Etapy pozycjonowania sklepu internetowego

Etapy pozycjonowania sklepu internetowego

Etapy pozycjonowania sklepu internetowego

Pozycjonowanie sklepów online to działanie, które opiera się na długofalowej strategii, która przy odpowiednim wdrożeniu pozwala osiągnąć stabilne efekty w organicznych wynikach wyszukiwania. Mimo, iż poszczególne działania SEO są unikalne i indywidualnie opracowywane, jednak istnieje kilka etapów, które wyróżnia uniwersalny charakter. W poniższym poradniku podpowiadamy, jak zacząć pozycjonowanie e-sklepu, aby kolejne etapy mogły przenosić oczekiwane rezultaty.

Dobry początek pozycjonowania, czyli kompleksowy audyt SEO

Każda doświadczona i profesjonalna agencja SEO, która posiada wiedzę na temat tego, jak pozycjonować sklep internetowy powinna rozpoczynać swoją pracę od wykonania kompleksowego audytu SEO, czyli precyzyjnej i szczegółowej analizy wszystkich elementów witryny, które są oceniane przez algorytmy wyszukiwarek. Dzięki audytowi pozycjonowanie sklepu internetowego będzie zdecydowanie skuteczniejsze, gdyż wszelkie działania będą prowadzone adekwatnie do zastanej sytuacji, czyli m.in.  występujących błędów na stronie, elementów, które wymagają optymalizacji oraz potencjału strony, który można skutecznie wykorzystać.

Podstawowe czynniki rankingowe, na które należy zwrócić uwagę wykonując audyt SEO to:

  • treści na stronie internetowej i zawartość fraz kluczowych
  • tytuł strony (meta title)
  • opis strony (meta description)
  • nagłówki
  • responsywność
  • czas ładowania strony
  • atrybut alt grafik
  • mapa witryny
  • ustawienie przekierowań
  • znaczniki canonical tag
  • linki wewnętrzne i zewnętrzne
  • adresy URL

Analiza konkurencji

Analiza konkurencji ma bardzo duże znaczenie, jeżeli chodzi o pozycjonowanie sklepów internetowych. Tym sposobem właściciel strony dowiaduje się, na jakie konkretnie słowa i frazy kluczowe są pozycjonowane inne domeny z tej samej branży. W rezultacie przygotowanie unikalnej, indywidualnej strategii jest prostsze, a SEO zaczyna przynosić szybsze efekty. Podczas analizy konkurencji należy zwrócić uwagę na takie czynniki jak: widoczność, pozycja fraz kluczowych oraz linkowanie wewnętrzne.

Struktura kategorii sklepu online

Czy wiesz, że jednym z istotniejszych elementów, o które trzeba zadbać już na początku pozycjonowania jest ułożenie struktury kategorii produktowych? Powinna być ona przede wszystkim przejrzysta i logiczna. Dzięki takiemu rozwiązaniu otrzymasz wiele korzyści – będziesz mógł pozycjonować witrynę poszczególnych kategorii na właściwe frazy i słowa kluczowe. Ponadto, pozwoli to również na łatwe nawigowanie po sklepie jego użytkownikom oraz robotom interesującym.

Optymalizacja strony www

Profesjonalna optymalizacja strony to fundament, dzięki któremu kolejne elementy SEO dla biznesu e-commerce będą mogły przynosić oczekiwane efekty. To szeroki zakres działań nad techniczną wersją serwisu, którzy może obejmować m.in:

  • poprawę bezpieczeństwa korzystania z witryny
  • szybkość ładowania zasobów sklepu
  • wdrożenie elementów, które ułatwiają robotom interesującym poruszanie się po stronie np. mapa strony bądź dane strukturalne
  • stworzenie responsywnej wersji strony, dostosowanej do różnych urządzeń mobilnych
  • wyeliminowanie błędów 404
  • oraz wdrożenie przyjaznych adresów URL

Content marketing

Skuteczne pozycjonowanie sklepu internetowego bez content marketingu nie jest możliwe. Nasycona frazami kluczowymi treść jest bardzo istotnym czynnikiem, który musi być uwzględniony w SEO dla biznesu e-commerce. Należy jednak pamiętać, iż frazy powinny pochodzić z fachowej analizy, wykonanej przy pomocy dedykowanych narzędzi. Treści, które mogą okazać się pomocne w pozycjonowaniu e-sklepu to m.in. opisy produktów, opisy kategorii produktowych czy blogi.

Link building

Kolejnym równie ważnym elementem pozycjonowania sklepu online jest budowanie wartościowej bazy linków, które prowadzą do strony z zewnętrznych źródeł. Możesz to osiągnąć np. publikując artykuły sponsorowane, w których znajdują się linki do stron ofertowych Twojego biznesu. Co więcej? Możesz również linkować z sekcji komentarzy znajdujących się pod artykułami, czy profili w mediach społecznościowych.

Optymalizacja konwersji

Działania jakie wchodzą w zakres optymalizacji konwersji to procesy takie jak:

  • właściwe umiejscowienie grafik
  • poprawienie formularzy kontaktowych
  • skrócenie procesu logowania i rejestracji
  • usprawnienie realizacji transakcji
  • dopasowanie elementów sklepu do potrzeb użytkowników
  • wykonanie testów A/B
  • oraz modyfikacja nawigacji i struktury strony internetowej

SEO to strategia długofalowa, której efekty są stabilne. Jednak, aby można było je osiągnąć konieczna jest cierpliwość. Jest to jednak opłacalna inwestycja, której korzyści mogą przerosnąć Twoje najśmielsze oczekiwania, również w perspektywie długoterminowej. Jeżeli Twoja strona internetowa potrzebuje profesjonalnego SEO – koniecznie zapoznaj się z naszą ofertą i napisz do nas. Zapraszamy do COOLONE!

 

 

Darmowa konsultacja