Opisy produktów w sklepie internetowym odgrywają bardzo istotną rolę, zarówno w pozycjonowaniu witryn jak i wpływaniu na decyzje zakupowe Klientów. Niezależnie od tego, w jakiej branży działasz, opisy produktów stanowią niezbędny element w Twoim e-sklepie. Przeczytaj poniższy poradnik i dowiedz się, jak tworzyć skuteczne opisy, zarówno pod kątem SEO, jak i jednocześnie użyteczne oraz interesujące dla potencjalnych Klientów.
Opisy produktów w branży e-commerce spełniają podwójną funkcję, dlatego każdy właściciel sklepu internetowego lub osoba przygotowująca treści (copywriter) powinna wiedzieć, jak pisać opisy produktów, aby przyczyniły się one do lepszego pozycjonowania strony internetowej oraz przedstawiały język korzyści, który przekona potencjalnych Klientów do zakupu Twoich produktów bądź usług.
Celem copywritingu SEO jest pomoc w pozycjonowaniu strony www, czyli uzyskiwaniu wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania Google na wybrane frazy i słowa kluczowe. Właśnie dlatego przed stworzeniem opisów produktów dla e-commerce konieczna jest praca doświadczonych specjalistów SEO, która obejmuje m.in. analizę fraz kluczowych. Z kolei z drugiej strony opisy te muszą przekonywać potencjalnych Klientów do dokonania zakupu – dlatego doświadczony copywriter powinien posiadać umiejętność przekuwania cech produktu na język korzyści, który będzie oddziaływał na odbiorców treści tzw. siłą perswazji. Aby było to możliwe, konieczne jest poznanie swojej grupy odbiorców – to rozwiązanie pomoże dostosować nie tylko język, ale również szczegółowość opisu do ich oczekiwań i preferencji.
Podczas tworzenia opisów produktów do sklepów online należy pamiętać o kilku najważniejszych elementach, które powinny znaleźć się w każdym opisie. Nie warto tego bagatelizować, bowiem jest to konieczny warunek do tego, aby wyszukiwarki dobrze oceniły treść a Twoi potencjalni Klienci nie tylko zapoznali się z nią, ale dokonali zakupu. Zatem, jak tworzyć opisy produktów z uwzględnieniem wszystkich najważniejszych elementów?
Zastanawiasz się, jak tworzyć opisy produktów, aby unikać błędów? Przede wszystkim powinieneś przyłożyć się do jakości opisu oraz stworzenia narracji, która odpowiada potrzebom i preferencjom Klientów. Wśród najczęstszych błędów jakie występują w opisach produktów można wymienić:
Opisy produktów stanowią część całej strategii marketingowej. W związku z tym, warto podejść do nich na poważnie, dbając nie tylko o jakość pod względem języka korzyści ale również SEO. Stworzenie unikalnych i interesujących opisów dla wszystkich produktów w sklepie internetowym może być dość trudne do wykonania w krótkim czasie. Jeśli potrzebujesz pomocy – zapoznaj się z naszą ofertą i skontaktuj się z nami. Zespół COOLONE to również doświadczeni copywriterzy, którzy przygotują dla Ciebie wysokiej jakości content. Zapraszamy!