Technologiczny rozwój wpływa na transformację mieszkań, domów, miejsc pracy i całych miast. Jednym z kluczowych elementów tej transformacji jest Internet Rzeczy (IoT), który oferuje wiele możliwości marketingowych.
Internet Rzeczy to sieć cyfrowa, w której różne przedmioty są ze sobą połączone i interaktywne, łącząc w ten sposób świat cyfrowy z fizycznym. Pojęcie to zostało zdefiniowane przez Kevina Ashtona w 1999 roku i od tamtej pory zyskuje na popularności.
Pozwala na automatyczne zbieranie danych z różnych urządzeń i funkcji. Np. można monitorować zużycie energii przez oświetlenie w budynku lub ilość wody przepływającej przez oczyszczalnię ścieków.
IoT znajduje zastosowanie w wielu dziedzinach, np. w domach inteligentnych (Smart Home). Do urządzeń, które mogą być częścią tej sieci, należą:
Coraz więcej produktów codziennego użytku wyposażonych jest w funkcje inteligentne, co ułatwia korzystanie z nich i pozwala dostosować ich działanie do potrzeb użytkowników. Wystarczy zainstalować odpowiednią aplikację na smartfonie, aby móc sterować niemal każdym urządzeniem. Przykłady marek, które wdrożyły urządzenia IoT, to m.in. Xiaomi, Nike i Nissan.
W marketingu IoT umożliwia komunikację między podłączonymi urządzeniami, które często udostępniają dane użytkowników w internecie. To otwiera nowe możliwości dla marketerów, ponieważ urządzenia IoT zbierają dane na temat aktywności i preferencji właścicieli. Dzięki temu możliwe jest poznanie trybu życia, preferencji kulinarnych, czy nawyków związanych z korzystaniem z telewizora.
To tylko kilka przykładów informacji, które mogą być zbierane. Wszystko zależy od charakteru i zastosowania urządzenia IoT. Co istotne? Zestawienie tych danych może być wykorzystane do targetowania reklam. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na ten temat, zalecamy zaznajomienie się z działaniem agencji marketingu internetowego – COOLONE. Dla firm prowadzących działalność online, marketing internetowy jest niezbędny do osiągnięcia sukcesu.
Firmy korzystające z usług specjalistów od marketingu internetowego mogą dostosowywać swoje reklamy do konkretnych grup odbiorców. Przekaz jest dostosowywany tak, aby użytkownicy, którzy potrzebują określonego produktu, szybko otrzymywali odpowiednie reklamy. Np. w przypadku wysokich rachunków za prąd, mogą to być reklamy dotyczące fotowoltaiki. To tylko jeden z wielu przykładów. Wykorzystanie IoT w marketingu jest bardzo rozbudowanym zagadnieniem, ale najlepsze agencje marketingowe, takie jak COOLONE wykorzystują Internet Rzeczy i zdobywane dzięki niemu informacje, aby efektywnie prowadzić działania marketingowe dla swoich klientów.