13-06-2023
Blog
Leki i produkty lecznicze – jak je reklamować w internecie?
Reklamowanie leków, produktów leczniczych, suplementów oraz aptek w internecie jest trudnym zadaniem nie tylko ze względu na dużą konkurencję, ale także związane z dużym ryzykiem naruszenia obowiązujących regulacji prawnych. Główna przyczyna takiego stanu rzeczy jest jedna – chodzi przede wszystkim o dobro Pacjentów. Zatem, jakie leki można reklamować w internecie i jakimi sposobami. Informujemy poniżej!
Leki i produkty lecznicze reklamowane w sieci
Leki dostępne bez recepty, które można reklamować w internecie to m.in.:
- witaminy i suplementy diety
- środki przeciwbólowe
- preparaty przeciwko alergii
- leki na ból gardła i kaszel
- środki na problemy trawienne
- leki na problemy z erekcją
- leki na problemy skórne
- leki na problemy związane z wagą i odchudzaniem
- środki zwalczające wirusy
- leki na problemy ze snem
- środki na poprawę odporności
- oraz leki na problemy związane z układem moczowym
Skuteczne sposoby reklamowania leków w internecie
- pozycjonowanie stron SEO – aby móc reklamować leki za pomocą pozycjonowania, zarówno producenci farmaceutyczni, jak i apteki online muszą przygotować odpowiednie treści na swoich witrynach, które odpowiadają na zapytania Pacjentów dotyczące określonych chorób i objawów. Zastosowanie właściwych fraz i słów kluczowych w treści, optymalizacja meta tagów, a także linkowanie z innych stron internetowych sprawi, że strona Twojej firmy farmaceutycznej pojawi się wysoko w wynikach Google, a tym samym przyciągnie większą liczbę Pacjentów, którzy poszukują konkretnego leku
- reklama w social mediach – portale społecznościowe, takie jak Facebook, Instagram, Twitter czy Linkedln mogą być wykorzystywane do promocji leków w internecie. Dzięki reklamie w social mediach dotrzesz do szerszej grupy Pacjentów w przypadku leków, które dostępne są bez recepty i przeznaczone dla szerszego grona odbiorców
- reklama w aplikacjach mobilnych – aplikacje mobilne to świetne miejsce do tego, aby móc wyświetlać reklamę osobom zainteresowanym danym lekiem bądź chorobą. Ponadto, jest to również możliwość interakcji z Pacjentami m.in. poprzez umieszczanie odnośników do stron www, gdzie mogą oni znaleźć więcej informacji o określonym leku
- reklama na portalach branżowych – zarówno portale medyczne, jak i farmaceutyczne możesz wykorzystać do promocji leków bądź suplementów diety. To świetny sposób na dotarcie do docelowej grupy odbiorców
- reklama programatyczna – to rodzaj automatycznej reklamy internetowej, która opiera się przede wszystkim na algorytmach oraz sztucznej inteligencji. Wykorzystuje ona dane demograficzne, geolokalizację, a także preferencje użytkowników, aby móc wyświetlać reklamy leków właściwym grupom odbiorców
- e-mail marketing – możesz przesyłać wiadomości e-mail zawierające informacje o produkcie bądź usłudze farmaceutycznej do konkretnej grupy odbiorców. To skuteczny sposób, aby dotrzeć do zainteresowanych Pacjentów np. z określonymi problemami zdrowotnymi. Dodatkowo, dzięki tej formie reklamy możesz informować swoich odbiorców o wszelkich pojawiających się nowych produktach bądź usługach
Reklama leków w internecie – korzyści
Powodów, dla których warto reklamować leki oraz produkty lecznice w sieci jest wiele. Najważniejsze z nich to:
- szeroki zasięg
- skuteczność w dotarciu do określonej grupy odbiorców
- możliwość prowadzenia kampanii na miarę własnego budżetu
- precyzyjne mierzenie wyników kampanii
- oraz skuteczność w zwiększaniu świadomości o produkcie
Reklamę leków w internecie wyróżnia przede wszystkim skuteczność ze względu na szerokie zasięgi. Ponadto, dzięki nowoczesnym narzędziom marketingowym, zarówno firmy farmaceutyczne, jak i apteki mogą zdecydowanie lepiej tworzyć swoje kampanie oraz docierać do konkretnych grup Pacjentów. To rozwiązanie, które nie tylko zwiększa skuteczność reklam, ale pozwala osiągnąć lepsze wyniki oraz wzrost sprzedaży. Mimo tego, należy pamiętać, że reklamowanie leków w sieci podlega regulacjom prawnym, których celem jest przede wszystkim ochrona Pacjentów oraz zapobieganie nadużyciom ze strony firm farmaceutycznych.