Artykuł sponsorowany to jeden z najpopularniejszych sposobów pozyskiwania linków zwrotnych i promowania marki w sieci. Często przed wykorzystaniem ich zastanawiamy się, ile może kosztować napisanie artykułu sponsorowanego. Jak w przypadku każdego copywritingu, koszt napisania artykułu sponsorowanego zależy od wielu czynników. Chociaż nie ma ustalonych stawek za pisanie artykułów sponsorowanych, poniżej przedstawiamy pewne orientacyjne wartości i niektóre z czynników, które wpływają na cenę. Zatem ile kosztuje artykuł sponsorowany? Szczegóły poniżej!
Choć nie istnieje konkretna cena czy cennik artykułów sponsorowanych i dość trudno określić koszt stworzenia takich treści — dodatkowo zależący od wielu czynników. Lecz nawet gdy nie wiemy, ile będzie kosztowało napisanie takiej treści, możemy kierować się ogólnymi cenami rynkowymi, jakie panują. Dzięki temu będziemy posiadali już pewną wiedzę i zacznie lepiej będziemy mogli zaplanować zamówienie takiego artykułu.
Za najprostsze i najmniej wymagające artykuły sponsorowane, które będziemy zamawiali np. u freelancerów będziemy musieli zapłacić ok. kilkunastu złotych za 1000 znaków. Przeważnie w cenie od 10 do 20 złotych za 1000 znaków będziemy mogli zamówić wykonanie treści w średniej, poprawnej jakości.
Chcąc zamówić artykuł sponsorowany wysokiej jakości będziemy musieli zapłacić powyżej 20 zł za 1000 znaków. Najczęściej górną granicą przy tego typu tekstach jest suma 40 – 50 złotych za 1000 znaków. Za tę kwotę otrzymamy już dobrej jakości tekst.
Zatem ile kosztuje artykuł sponsorowany? Dobry artykuł sponsorowany o długości 3 znaków będzie kosztował zatem w okolicach 50 – 100 złotych. Cena tam może być nieco większa lub nieco mniejsza w zależności od wyżej wymienionych czynników, które wpływają na ostateczny koszt. Jeśli zamawiamy wysokiej jakości artykuł sponsorowany o długości 10 000 znaków, jego napisanie może wynieść od ok. 200 do 500 złotych.
Na cenę napisania artykułu sponsorowanego wpływ ma również to, kto będzie go pisał. Jeśli mówimy o freelancerach i copywriterach jako prywatnych specjalistach, ceny powinny wahać się w granicach od 10 do 30 złotych za 1000 znaków. Mówiąc zaś o agencjach marketingowych ceny mogą wahać się od ok. 30 do nawet 100 złotych za 1000 znaków. Ma to jednak swoje usprawiedliwienie, gdyż agencje marketingowe oferują największa rzetelność i wiarygodność, a także większe możliwości operacyjne np. stworzenia dużej ilości tekstów sponsorowanych w krótkim czasie.
Koszt artykułu sponsorowanego może się różnić w zależności od wielu czynników, takich jak publikacja, w której się pojawia, długość artykułu oraz pożądany poziom dostosowania lub brandingu.
Poziom dostosowania lub brandingu może również wpłynąć na koszt, przy czym bardziej złożone treści kosztują więcej niż te prostsze. Docelowo koszt artykułu sponsorowanego będzie zależał od indywidualnych potrzeb i budżetu reklamodawcy. Nie da się zatem określić ile kosztuje artykuł sponsorowany, ale można sugerować się pewnymi wartościami rynkowymi.
Ogólnie artykuły sponsorowane możemy zamawiać już w cenie od kilkunastu — kilkudziesięciu złotych. W cenie ok. kilkuset złotych otrzymamy jakościowy i długi artykuł sponsorowany, poprzez który będziemy mogli promować się w internecie lub w którym będziemy mogli zamieścić link zwrotny do naszej witryny.