Jak prowadzić własny sklep online? Poradnik

Własny sklep internetowy

Jak prowadzić własny sklep online? Poradnik

Marzenia o prowadzeniu własnej internetowej firmy są powszechne. Świat e-commerce dynamicznie się rozwija, co wiąże się z rosnącym zainteresowaniem ludzi zakupami online z uwagi na ich wygodę. Jeżeli myślisz o wstąpieniu do grona e-przedsiębiorców i zastanawiasz się nad funkcjonowaniem sklepu internetowego, ten artykuł jest dla Ciebie.

Jak zarządzać sklepem online? Wybór platformy

Decyzja o najodpowiedniejszej formie sprzedaży jest kluczowa, gdy zamierzasz wkroczyć w świat e-commerce. Masz do dyspozycji następujące opcje:

  • możesz skonstruować stronę internetową od podstaw, dostosowując ją do swoich upodobań
  • możesz wykorzystać płatne szablony graficzne i zatrudnić kogoś do ich wdrożenia oraz modyfikacji według potrzeb Twojego sklepu
  • możesz skorzystać z gotowych platform e-commerce, które wymagają miesięcznej subskrypcji za dostęp do niezbędnych narzędzi

Ostatnią opcję zalecamy najmniej. Sklep internetowy oparty na gotowej platformie e-commerce posiada sporo ograniczeń technicznych. Jeżeli zależy Ci na w pełni unikalnej stronie, która będzie wysoko rankingowana w wynikach wyszukiwania, polecamy skorzystanie z usług renomowanej agencji SXO, takiej jak COOLONE.

Np. Twój e-biznes może powstać na bazie systemu zarządzania treścią WordPress, z dodatkiem WooCommerce. W niektórych przypadkach lepszym wyborem może być oprogramowanie PrestaShop. Wybór właściwej platformy jest istotny, zwłaszcza jeśli nie masz doświadczenia i szukasz odpowiedzi na pytanie, jak zarządzać sklepem internetowym. Pamiętaj, że systemy zarządzania treścią różnią się m.in.  stopniem złożoności obsługi.

Jak zarządzać sklepem online? Dodatkowe porady

Kierując sklepem internetowym, powinieneś zwrócić uwagę na atrakcyjną ofertę (także promocyjną) oraz intuicyjność i przyjemność korzystania z witryny. W tym drugim aspekcie kluczową rolę odgrywa User Experience strony internetowej. Jeżeli pragniesz, aby strona była przyjazna dla użytkowników, zdecyduj się na jej stworzenie przez doświadczonych specjalistów.

Innym ważnym elementem jest SEO. Jeżeli nie jesteś pewien, jak zarządzać sklepem internetowym i nigdy nie miałeś do czynienia z optymalizacją stron pod kątem algorytmów wyszukiwarek, pamiętaj, że na pozycję stron w Google wpływa ponad 200 czynników. Choć trudno jest samodzielnie zrozumieć je wszystkie, jednak skorzystanie z profesjonalnych usług gwarantuje Ci widoczność w organicznych, czyli darmowych wynikach wyszukiwania Google. Bez widoczności w internecie trudno o sukces w jakiejkolwiek branży, również jeśli prowadzisz swój sklep internetowy.

Jak zarządzać sklepem online? Formy działalności

Ważnym elementem prowadzenia sklepu online jest także wybór właściwej formy działalności. Aby Twój biznes mógł działać w pełni legalnie, musisz go zarejestrować. Możesz wybrać spośród następujących możliwości:

  • jednoosobowa działalność gospodarcza
  • spółka cywilna
  • spółka jawna
  • spółka komandytowa
  • spółka komandytowo-akcyjna
  • spółka z.o.o.

Rozważ skonsultowanie swojego biznesowego pomysłu z biurem rachunkowym. Możesz śmiało przyznać, że nie masz doświadczenia i potrzebujesz porad, jak zarządzać sklepem internetowym pod względem podatkowym, aby było to jak najbardziej opłacalne. Co istotne? Wiele osób wybiera jednoosobową działalność gospodarczą jako swój pierwszy biznes. Niezależnie od formy rejestracji, pamiętaj, że cenna jest pomoc sprawdzonej agencji marketingowej.

Jeśli chodzi o księgowość, biuro rachunkowe będzie pomocne, ale dla osiągnięcia wysokiej pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania Google oraz stworzenia strony internetowej, najlepszą pomocą będą eksperci, tacy jak COOLONE. Zapraszamy do skorzystania z naszych usług.

Darmowa konsultacja