Marketing sezonowy – na czym polega jego działanie?

Marketing sezonowy - na czym polega jego działanie

Marketing sezonowy – na czym polega jego działanie?

W ciągu całego roku bywają okresy, podczas których znacznie wzrasta zainteresowanie zakupami, a co za tym idzie następuje wzrost sprzedaży. Co więcej? Dla wielu branż są to prawdziwe „żniwa”. Chodzi tutaj szczególnie o sezon letni, wakacyjny a także okres świąteczny. Właśnie w tym czasie zaczynają się największe wyprzedaże, z których bardzo chętnie korzystają Klienci. To jeden z głównych powodów, dla którego warto dowiedzieć się, czym tak naprawdę jest marketing sezonowy. Pamiętaj, że posiadając odpowiednią wiedzę na ten temat, skutecznie wypromujesz swoje produkty!

Czy wiesz, że nastawienie na konkretne dni, tygodnie czy miesiące w ciągu roku to popularny sposób w trakcie przygotowywania działań marketingowych? Jednak jest to możliwe wyłącznie poprzez dopasowanie właściwych wydarzeń do swojej oferty.

Marketing sezonowy – wyjaśnienie

Marketing sezonowy to działania o charakterze promocyjnym, realizowane z określonym wyprzedzeniem czasowym. Ponadto, reklama tworzona jest przede wszystkim z myślą o konkretnych wydarzeniach w ciągu roku (kiedy następuje wzrost popytu na dane produkty i usługi). Należy zwrócić również uwagę na fakt, iż marketing sezonowy dotyczy zwłaszcza trzech rodzajów wydarzeń:

  • Święta oficjalne np. Boże Narodzenie, Wielkanoc, Walentynki czy 11 Listopada- Dzień Niepodległości
  • Święta nieoficjalne
  • Różne wydarzenia kulturalne np. ferie zimowe bądź początek roku szkolnego

Czy stosowanie marketingu sezonowego się opłaca?

Zastanawiasz się, czy warto korzystać z marketingu sezonowego? Owszem, szczególnie jeśli posiadasz w swojej ofercie wyłącznie produkty, które cieszą się największym zainteresowaniem w konkretnym czasie w roku. To świetne rozwiązanie, które pozwoli Ci nie tylko zwiększyć sprzedaż określonych towarów i usług, ale trafić również do rzeszy nowych odbiorców, a tym samym zwiększyć swoje zyski! Pamiętaj jednak, że największe korzyści zobaczysz dopiero wtedy, gdy w odpowiedni sposób przygotujesz się do sezonowych sprzedaży .Wówczas we właściwym czasie rozpoczniesz kampanie marketingowe m.in. w Google Ads.

Ważne! Marketing sezonowy jest skuteczny tylko wtedy, gdy przeprowadzisz precyzyjną analizę słów kluczowych. Powinieneś wybrać frazy właściwie dopasowane do branży Twojej firmy, produktów i usług. Warto zadbać także o to, aby wybrane frazy były niezbyt konkurencyjne. Pamiętaj też o dodatkowych działaniach np.:

  • Wysyłanie okolicznościowych grafik w newsletterze
  • Życzenia w mediach społecznościowych
  • Wartościowe artykuły blogowe, zawierające przydatne informacje
  • Ciekawe i interesujące infografiki
  • Filmiki dopasowane do danej okazji i dotyczące oferty
  • Skuteczna kampania marketingowa

Co warto mieć na uwadze? Otóż, nie każda okazja może pasować do Twojej oferty! Dlatego odpowiednio wcześniej zastanów się, kiedy powinieneś korzystać z marketingu sezonowego. Dzięki takiemu zastosowaniu z pewnością osiągniesz oczekiwany efekt.

