Nie wystarczy podejmować przypadkowych decyzji w obszarze marketingu, oczekując sukcesów. Istotne jest, by strategie Twojego przedsiębiorstwa były konsekwentne i przemyślane. W poniższym tekście wyjaśnimy, czym jest kierowanie marketingiem, jakie etapy obejmuje i dlaczego ma tak fundamentalne znaczenie dla każdej działalności gospodarczej.
Pod kierowaniem marketingiem rozumiemy monitorowanie sytuacji na rynku produktów i usług. To także kształtowanie oferty sprzedażowej oraz działań promocyjnych, opartych na dogłębnej znajomości technik i narzędzi menedżerskich. W tym kontekście, kierowanie marketingiem to proces, w którym skupiamy się na planowaniu i wdrażaniu koncepcji, ustalaniu cen, dystrybucji oraz promocji produktów i usług, by sprostać oczekiwaniom Klientów.
Proces zarządzania marketingiem można podzielić na trzy etapy:
Kierowanie marketingiem związane jest z analizą i planowaniem, zwracając uwagę na wybór odpowiednich strategii rynkowych.
Niektóre z popularnych strategii to: penetracja nowych rynków, tworzenie wspólnych przedsięwzięć, wprowadzanie nowych produktów czy też usprawnianie struktury organizacyjnej. Jeśli chodzi o taktyki, często spotykane są: budowanie bezpośrednich relacji z klientami, uczestnictwo w eventach branżowych, prowadzenie badań rynkowych, dostosowywanie oferty do specyficznych potrzeb Klienta czy też zarządzanie strategią cenową.
Kierowanie marketingiem nie sprowadza się tylko do zdobywania nowych Klientów, ale również do utrzymywania dobrych stosunków z obecnymi. Niezależnie od aktualnej liczby Klientów, zawsze warto być przygotowanym na zmieniające się warunki rynkowe. Zarządzanie marketingiem umożliwia elastyczne reagowanie na potrzeby rynku oraz budowanie trwałych relacji z Klientami. Jeśli pragniesz zyskać przewagę na rynku, warto współpracować z profesjonalną agencją marketingową, taką jak COOLONE.
Jeśli masz dodatkowe pytania bądź wątpliwości – skontaktuj się z nami. Chętnie pomożemy! Zapraszamy.