E-sklepy stanowią dzisiaj jedne z najważniejszych narzędzi służących do prowadzenia sprzedaży internetowej. Google Zakupy nazywane również Google Shopping to świetna metoda, dzięki której konsumenci mogą znaleźć interesujące ich produkty oraz zakupić je. Jak dodać stronę do Google Zakupy? Dlaczego protokół HTTPS jest ważny? Odpowiedzi na te oraz inne pytania otrzymasz w poniższym poradniku!
Jeżeli planujesz wdrożyć oferowane przez Twój sklep internetowy produkty do Google Zakupy, pierwsze co powinieneś zrobić, to założyć konto w Google Merchant Center. To platforma, dzięki której będziesz mógł w łatwy i prosty sposób przesyłać wyszukiwarce wszystkie najważniejsze informacje na temat swojej oferty.
Zatem na początku wejdź na stronę Merchant Center, zarejestruj się wykorzystując własne firmowe konto Google. Następnie wypełnij formularz podając w nim:
Ostatnim etapem jest weryfikacja witryny – w tym celu wykorzystaj narzędzie Google Search Console. Jeżeli chodzi o sprawdzenie serwisu, trwa ono najczęściej nie dłużej niż 24 godziny.
Zastanawiasz się, dlaczego protokół HTTPS jest ważny? Powinieneś wiedzieć, że gwarantuje on użytkownikom bezpieczeństwo. Jego wdrożenie pozwala dokonywać bezpiecznych zakupów. Innymi słowy, dzięki niemu użytkownik, który podaje swój numer konta bądź adres do korespondencji, czy numer telefonu ma pewność, że żadne osoby trzecie bądź podmioty niepożądane nie wykorzystają podanych danych na swoją korzyść.
Ważne! Aktywny protokół HTTPS oznacza, że adres strony będzie zaczynał się od https://, z kolei w lewym rogu paska wyszukiwań znajdzie się zamknięta zielona kłódka.
Należy zaznaczyć, iż inwestycja w kampanie produktowe Google Ads jest świetnym rozwiązaniem, które pozwala maksymalizować konwersję sprzedażową. Największe korzyści jakie wynikają z tego rozwiązania to:
Warto jednak pamiętać, że w przypadku kampanii Google Ads bardzo duże znaczenie ma prawidłowa optymalizacja reklamy. M.in. od wyniku jakości będzie zależeć miejsce Twoich produktów w wynikach wyszukiwania Google Zakupy. Im wyższy wynik jakości osiągniesz, tym lepiej dana reklama jest dostosowana do wymagań i oczekiwań użytkowników.
W celu poprawy wyniku jakości (quality score) zaleca się wykonanie darmowego audytu SEO. To rozwiązanie, dzięki któremu poznasz wady i zalety swojej strony internetowej a dodatkowo otrzymasz od ekspertów COOLONE cenne wskazówki i wytyczne, które umożliwią Ci poprawę poszczególnych elementów optymalizacyjnych SXO.
Google Shopping to narzędzie reklamowe, dzięki któremu sprzedawcy mogą promować swoje produkty w wynikach wyszukiwania Google.
Poprzez dodanie strony do Google Zakupy nie tylko zwiększysz widoczność produktów w wynikach wyszukiwania, ale zachęcisz potencjalnych Klientów do dokonywania konwersji.
Dodanie witryny do Google Zakupy jest bezpłatne, z kolei reklamy dostępne w ramach tego narzędzia są płatne i opierają się na modelu płatności za kliknięcie.
Informacje jakie są wymagane podczas dodania strony do Google zakupy to m.in. nazwa produktu, opis, cena, grafika oraz dostępność.
Jeżeli chodzi o samo dodanie strony, nie wpływa ono bezpośrednio na pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Warto jednak zaznaczyć, że prawidłowa optymalizacja strony internetowej pod kątem SXO redukuje współczynnik odrzuceń witryny, co z kolei może wpłynąć pozytywnie na jej pozycję w SERP-ach.