Ile kosztuje prowadzenie Facebooka?

Ile kosztuje prowadzenie Facebooka

Ile kosztuje prowadzenie Facebooka?

Profil marki to skuteczny sposób na nawiązanie kontaktu z klientami i potencjalnymi klientami. To świetne miejsce do publikowania treści i udostępniania aktualizacji i może też służyć jako strona docelowa Twojej firmy.

Dzięki odpowiedniemu projektowi i pewnym dostosowaniom możesz używać strony na Facebooku do promowania swoich produktów i usług, zwiększania konwersji w swojej witrynie, zwiększania ruchu na swoim blogu i nie tylko. Ale ile kosztuje prowadzenie profilu marki na Facebooku?

Ile kosztuje prowadzenie Facebooka

Koszt prowadzenia profilu marki na Facebooku jest zależny od Twoich potrzeb. Jeśli prowadzisz małą firmę i chcesz po prostu stworzyć stronę profilu i nawiązać kontakt z klientami, będzie to bardzo przystępne cenowo. Możesz zacząć już od kilkudziesięciu złotych miesięcznie, w zależności od tego, czy i ile reklam chcesz wyświetlać i jak chcesz być aktywny w mediach społecznościowych.

Jeśli Twoja firma ma więcej zasobów, to możliwości są nieograniczone. Istnieją firmy, które stworzą dla Ciebie całą obecność w mediach społecznościowych za cenę tysięcy złotych miesięcznie, ale jeśli dopiero zaczynasz, zalecamy skorzystanie z niedrogiego pakietu, abyś mógł szybko zacząć i przetestować usługi agencji interaktywnej przed dokonaniem większych inwestycji czasowych lub finansowych

Ile to konkretnie kosztuje

Bardzo często zastanawiamy się ile konkretnie kosztuje prowadzenie profilu na Facebooku. Przede wszystkim musimy wziąć pod uwagę, że będziemy musieli najczęściej korzystać z usług kilku różnych osób.

● Community manager/Webmaster. To osoba, która będzie dodawała wpisy i zajmowała się profilem. Koszt pracy godziny takiego fachowca to ok. kilkudziesięciu złotych.

● Copywriter. Jest to osoba, która tworzy treści, jakie będą publikowane na naszym profilu. Cena stworzenia 1000 znaków to koszt od kilku do nawet kilkudziesięciu złotych. Przeważnie dobrą jakość osiągniemy w cenie 15 – 30 zł za 1000 znaków. Im więcej będziemy zamawiali treści, tym analogicznie więcej zapłacimy za obsługę.

● Grafik. Zajmuje się tworzeniem grafik profilowych i zdjęć umieszczanych w postach. Może też przygotowywać specjalistyczny content graficzny. Cena tworzenia grafiki rozpoczyna się już od kilku — kilkunastu złotych, ale może osiągnąć nawet 100 – 200 zł.

● Specjalista SEO/FB Ads. Osoba ta będzie zajmowała się odpowiednią konfiguracją naszego profilu pod kątem wyświetlania go na Facebooku, w internecie, a także prowadzeniem kampanii reklamowych. Dobór odpowiednich słów kluczowych, optymalizacja czy inne działania związane z kampanią to koszt od 200 – 300 złotych do nawet 1000 złotych miesięcznie.

Pewną opcją, z której również możemy skorzystać, jest zatrudnienie jednej osoby do prowadzenia konta marki na Facebooku. Może być to zarówno freelancer, jak i agencja interaktywna. Freelancerzy przeważnie pobierają opłaty ok. 500 zł miesięcznie za kompleksową obsługę. Agencje z kolei oferują takie pakiety w cenie powyżej 1000 złotych, ale oferują dużo większy profesjonalizm i większe możliwości.

Podsumowując temat, zlecając podstawowe prowadzenie profilu na Facebooku, będziemy mogli zamknąć się już w kilkuset złotych miesięcznie. Jeśli chcemy prowadzić go w sposób kompleksowy, będziemy musieli wydać na to ok. 1000 – 2000 zł miesięcznie. Gdy zależy nam na profesjonalnym prowadzeniu dłużej marki, suma ta będzie z pewnością wyższa niż 2000 złotych.

Co wpływa na koszt prowadzenia profilu

Koszt prowadzenia strony na Facebooku może się znacznie różnić w zależności od typu skonfigurowanej strony i tego, jak aktywni są Twoi odbiorcy. Na przykład, jeśli prowadzisz osobistą stronę profilu, prawdopodobnie nie zapłacisz dużych sum. Jeśli chcesz prowadzić stronę firmy i używać jej do promowania swoich produktów lub usług, agencje będą musiały działać aktywnie i poświęcać duże ilości czasu na obsługę profilu.

Ile kosztują płatne kampanie reklamowe na Facebooku

Prowadzenie profilu na Facebooku oprócz samej opłaty dla agencji to także możliwość skorzystania z płatnych kampanii reklamowych. Są to reklamy emitowane na Facebooku wszystkim jego użytkownikom w systemie Facebook Ads. Koszt płatnej kampanii reklamowej na Facebooku może się różnić w zależności od wielu czynników, w tym”

  • wybranych opcji kreowania reklamy
  • wyświetlania
  • targetowania
  • formy
  • całkowitego budżetu ustawionego dla kampanii

Jednak ogólnie rzecz biorąc, możesz oczekiwać, że za kliknięcie reklamy zapłacisz przeważnie od kilkunastu groszy do kilku złotych. Jeśli chcesz dotrzeć ze swoją kampanią do dużej liczby odbiorców, konieczne może być odpowiednie zwiększenie budżetu.

Dlaczego warto powierzyć prowadzenie konta marki agencji

Prowadzenie konta marki w social media to nie tylko publikowanie postów. To też reagowanie na to, co dzieje się wokół Twojej marki, budowanie relacji z twoimi fanami czy generowanie sprzedaży.

Agencja reklamowa może Ci w tym pomóc, abyś mógł kontynuować swoją działalność na innych aspektach prowadzenia firmy, a media społecznościowe będą prowadzić dla Ciebie profesjonaliści. Jest to dużo skuteczniejsze, efektywniejsze, a także dużo bardziej komfortowe.

Agencja reklamowa to nie tylko firma, która zajmuje się reklamą. To także profesjonalna firma, która ma doświadczenie w prowadzeniu mediów społecznościowych, która pomoże wykorzystać potencjał mediów społecznościowych dla Twojej marki.

Jak wykorzystać prowadzenie marki na FB do celów biznesowych

Facebook to największa sieć społecznościowa na świecie. Mając do dyspozycji tak dużą publiczność, ważna jest strategia dotarcia do nich. Prowadzenie profilu marki na Facebooku to doskonały sposób na zbudowanie grona fanów, ale też wymaga czasu i wysiłku.

Aby Facebook mógł pomóc naszemu biznesowi, należy najpierw założyć stronę marki. Popularność należy regularnie budować poprzez udostępnianie ciekawych treści, które mogą przyciągać odbiorców. Ważne jest również, aby regularnie monitorować stronę i odpowiadać na pytania i komentarze.

Branding na Facebooku może być niezwykle skutecznym narzędziem dla firm każdej wielkości. Prawidłowo stosowany branding FB może pomóc firmom dotrzeć do szerszej publiczności, budować świadomość i lojalność marki oraz zwiększać sprzedaż i zyski.

Oceń artykuł