Jakie narzędzia dla webmasterów? Poradnik

narzędzia dla webmasterów

Jakie narzędzia dla webmasterów? Poradnik

Narzędzia dla webmasterów Google to aplikacje, których głównym celem jest wsparcie właścicieli stron w odpowiedniej optymalizacji witryny. Dzięki tym narzędziom będziesz w stanie zidentyfikować problemy w serwisie, wprowadzić poprawki oraz pomóc wyszukiwarce lepiej indeksować treść strony. W poniższym poradniku przedstawimy najlepsze narzędzia dla webmasterów. Zapraszamy!

Google Search Console

To jedno z podstawowych narzędzi dla webmasterów. Jeżeli chcesz powiązać je ze swoją stroną internetową, możesz skorzystać z samouczka Google, który jest dostępny w sieci. Funkcje wyżej wspomnianego narzędzia umożliwiają m.in.:

  • przesyłanie mapy strony
  • sprawdzanie linków przychodzących do Twojej strony internetowej
  • wykrywanie błędów w kodzie HTML
  • śledzenie błędów na stronie internetowej
  • oraz komunikowanie się z Google

Dużą zaletą korzystania z tego narzędzia dla webmasterów jest fakt, iż jest ono darmowe. Jedyne co należy zrobić, to założyć konto Google. Ponadto, bardzo szybko łączy się ono z innymi aplikacjami SEO, w związku z czym prace związane z optymalizacją dają spore możliwości.

Google Webmasters Tools – dodawanie użytkownika, widoczność i słowa kluczowe

Oczywistą rzeczą jest, iż optymalizacja strony internetowej w wynikach wyszukiwania jest bardzo istotnym zadaniem. Wykorzystując Google Search Console sprawdzisz nie tylko współczynnik kliknięć, ale również to, czy roboty zaindeksowały twoje adresy URL, lub jaka jest liczba wyświetleń. Pamiętaj jednak, że wyżej wymienione działania stanowią podstawę pracy specjalistów SEO, dlatego jeżeli nie masz czasu na samodzielne pozycjonowanie witryny oraz jej optymalizację, warto zlecić to doświadczonym ekspertom, takim jak COOLONE.

Co więcej? Jeśli chcesz udzielić dostępu do witryny pracownikowi bądź agencji, musisz wejść w opcje „Ustawienia”, następnie „Użytkownicy” i „Uprawnienia”. To bardzo dobre rozwiązanie, dzięki któremu zyskasz pewność i gwarancję, że nikt niepowołany nie uzyska dostępu do Twojej strony internetowej. W zakładce znajdziesz takie uprawnienia jak:

  • właściciel – zweryfikowany lub wyznaczony
  • użytkownik z pełnym dostępem
  • użytkownik z ograniczonym dostępem
  • oraz powiązane usługi lub konta

Narzędzie dla webmasterów – GTMetrix

Kolejnym godnym polecenia narzędziem dla webmasterów jest również GTMetrix. To aplikacja, która pozwala na uzyskanie precyzyjnego i szczegółowego raportu w zakresie wydajności Twojej strony internetowej. Narzędzie to analizuje szybkość witryny za pomocą Google Page Speed oraz YSlow. Następnie generuje wyniki oraz podpowiada, co można poprawić, aby strona działała lepiej.
Jeżeli chodzi o podstawowe funkcje tej aplikacji są one darmowe. Dzięki wskazówkom jakie dostępne są w GTMetrix, możliwa jest optymalizacja strony w taki sposób, aby mogła działać znacznie szybciej. Jest to aspekt, który ma również wpływ na jej pozycję w naturalnych bezpłatnych wynikach wyszukiwania.

Wtyczka Yoast SEO - mierzenie ruchu pochodzącego z wyszukiwarki

Wtyczka Yoast SEO – mierzenie ruchu pochodzącego z wyszukiwarki

Warto zwrócić uwagę na narzędzie dla webmasterów jakim jest Yoast SEO. To niezwykle prosty i łatwy w obsłudze dodatek do systemu zarządzania treścią, który skutecznie pomaga twórcom witryn zdobywać najwyższe pozycje w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Wtyczka ta nie tylko kontroluje działania webmastera, ale także daje wskazówki co można zrobić lepiej. Yoast SEO jest dostępny nie tylko w wersji bezpłatnej, ale również premium. Co istotne? Specjaliści, którzy zajmują się projektowaniem stron internetowych często korzystają z tej wtyczki do WordPressa po to, aby osiągać jak najlepsze efekty pozycjonowania dla swoich Klientów.

Tworzenie witryn pod kątem SEO – dlaczego statystyki maja duże znaczenie?

To w jaki sposób internauci trafiają na strony w wynikach wyszukiwania jest złożoną sprawą. Indeksowanie adresów stron przez roboty nie wystarczy. Także prowadzenie kampanii reklamowych nie ma wpływu na SEO, ponieważ jest to ruch płatny. Niestety, ale właściciele stron internetowych, którzy nie poświęcają odpowiedniej ilości czasu ruchowi organicznemu szybko zauważą problemy związane z pozycją strony. Prościej mówiąc, Klienci będą trafiać na konkretne podstrony wyłącznie wtedy, gdy prowadzone będą aktywne działania marketingowe takie jak m.in. Google Ads.

Powinieneś wiedzieć, iż Google rządzi się własnymi prawami, dlatego konieczna jest znajomość słów i fraz dla branży oraz zaplanowanie odpowiedniej strategii pozycjonowania. Tak naprawdę, w tym przypadku istotne jest wszystko: serwer, wcześniejsze problemy związane z stroną internetową, a także poprawki HTML.

Najbardziej popularne narzędzia dla webmasterów mogą zdecydowanie poprawić jakość oraz tempo ich pracy. Te które zostały opisane w powyższym artykule stanowią tylko niewielką część wszystkich, które są dostępne w sieci. Jeżeli nie chcesz na własną rękę korzystać z wyżej wymienionych aplikacji, dobrą alternatywą jest skorzystanie z usług sprawdzonej agencji SXO, takiej jak COOLONE. Zapraszamy!

Darmowa konsultacja