Google Lighthouse w kontekście SEO

Google Lighthouse

Google Lighthouse w kontekście SEO

Google Lighthouse to open-source’owe narzędzie przeznaczone do badania stron internetowych pod kątem ich optymalizacji SEO. Po analizie, dostarcza szczegółowe wyniki i rekomendacje, które mogą przyczynić się do lepszego projektowania witryn z myślą o ich użytkownikach. Ale czy wskaźniki oferowane przez Google Lighthouse są ważne dla SEO?

Motywacja za stworzeniem Lighthouse przez Google

Lighthouse został stworzony, aby w intuicyjny i sprawny sposób dokonywać audytów stron internetowych. Jest to narzędzie bezpłatne, które umożliwia badanie nie tylko Twojej witryny, ale także innych dostępnych w sieci. Wykorzystując Lighthouse, można przeprowadzić audyt swojej strony i konkurencji, a następnie otrzymać sugestie dotyczące jej ulepszenia. Stosowanie się do tych zaleceń nie tylko zwiększa użyteczność dla użytkownika, ale także wpływa na SEO. Co istotne? Raport z Lighthouse może być kluczowy dla osób zajmujących się pozycjonowaniem.

Podczas audytu Lighthouse zwraca uwagę na różne obszary witryny:

  • Wydajność
  • Progressive Web App
  • Najlepsze praktyki
  • Dostępność
  • SEO

Audyt, w zależności od rozmiaru strony, może trwać od kilku sekund do kilku minut. Możesz wybierać między wersją desktopową a mobilną dla audytu.

Jak stworzyć i analizować raport z Lighthouse?

Aby stworzyć raport za pomocą Google Lighthouse:

  1. W Chrome otwórz stronę do analizy.
  2. Kliknij prawym przyciskiem myszy i wybierz „Zbadaj”.
  3. W zakładkach wybierz „Lighthouse”.
  4. Zaznacz interesujące Cię opcje i uruchom audyt.

Raporty od Google Lighthouse dostarczają nie tylko wyników, ale też rekomendacji dotyczących optymalizacji UX i SEO.

Czy Lighthouse wpływa na SEO?

Choć wyniki z Google Lighthouse nie są bezpośrednim czynnikiem rankingowym, działanie i optymalizacja strony, takie jak czas ładowania czy jakość treści, są istotne dla SEO. Jednak Lighthouse powinien być traktowany jako narzędzie doradcze, a nie decydujące. Należy pamiętać, że ostateczne rankingi w Google są efektem wielu czynników, w tym treści i linków.

Jak poprawić wyniki w Google Lighthouse?

Jeśli chcesz zoptymalizować swoją stronę z myślą o SEO i wymaganiach użytkowników, zalecamy analizę raportu Lighthouse oraz skupienie się na kluczowych obszarach, takich jak Core Web Vitals. Optymalizacja według zaleceń Lighthouse może być skomplikowana, zwłaszcza jeśli używasz różnych systemów CMS. Oprogramowanie open source oferuje najszersze możliwości dostosowania.

Jeśli czujesz się zagubiony w optymalizacji, warto skorzystać z ekspertów w zakresie SXO, takich jak COOLONE, łączących SEO z UX. Taka synergia sprawia, że witryna nie tylko jest bardziej widoczna, ale także efektywniej przekształca ruch w konwersje. Zapraszamy serdecznie do współpracy!

 

 

Darmowa konsultacja