Jak umieścić stronę w wynikach wyszukiwania Google?

Wybór słów kluczowych w Google

Jak umieścić stronę w wynikach wyszukiwania Google?

Niewykrywalność Twojej strony przez Google sprawia, że nie pojawia się ona w wynikach wyszukiwania. Dopiero po skanowaniu i analizie witryny przez boty Google, wyszukiwarka zdecyduje, czy strona jest odpowiednia dla poszukiwanych treści i czy jest godna zaufania. Wszystko o tym, jak samodzielnie wprowadzić stronę do indeksu, znajdziesz w poniższym artykule.

Czym jest indeksowanie?

Indeksowanie to proces oceny strony pod kątem jej wartości, a następnie dodawania jej do bazy danych Google. Boty Google nieustannie przeszukują Internet w poszukiwaniu stron o wartościowych treściach, które mogą odpowiadać na zapytania użytkowników. Każda strona i jej podstrony są oceniane w mgnieniu oka. Jeżeli strona przejdzie pozytywną weryfikację, zostanie dodana do indeksu Google i będzie mogła pojawiać się w wynikach wyszukiwania.

Jak wprowadzić stronę do Google?

Warto pamiętać, że nie zawsze konieczne jest zgłoszenie strony do Google. Prędzej czy później wyszukiwarka odnajdzie naszą stronę. Jednakże, zgłoszenie strony do Google jest zalecane, aby przyspieszyć ten proces. W zależności od liczby URLi, które chcesz dodać, możesz zastosować kilka technik.

  • Dodawanie pojedynczego adresu – najprostszą i najbardziej skuteczną metodą jest skorzystanie z narzędzia Google Search Console. Jeżeli domena jest już zweryfikowana, wystarczy wkleić jej adres do paska wyszukiwania w tym narzędziu, a następnie poprosić o indeksację. Jest to idealna metoda, gdy czas jest kluczowy, a chcesz dodać nową podstronę lub zmienić istniejącą
  • Dodawanie wielu adresów – najlepszym rozwiązaniem w tym przypadku jest wysłanie mapy strony zawierającej wszystkie podstrony w domenie. Mapa strony jest zapisywana w formacie .xml i zawiera listę wszystkich adresów oraz informacje o nich. Istnieją trzy metody na przesłanie mapy strony do Google:

Po pierwsze, możesz ponownie skorzystać z Google Search Console. W lewym menu wybierz „Mapy witryn”, a następnie wklej adres mapy strony w odpowiednie pole i zatwierdź przyciskiem „Prześlij”. Google doda mapę, a wszystkie zawarte tam adresy będą mogły być indeksowane.

Innym sposobem jest wykorzystanie pliku robots.txt. Ten plik zawiera instrukcje dla botów dotyczące indeksowania i powinien znajdować się za nazwą domeny, np. https://adshock.pl/robots.txt. Aby umieścić mapę strony w tym pliku, dodaj linię z linkiem do mapy w formacie .xml.

Ostatnią metodą jest użycie narzędzia do pingowania. Znając adres URL mapy strony, możesz wysłać zapytanie zawierające ten adres. Wygląda to tak:

http://google.com/webmasters/tools/ping?sitemap=ADRES_URL_SITEMAPY

Otrzymasz odpowiedź o treści:

„Twoje powiadomienie o mapie witryny zostało przyjęte. Mapa witryny została dodana do naszej listy do przetworzenia. Jeśli to pierwsze powiadomienie o tej mapie witryny, dodaj ją na stronie http://www.google.com/webmasters/tools/, aby śledzić jej status. Pamiętaj, że nie wszystkie zgłoszone adresy URL dodaje się do indeksu. Nie można przewidzieć ani zagwarantować, kiedy i czy konkretny adres się w nim pojawi.”

Kluczową zaletą tej metody jest możliwość jej automatyzacji. Za każdym razem, gdy mapa strony ulega zmianie, możesz wysyłać pingi do Google.

Sprawdzanie statusu indeksacji stron

Aby sprawdzić status indeksacji strony w Google, wystarczy wpisać do wyszukiwarki frazę: site:nazwadomeny.pl. W wynikach wyszukiwania pojawią się wszystkie zindeksowane podstrony.

Chociaż można myśleć, że ręczne dodawanie stron jest zbędne, ponieważ Google automatycznie dodaje stronę do swojego indeksu, to czas jest tutaj kluczowy. Codziennie dodawane są tysiące nowych stron internetowych, więc zanim Google zauważy Twoją stronę i ją doda, może upłynąć nawet kilka miesięcy. Dlatego warto sprawdzić status indeksacji własnej witryny i ewentualnie samodzielnie dodać ją do wyszukiwarki Google.

Darmowa konsultacja