Marketing sezonowy – zasady

Oczywistą rzeczą jest, że każdy biznes funkcjonuje według określonego cyklu, który zależy od wielu różnych czynników m.in. okazji, pór roku czy wydarzeń o charakterze kulturalnym. Jesteśmy przekonani, że bez wątpienia znajdziesz przynajmniej jeden taki okres w roku, w którym Twoja oferta (produkty/ usługi) będzie wręcz pożądana przez Klientów. Wykorzystaj ten czas jak najlepiej, ponieważ właśnie wtedy możesz osiągnąć największą sprzedaż! Co istotne? W tej sytuacji niezwykle pomocna jest zarówno wiedza na temat tego, na czym polega działanie marketingu sezonowego, jak i postepowanie według zasad, które charakteryzują tę metodę reklamy.

Zaplanuj wcześniej działania marketingowe.

Skuteczna i dobrze zaplanowana strategia marketingowa to konieczny element do realizacji sezonowych działań promocyjnych. Dzięki temu rozwiązaniu nie tylko dobrze zaplanujesz wszystkie etapy, ale bardziej precyzyjnie ustalisz termin rozpoczęcia przygotowań do konkretnego wydarzenia. Dodatkowo zyskasz pewność, że jesteś lepiej przygotowany, niż Twoja konkurencja! Dlatego, pierwsze co powinieneś zrobić to przygotować pomysły i inspiracje, oraz sprawdzić w którym okresie w ciągu roku Twoja firma notowała największe zyski i czy miało to coś wspólnego z jakąś okazją. Gdy masz już to za sobą, możesz zacząć dopasowywanie form reklamy do konkretnych grup odbiorców. W ten sposób przygotowany plan marketingu sezonowego to gwarancja wielu korzyści!

Bądź konsekwentny w tym co robisz

Podczas tworzenia sezonowej promocji duże znaczenie ma to, aby być konsekwentnym. A więc, jeśli dokonałeś już wyboru określonej okazji, to nie zmieniaj zdania i trzymaj się tego. Powinieneś dać do zrozumienia odbiorcom, że właśnie tej jeden, konkretny dzień jest dla Twojej firmy bardzo istotny. Dlatego, warto z odpowiednim wyprzedzeniem przygotować specjalne obrazki, grafiki i regularnie zamieszczać w mediach społecznościowych informacje dotyczące tego, jakie atrakcje czekają Klientów w tym czasie. Możesz wykorzystać m.in. darmową dostawę, specjalne rabaty czy większą liczbę punktów lojalnościowych. Możliwości jest wiele, więc wszystko zależy od Ciebie!

Zadbaj i profesjonalną obsługę Klienta

Oczywiste jest to, że wzrost popularności Twojej oferty zawsze wiążę się ze wzrostem liczby zapytań, zwrotów czy skarg. Zatem, jest to realny test dla Twojego biznesu. Podczas ważnych wydarzeń nie możesz zapominać o profesjonalnym podejściu do Klienta! Powinieneś więc zadbać o sprawną i dobrą komunikację. Nie dopuść do tego, aby Twoi Klienci czekali na odpowiedź dłużej niż 24 h. Pamiętaj także dodawaniu automatycznych odpowiedzi na czatboty oraz obsłudze social mediów.

Zbuduj napięcie

Zastanawiasz się, jakie są sprawdzone sposoby w budowaniu napięcia? To m.in. zegar, który odlicza czas do rozpoczęcia promocji Twojej oferty lub większa ilość wysyłanych e- maili. To doskonałe rozwiązanie, które zapewni odbiorcom określony czas na dokładniejsze zapoznanie się z Twoją ofertą. Co więcej? Takie zastosowanie spowoduje zdecydowanie większa chęć do zakupów! Musisz jednak zadbać o to, aby wszelkie działania tworzyły jedną spójną wizję biznesu, gdyż właśnie wtedy przekaz będzie trafny i w 100% skuteczny. Dzięki temu nie tylko zainteresujesz swoich stałych odbiorców, ale również zatrzymasz na dłużej nowych Klientów.

Oceń artykuł