystrybucję treści jest wykorzystanie mailingu. Przykładowo, jeżeli posiadasz dużą bazę Klientów którzy zapisali się do twojego newsletteru, możesz systematycznie wysyłać do nich maile, które zawierają linki do Twoich wpisów blogowych bądź inne ciekawostki dotyczące danej kuchni
• Media społecznościowe
Social media to niezwykle istotne narzędzie, dzięki któremu napędzisz strategie content marketingową swoim lokalu. Pamiętaj, że gdy publikujesz w mediach społecznościowych, treści w bardzo szybki sposób trafiają bezpośrednio do Twoich obserwujących.
Instagram lub Facebook dla restauracji czy firmy cateringowej to bardzo dobry pomysł. Możesz w nim umieszczać m.in. linki do wpisów blogowych lub tworzyć treści bezpośrednio do tego portalu. Ponadto, jest również bardzo skuteczne narzędzie, gdy zmieniasz godzinę otwarcia restauracji bądź chcesz promować dane wydarzenie. Dodatkowo, atrakcyjne zdjęcia mogą zagwarantować Ci wielu nowych obserwujących.
Jeśli w dalszym ciągu nie wiesz jak powinien wyglądać Twój content marketing, poniżej przygotowaliśmy kilka wskazówek:
Przedstawiamy także kilka istotnych wskazówek w kwestii tego, jak zacząć przygotowywać content. Należy:
Reasumując, inwestycja w content marketing dla restauracji bądź firmy cateringowej jest bardzo opłacalna. Odpowiednio przygotowane treści potrafią samodzielnie się rozprzestrzeniać. Jeśli będą merytoryczne i wartościowe, to z pewnością przełoży się to na większą liczbę nie tylko obserwujących, ale również gości w Twoim lokalu. Choć content marketing jest działaniem długofalowym, jednak mimo tego powinien on stać się istotnym elementem Twojej strategii.