Jak radzić sobie z hejtem w mediach społecznościowych?

Jak radzić sobie z hejtem w mediach społecznościowych

Jak radzić sobie z hejtem w mediach społecznościowych?

Media społecznościowe umożliwiają prowadzenie integracji ze swoimi fanami, komunikowanie się z nimi i bycie na bieżąco. Zwiększa to zaangażowanie twoich odbiorców w życie marki i buduje profesjonalny wizerunek w sieci (pod warunkiem, że profil jest odpowiednio prowadzony). Jednak nawet najlepsze marki muszą męczyć się z hejterami. Jak sobie z nimi poradzić? Odpowiedź na to pytanie poznasz w tym artykule.

Nie każda krytyka to hejt

Niektórzy są przewrażliwieni na punkcie krytyki i każdą uwagę traktują jako hejt. Nie warto mieć takiego podejścia z wielu powodów. Przede wszystkim firma traktująca każdą negatywną opinię jako hejt będzie miała problem ze słuchaniem głosu swoich klientów, odbiorców, przez co nie będzie dostosowywać się do potrzeb rynkowym. To z kolei utrudni skuteczny rozwój.

Dlatego warto mieć to na uwadze — konstruktywna krytyka twoich odbiorców może ułatwić Ci prowadzenie działalności i rozwijanie firmy. Zamiast ją usuwać, wypierać się jej, możesz ją wykorzystać. Również opinie twoich klientów mogą pomóc Ci w skutecznym rozwijaniu swojej marki.

Czym jest hejt?

Bardzo często hejtem nazywa się nieuargumentowaną krytykę, możemy w tym artykule trzymać się tej definicji. Wartą jeszcze ją rozszerzyć o różnego rodzaju „ataki personalne”, czyli wyzwiska, próba deprecjonowania marki, czy też osoby.

Jak sobie radzić z krytyką, a jak z hejtem?

Radzenie sobie z krytyką jest stosunkowo proste. Możliwości jest wiele, najpopularniejsze to po prostu podziękowanie za konstruktywną krytykę i zwrócenie uwagi na pewne kwestie. Można również wejść w polemikę, zwłaszcza jeśli konstruktywna krytyka nie zgadza się z twoimi poglądami, twoją wiedzą.

Radzenie sobie z hejtem jest już zdecydowanie trudniejsze i bardziej wymagające. Tu wachlarz możliwości jest zdecydowanie większy:

  • Usuwanie hejtujących komentarzy — jest to rozwiązanie, które ogólnie może się sprawdzić, jednocześnie niesie też ryzyko zdobycia negatywnej opinii na temat twojej marki. Wiele zależy od tego, jakie komentarze będziesz usuwał, jeśli będzie to klasyczny hejt, który jest tylko atakiem na twoją osobę, to nie powinno mieć to negatywnych skutków, jednak jeśli są to wyrażone opinie, w sposób kulturalny to może spotkać się to z negatywnym odbiorem.
  • Zabawna odpowiedź — to jest sposób, który odpowiednio wykorzystany może zdziałać cuda i nie tylko zapobiec dalszej krytyce, ale pozytywnie wpłynąć na odbiór twojej marki. Celna riposta może zdobyć wręcz zasięg wirusowy. Jednakże tutaj trzeba być również uważnym. Przede wszystkim do tego typu odpowiedzi trzeba być odpowiednio kreatywnym, pomysłowym — nie każdy sobie z tym poradzi. Ponadto takie odpowiedzi muszą być napisane ze smakiem. Pójście w stronę chamskiego komentarza może dać efekt odwrotny od oczekiwanego.
  • Zignorowanie — większość hejterów próbuje po prostu w ten sposób zwrócić na siebie uwagę. Ignorowanie zwykle sprawia, że odpuszczają, ponieważ nie zdobędą oczekiwanej uwagi.

Niestety tego typu komentarzy nie da się uniknąć, zwłaszcza jeśli zyskujesz popularność. Negatywne komentarze są nieodłącznym elementem zdobywania popularności. Dobra wiadomość jest taka, że jeśli odpowiednio działasz w mediach społecznościowych, nie tworzysz kontrowersyjnych treści, starasz się dotrzeć do osób dorosłych, to nie będziesz się musiał zmierzyć z hejtem na taką skalę, jak popularni influencerzy.

Darmowa konsultacja