13-06-2023
Blog
Jak reklamować hotel w internecie? Sprawdzone sposoby
Cechą, która wyróżnia branżę hotelarską jest niestety ogromna konkurencja. Właśnie dlatego korzystanie z różnych form reklamy jest konieczne, aby móc przekonać gości do skorzystania z usług firmy , czyli zarezerwowania noclegu. W obecnym czasie szczególnie istotną rolę odgrywa internet, bowiem daje mnóstwo możliwości, zarówno promowania biznesu jak i dotarcia do odbiorców. Czytając poniższy artykuł dowiesz się, jakie są skuteczne metody reklamy online w przypadku hoteli oraz usług hotelowych.
Jakie usługi hotelowe można reklamować w sieci?
Wśród najczęstszych usług hotelowych jakie reklamowane są w internecie znajdują się:
- noclegi w pokojach jedno, dwu lub wieloosobowych
- wyżywienie w formie śniadania, obiadu i kolacji
- siłownia i basen
- obsługa pokoju
- pralnia, prasowanie
- wynajem samochodów i rowerów
- sale konferencyjne
- organizacja wycieczek oraz atrakcji turystycznych
- opieka nad dziećmi
- transport np. z lub na lotnisko
- SPA i wellness
- parking
Sposoby reklamowania hotelu i usług hotelowych w internecie
Poniżej przedstawiamy kilka sposobów reklamy internetowej, zarówno dla obiektów, jak i usług hotelowych:
- pozycjonowanie stron (SEO) – profesjonalna optymalizacja witryn pod kątem wyszukiwarek jest procesem, który pomaga hotelom znacząco zwiększyć ich widoczność w wynikach Google. Dzięki takiemu rozwiązaniu Klienci mogą w łatwy sposób znaleźć hotel trakcie wyszukiwania go w sieci
- Google Ads – kampanie reklamowe w Google Ads umożliwiają obiektom hotelarskim wyświetlanie reklam swoich usług na pierwszej stronie w płatnych wynikach Google. Tym sposobem hotel może docierać do szerszej grupy Klientów, którzy szukają noclegów w określonym miejscu
- marketing w social mediach – prowadzenie własnego profilu w mediach społecznościowych takich jak np. Facebook, Instagram czy Twitter to duża szansa na pozyskanie wielu nowych Klientów, zachęcenie ich do rezerwacji oraz utrzymywanie z nimi dobrych relacji
- Facebook Ads – to sposób reklamy, który pozwala na precyzyjne kierowanie ich do określonych grup docelowych. Dzięki temu hotel skutecznie dociera do Klientów, którzy realnie interesują się podróżami i noclegami w określonym regionie, a także do osób, które wcześniej wskazały zainteresowanie hotelem bądź podobnymi obiektami. Decydując się na Facebook Ads hotel może wykorzystać różne formaty reklam takie jak m.in. zdjęcia, filmy, pokazy slajdów
- Instagram Ads – Umożliwia wyświetlanie reklam w aplikacji Instagram. Hotel może dokładnie kierować reklamy do określonych grup docelowych, podobnie jak w przypadku Facebook. Korzysta przy tym z różnych kryteriów takich jak: wiek, płeć, zainteresowania, lokalizacja oraz wiele innych. Do tego celu wykorzystuje różne formaty reklam, wśród których najczęściej znajdują się zdjęcia, filmy bądź karuzele
- TikTok Ads – pozwala wyświetlać reklamy w aplikacji TikTok. To aplikacja, która umożliwia kręcenie i udostępnianie krótkich filmów. Obiekt hotelarski może wykorzystywać różne formaty reklam m.in. reklamy w trybie In-Feed, Brand Takeover i tym sposobem docierać do potencjalnych Klientów oraz przyciągać ich uwagę. Reklama w TikTok Ads to możliwość precyzyjnego kierowania reklam do konkretnych grup docelowych w oparciu o istotne dane takie jak: płeć, wiek czy zainteresowanie
Inne rodzaje reklam usług hotelarskich to również: reklamy w aplikacjach mobilnych, influencer marketing, reklama displayowa, marketing szeptany, reklama na portalach branżowych oraz e-mail marketing
Reklama hotelu i usług hotelarskich w internecie – dlaczego warto?
Wśród największych korzyści jakie wynikają z reklamy hoteli i oraz usług hotelowych w sieci można wymienić:
- możliwość dotarcia do szerszego grona potencjalnych Klientów, zarówno w Polsce, jak i na całym świecie
- precyzyjne kierowanie reklam do konkretnych grup docelowych
- możliwości skutecznego promowania różnych usług hotelowych
- możliwość śledzenia wyników prowadzonych kampanii reklamowych
- reklama w sieci stanowi istotny czynnik, który decyduje o pozyskaniu nowych Klientów oraz wzroście sprzedaży
- budowanie marki oraz wyróżnienie się na tle konkurencji
- budowanie lojalności klientów m.in. poprzez specjalne kampanie lojalnościowe bądź programy afiliacyjne
- osiągnięcie lepszych wyników w kampaniach reklamowych
Przygotowując odpowiednią strategię reklamową oraz wykorzystując dedykowane narzędzia, w skuteczny i szybki sposób możesz dotrzeć do swojej określonej grupy docelowej i przyciągnąć wielu nowych Klientów. Zwracając uwagę na fakt, iż reklama w sieci to kluczowy czynnik, który decyduje o sukcesie w branży hotelarskiej w obecnych czasach, hotele powinny nie tylko inwestować w marketing online, ale zawsze dostosowywać swoje strategie reklamowe do potrzeb bieżącego rynku.