Do osiągniecia sukcesu sklepu online nie wystarczy wyłącznie dostępny asortyment. Czynników, które mają wpływ na finalną decyzję zakupową Klientów jest całe mnóstwo. Przeczytaj poniższy artykuł, a dowiesz się m.in. jakie funkcje powinien posiadać innowacyjny biznes e- commerce, aby przyczyniać się do maksymalnego wzrostu sprzedaży. Zaczynajmy!
Zakupy internetowe z roku na rok cieszą się coraz większym zainteresowaniem. Co więcej? Stają się pewnym standardem dla większości użytkowników. Nic w tym dziwnego, gdyż jest to rozwiązanie nie tylko bardzo wygodne, ale również szybkie. Jednak nie dotyczy to wszystkich stron internetowych. Właściciele sklepów online muszą na bieżąco odpowiadać na wszystkie potrzeby internautów, czego efektem jest ciągły wzrost ilości dostępnych funkcji, dzięki którym sklep zyskuje na popularności. Choć ten czynnik ma wpływ na dostępny asortyment, jednak jeśli e-sklep nie będzie posiadał właściwych funkcji, to nawet najlepsze produkty nic nie zdziałają! Dodatkowe funkcje umożliwiają m.in. obsługę większej liczby Klientów oraz poprawę doświadczeń użytkowników. Świetnym tego dowodem są przeprowadzone badania, z których wynika, że nawet 10% Klientów można stracić przez złą nawigację.
Jednak to nie wszystko! Część zainteresowanych odbiorców może odejść poprzez wygląd, który znacząco odstaje od konkurencji, a kolejne kilka % przez brak jasności w kwestii ceny przesyłek czy zwrotów. Pamiętaj, że dzisiaj konkurencja nie dotyczy tylko samego produktu bądź usługi, ale także projektu strony i jej estetyki. Nie martw się, funkcje sklepu online nie muszą być nadzwyczajne! Mogą być to proste rzeczy typu: koszyk podsumowujący liczbę produktów czy wyszukiwarka. Co istotne? Na funkcje sklepu online należy również spojrzeć w aspekcie zarządzania witryną. Dlaczego? Otóż, dobrze dopracowany panel administracyjny umożliwi odpowiednią relację z Klientami, samodzielny wybór szablonu a także połączenie z usługą mailingową.
Górna część witryny powinna zawierać takie elementy jak:
Część centralna powinna zawierać:
Z kolei stopka powinna posiadać następujące elementy:
To miejsce, w którym Klient musi dokonać wyboru konkretnego produktu. Należy więc zadbać o:
Czy wiesz, że nawet 80% ruchu całego sklepu trafia właśnie na podstrony produktów? Dlatego tak bardzo istotne jest, aby znalazły się tram wszystkie ważne dane, opis, a ponadto:
W witrynie koszyka powinny znajdować się:
Funkcje e-sklepu w panelu administracyjnym muszą uwzględniać wszystkie elementy, które umożliwiają zarówno obsługę Klienta, jak i skuteczne pozycjonowanie sklepu:
Mimo, iż dodatkowe funkcjonalności wpływają na lepszą prezencję, jednak nie wszystkie są dla nas niezbędne! Każda kolejna funkcja np. rozszerzenie zwiększa jednocześnie ilość skryptów, co z kolei przekłada się na dłuższy czas ładowania witryny. Zastanawiasz się, jakie opcje warto jeszcze wziąć pod uwagę mając własny sklep internetowy? Przedstawiamy kilka interesujących i ciekawych nowości: