Lokalna promocja witryny – poradnik

Przeglądanie stron na tablecie

Lokalna promocja witryny – poradnik

Jeśli jesteś właścicielem firmy i zastanawiasz się, jak skutecznie przyciągnąć lokalnych Klientów, ten tekst jest dla Ciebie. Badaj możliwości geolokalizacji i zobacz, jak możesz korzystać z nich w Google, aby dotrzeć do potencjalnych Klientów zainteresowanych Twoimi usługami.

Rozważasz promocję lokalną? Co to takiego?

Promocja lokalna polega na specyficznym rodzaju optymalizacji dla wyszukiwarek, zwanym lokalnym SEO (Search Engine Optimization). Opiera się ona na pozycjonowaniu stron w konkretnym obszarze przy użyciu słów kluczowych, które najczęściej zawierają nazwę danego miasta.

Ważne jest, żeby pamiętać, iż Klienci znajdujący się w pobliżu Twojej firmy, nie zawsze wpisują nazwę swojej lokalizacji w wyszukiwarkę. Dzięki geolokalizacji, wyszukiwarka może sama zidentyfikować ich geograficzną lokalizację. Przykładowo, jeśli ktoś wpisze „okna drewniane” będąc w Warszawie, wyszukiwarka zaproponuje mu strony firm stolarskich z tego miasta.

Promocja lokalna – idealne narzędzie dla firm

Promocja lokalna to idealne narzędzie dla firm, które starają się rywalizować z gigantami rynkowymi. Dzięki niej, małe przedsiębiorstwa mają szansę zaistnieć na czołowych pozycjach wyników wyszukiwania dla użytkowników z najbliższego otoczenia.

Co wpływa na efektywność promocji lokalnej? Sukces promocji lokalnej, czyli lokalnego SEO, zależy od różnych czynników, takich jak:

  • pozytywne opinie o firmie
  • dobrze zoptymalizowany profil na Google Maps
  • optymalizacja On Page
  • regionalne linki

Opinie o firmie mogą nie tylko pobudzać handel, ale również wpływać na pozycję strony firmy w organicznych, czyli darmowych wynikach wyszukiwania. Dlatego warto zachęcać Klientów do pozostawienia recenzji, np. na profilu firmy w Google Maps. Drugim istotnym elementem jest zgodność informacji na wizytówce firmy z tymi, które są dostępne na stronie.

Co więcej? Równie ważna jest optymalizacja SEO On Site, czyli dostosowanie strony do algorytmów wyszukiwarki, oraz obecność linków regionalnych o wysokiej jakości. Warto nawiązać współpracę z regionalnymi serwisami informacyjnymi, wizytówkami NAP lub lokalnymi forami. W tych wszystkich obszarach doskonale poradzi sobie sprawdzona agencja marketingowa COOLONE.

Dla kogo promocja lokalna?

Z promocji lokalnej korzystać mogą przede wszystkim firmy, które chcą dotrzeć do potencjalnych klientów z danego obszaru. Koszty takiego przedsięwzięcia są stosunkowo niskie, a rezultaty mogą być widoczne dość szybko, dzięki mniejszej konkurencji w wynikach lokalnych niż w wynikach globalnych czy krajowych.

Promocja lokalna – podsumowanie

Promocja lokalna, inaczej pozycjonowanie lokalne, to specyficzne SEO, które umożliwia osiągnięcie wysokiej pozycji w darmowych wynikach wyszukiwania dla użytkowników z określonego obszaru geograficznego. To doskonałe narzędzie, szczególnie jeśli Twoja firma działa stacjonarnie i chcesz dotrzeć do potencjalnych odbiorców z okolicy. Dzięki technologii geolokalizacji wykorzystywanej przez Google, możesz łatwo dotrzeć do lokalnych Klientów. W tym zadaniu może Ci pomóc doświadczone biuro marketingu internetowego COOLONE, które często oferuje swoim klientom usługi pozycjonowania lokalnego.

Darmowa konsultacja