Funkcje nowoczesnego e- sklepu

Funkcje nowoczesnego e- sklepu

Funkcje nowoczesnego e- sklepu

Oceń artykuł

Do osiągniecia sukcesu sklepu online nie wystarczy wyłącznie dostępny asortyment. Czynników, które mają wpływ na finalną decyzję zakupową Klientów jest całe mnóstwo. Przeczytaj poniższy artykuł, a dowiesz się m.in. jakie funkcje powinien posiadać innowacyjny biznes e- commerce, aby przyczyniać się do maksymalnego wzrostu sprzedaży. Zaczynajmy!

Funkcje sklepu internetowego- czym są i za co odpowiadają?

Zakupy internetowe z roku na rok cieszą się coraz większym zainteresowaniem. Co więcej? Stają się pewnym standardem dla większości użytkowników. Nic w tym dziwnego, gdyż jest to rozwiązanie nie tylko bardzo wygodne, ale również szybkie. Jednak nie dotyczy to wszystkich stron internetowych. Właściciele sklepów online muszą na bieżąco odpowiadać na wszystkie potrzeby internautów, czego efektem jest ciągły wzrost ilości dostępnych funkcji, dzięki którym sklep zyskuje na popularności. Choć ten czynnik ma wpływ na dostępny asortyment, jednak jeśli e- sklep nie będzie posiadał właściwych funkcji, to nawet najlepsze produkty nic nie zdziałają! Dodatkowe funkcje umożliwiają m.in. obsługę większej liczby Klientów oraz poprawę doświadczeń użytkowników. Świetnym tego dowodem są przeprowadzone badania, z których wynika, że nawet 10% Klientów można stracić przez złą nawigację.

Jednak to nie wszystko! Część zainteresowanych odbiorców może odejść poprzez wygląd, który znacząco odstaje od konkurencji, a kolejne kilka % przez brak jasności w kwestii ceny przesyłek czy zwrotów. Pamiętaj, że dzisiaj konkurencja nie dotyczy tylko samego produktu bądź usługi, ale także projektu strony i jej estetyki. Nie martw się, funkcje sklepu online nie muszą być nadzwyczajne! Mogą być to proste rzeczy typu: koszyk podsumowujący liczbę produktów czy wyszukiwarka. Co istotne? Na funkcje sklepu online należy również spojrzeć w aspekcie zarządzania witryną. Dlaczego? Otóż, dobrze dopracowany panel administracyjny umożliwi odpowiednią relację z Klientami, samodzielny wybór szablonu a także połączenie z usługą mailingową.

Jakie są najważniejsze funkcje sklepu internetowego?

Struktura i wygląd e- sklepu.

Górna część witryny powinna zawierać takie elementy jak:

  • Prawidłową nawigację, która kieruje do kategorii oraz podstron konkretnych produktów
  • Intuicyjną wyszukiwarkę z automatycznymi podpowiedziami
  • Przyciski służące do rejestracji konta, logowania czy kontaktu
  • Koszyk zawierający ilość produktów odświeżającą się podczas modyfikacji

Część centralna powinna zawierać:

  • Informacje i zapewnienia o gwarancjach, kosztach wysyłki
  • Przyciski „call to action” zachęcające do podjęcia działania np. zakupu
  • Polecane produkty, które osiągają największą sprzedaż
  • Treści pod pozycjonowanie sklepu
  • Okruszki nawigacyjne

Z kolei stopka powinna posiadać następujące elementy:

  • Informacje o metodach płatności
  • Mapy strony, FAQ, regulamin, kontakt oraz linki
  • Newsletter z polem przeznaczonym na e- mail

Podstrona kategorii

To miejsce, w którym Klient musi dokonać wyboru konkretnego produktu. Należy więc zadbać o:

  • Przemyślane i sprawdzone filtrowanie produktów
  • Wyraźną paginację, czyli widoczne stronicowanie
  • Łatwy i wygodny podgląd dostępnego asortymentu m.in. zbliżenie z użyciem myszki

Podstrona produktu

Czy wiesz, że nawet 80% ruchu całego sklepu trafia właśnie na podstrony produktów? Dlatego tak bardzo istotne jest, aby znalazły się tram wszystkie ważne dane, opis, a ponadto:

  • Przyciski umożliwiające udostępnianie w social mediach
  • Opinie Klientów
  • Precyzyjne informacje dotyczące przesyłki
  • Informacje o cenie, promocjach i obniżkach
  • Inne warianty produktów
  • Grafika posiadająca funkcję przybliżenia
  • Inne zbliżone produkty lub te, które dostępne są w zestawie i cieszą się dużym zainteresowaniem ze strony Klientów

Koszyk

W witrynie koszyka powinny znajdować się:

  • Miejsce przeznaczone do wpisania kodu rabatowego
  • Opcje wysyłki
  • Możliwość zmiany liczby produktów, zapisania koszyka na później
  • Metody płatności- im więcej, tym lepiej

Panel administracyjny

Funkcje e- sklepu w panelu administracyjnym muszą uwzględniać wszystkie elementy, które umożliwiają zarówno obsługę Klienta, jak i skuteczne pozycjonowanie sklepu:

  • Dane na temat podatków i płatności
  • Zarządzanie promocjami, kodami rabatowymi i zniżkami
  • Zarządzanie zamówieniami
  • Zarządzanie przesyłkami
  • Ogólne ustawienia sklepu, treści, grafiki
  • Zarządzanie recenzjami, opiniami
  • Zarządzanie contentem witryn, kategoriami oraz podstronami
  • Zarządzanie Klientami i prawami internautów
  • Połączenie z systemem e- mail marketignowym
  • Specjalną, wbudowaną funkcję do optymalizacji SEO
  • Narzędzia dedykowane do wykonywania raportów

Które funkcje sklepu online są przydatne, a które nie?

Mimo, iż dodatkowe funkcjonalności wpływają na lepszą prezencję, jednak nie wszystkie są dla nas niezbędne! Każda kolejna funkcja np. rozszerzenie zwiększa jednocześnie ilość skryptów, co z kolei przekłada się na dłuższy czas ładowania witryny. Zastanawiasz się, jakie opcje warto jeszcze wziąć pod uwagę mając własny sklep internetowy? Przedstawiamy kilka interesujących i ciekawych nowości:

  • Czat live
  • Zestrojenie ze starszymi przeglądarkami
  • Wersja demo produktu np. próbka
  • Lista życzeń
  • Porównywarka produktów- rozwiązanie przydatne szczególnie w przypadku sklepów technicznych
  • Integracja z innymi portalami aukcyjnymi
  • Ankiety dla internautów
  • Łatwe i wygodne monitorowanie statusu zamówienia
  • Możliwość automatycznego generowania faktur
  • Możliwość wystawienia opinii kilka dni po zakupie
Oceń artykuł