Choć Google dominuje jako globalna wyszukiwarka, istnieją regiony, gdzie jest niedostępne. Przykładem są Chiny, gdzie dominującą rolę odgrywa wyszukiwarka Baidu. Czym jest i jakie dokładnie funkcje posiada? Informujemy poniżej!
Baidu, ciesząc się popularnością w Chinach, wypełnia lukę pozostawioną przez Google. To nie tylko wyszukiwarka, ale również gigant technologiczny oferujący szereg usług podobnych do tych dostępnych w Google.
Założone w 2000 roku, Baidu jest jedną z największych wyszukiwarek na świecie, oferując nie tylko wyszukiwanie informacji, ale również reklamę, mapy, aplikacje, usługi muzyczne, i wiele więcej.
Baidu umożliwia wyszukiwanie nie tylko treści tekstowych, ale również zdjęć, map, muzyki i oferuje narzędzia takie jak tłumacz, a także platformę społecznościową i forum dyskusyjne.
Wyróżniając się prostotą i minimalizmem, Baidu jest łatwa w użytkowaniu i nie przeszkadza użytkownikom zbędnymi dodatkami.
Istotne różnice między Baidu a Google obejmują lepsze zrozumienie języka i kultury chińskiej, zoptymalizowany proces wyszukiwania dla użytkowników chińskojęzycznych, różnice w procesie indeksowania oraz zasięgu działania.
Zastanawiasz się, jakie unikalne funkcje posiada ta wyszukiwarka? Baidu wyróżnia się możliwością szukania osób zaginionych, użyciem klasycznego i alternatywnego tekstu w rozpoznawaniu obrazu oraz surowymi konsekwencjami za duplikowanie treści.
Wyszukiwarki Baidu i Google, mimo różnic, wykazują kilka istotnych podobieństw. Obie platformy stosują model PPC (Pay Per Click), prezentując w pierwszych wynikach wyszukiwania reklamy oparte na odpowiednich słowach kluczowych. Dodatkowo, zarówno Baidu, jak i Google, wykorzystują geotargetowanie, aby skuteczniej docierać do wybranych grup odbiorców w określonych regionach
Kolejną wspólną cechą jest wpływ optymalizacji mobilnej na pozycję w wyszukiwaniach. Strony internetowe, które nie są przystosowane do urządzeń mobilnych lub mają długi czas ładowania, tracą na pozycji zarówno w Baidu, jak i w Google
Baidu, mimo że jest czwartą największą stroną internetową na świecie, jest mniej znana poza Chinami i Japonią. W przeciwieństwie do Google, Baidu musi przestrzegać lokalnych przepisów, co wpływa na jej funkcjonowanie i zawartość
Dla lepszej pozycji w Baidu, ważne jest zastosowanie takich działań jak uzyskanie licencji ICP, stworzenie chińskiej wersji strony, hosting w Chinach oraz korzystanie z narzędzia Baidu Webmaster Tools. Te działania pomagają w poprawie widoczności strony w chińskiej wyszukiwarce
Niezależnie od wyszukiwarki, kluczowe jest stosowanie sprawdzonych metod SEO, takich jak odpowiednie użycie słów kluczowych i zapewnienie kompatybilności z urządzeniami mobilnymi
Jesteśmy zespołem specjalistów z zakresu marketingu internetowego, stale śledzącymi najnowsze trendy, aby dostarczać skuteczne i efektywne rozwiązania. Nasza pasja to Twój sukces – osiągamy go bez marnowania budżetu. Skontaktuj się z nami, aby dowiedzieć się więcej i rozpocząć współpracę opartą na zaufaniu. Zapraszamy do COOLONE!