Pozycjonowanie sklepów online to działanie, które opiera się na długofalowej strategii, która przy odpowiednim wdrożeniu pozwala osiągnąć stabilne efekty w organicznych wynikach wyszukiwania. Mimo, iż poszczególne działania SEO są unikalne i indywidualnie opracowywane, jednak istnieje kilka etapów, które wyróżnia uniwersalny charakter. W poniższym poradniku podpowiadamy, jak zacząć pozycjonowanie e-sklepu, aby kolejne etapy mogły przenosić oczekiwane rezultaty.
Każda doświadczona i profesjonalna agencja SEO, która posiada wiedzę na temat tego, jak pozycjonować sklep internetowy powinna rozpoczynać swoją pracę od wykonania kompleksowego audytu SEO, czyli precyzyjnej i szczegółowej analizy wszystkich elementów witryny, które są oceniane przez algorytmy wyszukiwarek. Dzięki audytowi pozycjonowanie sklepu internetowego będzie zdecydowanie skuteczniejsze, gdyż wszelkie działania będą prowadzone adekwatnie do zastanej sytuacji, czyli m.in. występujących błędów na stronie, elementów, które wymagają optymalizacji oraz potencjału strony, który można skutecznie wykorzystać.
Podstawowe czynniki rankingowe, na które należy zwrócić uwagę wykonując audyt SEO to:
Analiza konkurencji ma bardzo duże znaczenie, jeżeli chodzi o pozycjonowanie sklepów internetowych. Tym sposobem właściciel strony dowiaduje się, na jakie konkretnie słowa i frazy kluczowe są pozycjonowane inne domeny z tej samej branży. W rezultacie przygotowanie unikalnej, indywidualnej strategii jest prostsze, a SEO zaczyna przynosić szybsze efekty. Podczas analizy konkurencji należy zwrócić uwagę na takie czynniki jak: widoczność, pozycja fraz kluczowych oraz linkowanie wewnętrzne.
Czy wiesz, że jednym z istotniejszych elementów, o które trzeba zadbać już na początku pozycjonowania jest ułożenie struktury kategorii produktowych? Powinna być ona przede wszystkim przejrzysta i logiczna. Dzięki takiemu rozwiązaniu otrzymasz wiele korzyści – będziesz mógł pozycjonować witrynę poszczególnych kategorii na właściwe frazy i słowa kluczowe. Ponadto, pozwoli to również na łatwe nawigowanie po sklepie jego użytkownikom oraz robotom interesującym.
Profesjonalna optymalizacja strony to fundament, dzięki któremu kolejne elementy SEO dla biznesu e-commerce będą mogły przynosić oczekiwane efekty. To szeroki zakres działań nad techniczną wersją serwisu, którzy może obejmować m.in:
Skuteczne pozycjonowanie sklepu internetowego bez content marketingu nie jest możliwe. Nasycona frazami kluczowymi treść jest bardzo istotnym czynnikiem, który musi być uwzględniony w SEO dla biznesu e-commerce. Należy jednak pamiętać, iż frazy powinny pochodzić z fachowej analizy, wykonanej przy pomocy dedykowanych narzędzi. Treści, które mogą okazać się pomocne w pozycjonowaniu e-sklepu to m.in. opisy produktów, opisy kategorii produktowych czy blogi.
Kolejnym równie ważnym elementem pozycjonowania sklepu online jest budowanie wartościowej bazy linków, które prowadzą do strony z zewnętrznych źródeł. Możesz to osiągnąć np. publikując artykuły sponsorowane, w których znajdują się linki do stron ofertowych Twojego biznesu. Co więcej? Możesz również linkować z sekcji komentarzy znajdujących się pod artykułami, czy profili w mediach społecznościowych.
Działania jakie wchodzą w zakres optymalizacji konwersji to procesy takie jak:
SEO to strategia długofalowa, której efekty są stabilne. Jednak, aby można było je osiągnąć konieczna jest cierpliwość. Jest to jednak opłacalna inwestycja, której korzyści mogą przerosnąć Twoje najśmielsze oczekiwania, również w perspektywie długoterminowej. Jeżeli Twoja strona internetowa potrzebuje profesjonalnego SEO – koniecznie zapoznaj się z naszą ofertą i napisz do nas. Zapraszamy do COOLONE!