Jak wyprzedzić konkurencję dzięki SEO?

Jak wyprzedzić konkurencję dzięki SEO

Jak wyprzedzić konkurencję dzięki SEO?

Jeśli chcesz wyprzedzić swoją konkurencję w wyszukiwarce Google, musisz mieć świadomość, iż nie jest to łatwe zadanie. To długotrwały proces, który wymaga nie tylko czasu, ale również cierpliwości, poświęcenia i wysiłku. Przeczytaj poniższy poradnik i sprawdź, jak wyprzedzić konkurencję dzięki sprawdzonym działaniom SEO.

Nieprzerwanie ważny link building

Jeżeli chodzi o linkowanie zewnętrzne najważniejsza jest jakość odnośników, a nie tylko sama ich ilość. Ważnym aspektem w dalszym ciągu jest naturalne pozyskiwanie linków zewnętrznych, które są zgodne z wytycznymi wyszukiwarki Google. Według statystyk (raport Ahrefs) większa liczba linków prowadzi do bardziej obszernych treści. Prościej mówiąc, podstrony które zawierają content o długości 3000-10000 słów odnotowują dwukrotnie więcej linków zewnętrznych w porównaniu do artykułów, których długość nie przekracza tysiąca słów.

W zakresie linkowania należy również pamiętać o relinkowaniu. Chodzi tutaj o wykorzystanie tych samych miejsc do linkowania, które wykorzystuje konkurencja, aby poprawić własne wyniki. Postępując w ten sposób, zbudujesz podobny profil linkowy jak inne strony internetowe działające w tej samej branży. Nie należy również zapominać o pozyskiwaniu odnośników z innych unikalnych oraz jakościowych miejsc, ponieważ dzięki temu możesz zbudować ogromną przewagę nad konkurencją.

Sprawdzaj intencje fraz i słów kluczowych

Internauci wpisują różne zapytania w różnym celu. Można wyróżnić cztery intencje wyszukiwania:

  • Informacyjne – wpisując określone słowa kluczowe użytkownik szuka konkretnej odpowiedzi na swoje pytanie
  • Nawigacyjne – internauta szuka miejsca, strony internetowej lub konkretnej podstrony
  • Transakcyjne – użytkownik zastanawia się nad zakupem i chce zdobyć jak najwięcej informacji o produkcie bądź usłudze, szukając najlepszej oferty dla siebie
  • Sprzedażowe – internauta chce zrealizować zakup i szuka konkretnego produktu bądź usługi

Optymalizacja podstron na własnej stronie internetowej powinna być przeprowadzona w taki sposób, aby odpowiadać na wszystkie potrzeby użytkowników. Zatem, jeżeli tworzysz artykuły blogowe pamiętaj, aby odpowiedzi na najistotniejsze pytania wyróżnić w odpowiedni sposób tak, aby odbiorca mógł łatwo się z nimi zapoznać. Ponadto, rekomendowane jest również zastosowanie takich elementów jak linkowanie wewnętrzne, formularze oraz CTA (call to action). Tym sposobem szanse wzrosną na konwersję.

Jednak to nie wszystko – należy też pamiętać, że pozyskiwanie ruchu w przypadku fraz i słów informacyjnych jest nieco utrudnione z powodu wyświetlania przez wyszukiwarkę „direct answers” na pozycji 0.

Skuteczne pozycjonowanie na frazy brandowe

Frazy brandowe to inaczej takie, które zawierają w sobie nazwę firmy bądź marki. Warto zauważyć, że na pierwszych pozycjach w wynikach wyszukiwania Google dla takich słów nie zawsze wyświetlają się oficjalne strony brandu. Jeżeli masz swój własny sklep internetowy i sprzedajesz produkty różnych marek, możesz pozycjonować swoją stronę internetową właśnie na frazy brandowe. Co istotne? Statystyki jasno mówią, że tzw. brandowe wyszukiwania wyróżniają się wyższym współczynnikiem klikalności. Jednak nie ma w tym nic dziwnego, bowiem internauta szuka określonej marki, dlatego otwiera podstrony, gdzie znajduje produkty danego producenta.

Wskazówki SEO, dzięki którym wyprzedzisz konkurencję

Wskazówki SEO, dzięki którym wyprzedzisz konkurencję

Podczas optymalizowania własnej strony internetowej oraz tworzenia treści, należy zwracać uwagę na to, aby przez przypadek nie narazić strony internetowej na kanibalizację fraz kluczowych. Mowa tutaj o zjawisku, podczas którego przynajmniej dwa różne adresy URL wyświetlają się w wyszukiwarce na te same słowa. W rezultacie algorytm może mieć kłopot z określeniem, który jest bardziej ważny i dopasowany do danego zapytania internauty. Kanibalizacja fraz kluczowych jest dużym zagrożeniem przede wszystkim dla biznesów internetowych, od chwili wdrożenia przez Google aktualizacji „Diversity Update”. Po jej wprowadzeniu w wynikach wyszukiwania może wyświetlać się wyłącznie jeden adres URL na stronę internetową. Prościej mówiąc, jeżeli będziesz posiadać dwie podstrony i będą one zoptymalizowane pod te same frazy kluczowe, istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, że Google nie będzie wiedzieć, którą ma wyświetlić. W efekcie zaproponuje użytkownikowi stronę internetową konkurencję.

Warto korzystać z analizy „content gap” aby móc dobierać odpowiednie frazy kluczowe do pozycjonowania. To rodzaj raportu, dzięki któremu określisz na jakie konkretnie wyrażenia Twoja strona internetowa jest niewidoczna, ale wyświetla się na nie konkurencja. Innymi słowy, tym sposobem przygotujesz skuteczny content plan, który umożliwi Ci pozycjonowanie wartościowych fraz dla Twojego biznesu e-commerce. Analizę możesz przeprowadzić korzystając z dedykowanych narzędzi takich jak m.in. Ahrefs lub SEMrush.

Darmowa konsultacja