Jak tworzyć skuteczne opisy produktów w sklepie online?

Jak tworzyć skuteczne opisy produktów w sklepie online

Jak tworzyć skuteczne opisy produktów w sklepie online?

Opisy produktów w sklepie internetowym odgrywają bardzo istotną rolę, zarówno w pozycjonowaniu witryn jak i wpływaniu na decyzje zakupowe Klientów. Niezależnie od tego, w jakiej branży działasz, opisy produktów stanowią niezbędny element w Twoim e-sklepie. Przeczytaj poniższy poradnik i dowiedz się, jak tworzyć skuteczne opisy, zarówno pod kątem SEO, jak i jednocześnie użyteczne oraz interesujące dla potencjalnych Klientów.

Opis produktu w sklepie internetowym – jaką rolę spełnia?

Opisy produktów w branży e-commerce spełniają podwójną funkcję, dlatego każdy właściciel sklepu internetowego lub osoba przygotowująca treści (copywriter) powinna wiedzieć, jak pisać opisy produktów, aby przyczyniły się one do lepszego pozycjonowania strony internetowej oraz przedstawiały język korzyści, który przekona potencjalnych Klientów do zakupu Twoich produktów bądź usług.

Celem copywritingu SEO jest pomoc w pozycjonowaniu strony www, czyli uzyskiwaniu wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania Google na wybrane frazy i słowa kluczowe. Właśnie dlatego przed stworzeniem opisów produktów dla e-commerce konieczna jest praca doświadczonych specjalistów SEO, która obejmuje m.in. analizę fraz kluczowych. Z kolei z drugiej strony opisy te muszą przekonywać potencjalnych Klientów do dokonania zakupu – dlatego doświadczony copywriter powinien posiadać umiejętność przekuwania cech produktu na język korzyści, który będzie oddziaływał na odbiorców treści tzw. siłą perswazji. Aby było to możliwe, konieczne jest poznanie swojej grupy odbiorców – to rozwiązanie pomoże dostosować nie tylko język, ale również szczegółowość opisu do ich oczekiwań i preferencji.

Co powinien zawierać opis produktu?

Podczas tworzenia opisów produktów do sklepów online należy pamiętać o kilku najważniejszych elementach, które powinny znaleźć się w każdym opisie. Nie warto tego bagatelizować, bowiem jest to konieczny warunek do tego, aby wyszukiwarki dobrze oceniły treść a Twoi potencjalni Klienci nie tylko zapoznali się z nią, ale dokonali zakupu. Zatem, jak tworzyć opisy produktów z uwzględnieniem wszystkich najważniejszych elementów?

  • Zadbaj o optymalną długość – długość opisu produktu, która pozwoli Ci zawrzeć wszystkie najważniejsze informacje o produkcie oraz przedstawić jego największe korzyści to przedział od 1000 – 1500 znaków ze spacjami. Mimo, iż dłuższe opisy mogą lepiej się pozycjonować, jednak nie warto rozwlekać treści, ponieważ może ona spowodować, że Klienci zrezygnują z dalszego zapoznania się z ofertą
  • Tytuł – powinien zawierać nazwę produktu, markę, model oraz najważniejsze cechy charakterystyczne
  • Opis cech produktu – pamiętaj, aby zacząć od najistotniejszych cech i informacji, a następnie przejść do opisania szczegółowych parametrów produktu, a także płynących z niego korzyści
  • Słowa kluczowe – frazy i słowa kluczowe nigdy nie mogą być przypadkowe. Opisy produktów SEO powinny zawierać frazę, które pochodzą z analizy z wykorzystaniem dedykowanych narzędzi takich jak np. Senuto, czy Planer Słów Kluczowych
  • Formatowanie – opisy produktów SEO muszą uwzględniać również stosowanie nagłówków H1-H4, wyróżniki najbardziej istotnych fragmentów tekstu oraz numerację i punktory
  • Zdjęcia – pamiętaj, że witryna ofertowa, która nie posiada jakościowych zdjęć produktów ma znacznie mniejsze szanse na sprzedaż. W związku z tym, powinieneś zadbać o to, aby uzupełnić grafiki o atrybuty ALT, które znacznie pomagają w pozycjonowaniu strony internetowej w wynikach wyszukiwania Google

Opisy produktów – czego unikać?

Zastanawiasz się, jak tworzyć opisy produktów, aby unikać błędów? Przede wszystkim powinieneś przyłożyć się do jakości opisu oraz stworzenia narracji, która odpowiada potrzebom i preferencjom Klientów. Wśród najczęstszych błędów jakie występują w opisach produktów można wymienić:

  • duplikacja contentu – nie zaleca się kopiowania opisów ze stron konkurencji. Jeśli oferujesz sprzedaż różnych wersji tego samego produktu pamiętaj, aby unikać wewnętrznej duplikacji
  • nie stosuj zbyt dużej ilości słów kluczowych – przesycenie treści frazami kluczowymi może sprawić, że Klient odbierze to jako zbyt nachalną reklamę
  • cechy produktu to nie wszystko – pamiętaj, aby nie skupiać się tylko i wyłącznie na wymienieniu cech produktu. Klienci oczekują również opisu cech i zalet, a także płynących z nich korzyści
  • nie bądź zbyt poważny – pozwól sobie na odrobinę humoru, nawiązuj do zagadnień związanych z branżą
  • nie twórz bloku tekstu – pamiętaj, że bloki w tekstach bardzo zniechęcają czytelników do czytania. Dlatego warto stosować nagłówki, punktory, oraz pisać akapity na ok. 4-5 linijek tekstu

Opisy produktów stanowią część całej strategii marketingowej. W związku z tym, warto podejść do nich na poważnie, dbając nie tylko o jakość pod względem języka korzyści ale również SEO. Stworzenie unikalnych i interesujących opisów dla wszystkich produktów w sklepie internetowym może być dość trudne do wykonania w krótkim czasie. Jeśli potrzebujesz pomocy – zapoznaj się z naszą ofertą i skontaktuj się z nami. Zespół COOLONE to również doświadczeni copywriterzy, którzy przygotują dla Ciebie wysokiej jakości content. Zapraszamy!

Darmowa konsultacja