Działalność w social mediach – kiedy warto?

Działalność w social mediach - kiedy warto

Działalność w social mediach – kiedy warto?

W obecnym czasie social media odgrywają niezwykle istotne znaczenie w promocji biznesu. Dlaczego tak się dzieje? Otóż, głównym tego powodem jest fakt, iż codziennie korzysta z nich miliony użytkowników zarówno w Polsce, jak i na całym świecie. Co ciekawe, mimo iż największą grupę stanowią ludzie młodzi, jednak można wśród nich spotkać różne grupy wiekowe. Nic dziwnego, gdyż media społecznościowe stwarzają ogromną szansę na dotarcie do szerokiego grona Klientów. O czym warto pamiętać? Wybór social mediów winien być zawsze podyktowany charakterem prowadzonej firmy. Zastanawiasz się, dlaczego jest to aż tak ważne? Należy pamiętać, iż nie każdy portal sprawdzi się w przypadku danej każdej branży! W poniższym artykule dowiesz się m.in. dlaczego warto korzystać z social media a także wiele innych równie cennych informacji. Zapraszamy do lektury!

Zalety korzystania z social mediów

Korzyści wynikających z korzystania z mediów społecznościowych jest bardzo wiele! Posiadanie kont w social mediach daje przede wszystkim możliwość zdobycia ambasadorów marki oraz zbudowania lojalnej grupy odbiorców. To także świetny sposób na dotarcie do nowych potencjalnych Klientów. Social media mogą być doskonałym źródłem gromadzenia danych na temat oczekiwań nabywców oraz ich opinii na temat marki i firmy. Ponadto, korzystanie z mediów społecznościowych daje również możliwość szybkiego informowania Klientów o ofercie. Publikacja wysokiej jakości treści ma niebagatelny wpływ na decyzje zakupowe Klientów, a co za tym idzie wzrost sprzedaży! Kanały mediów społecznościowych to też bardzo dobry, sprawdzony sposób na pozyskanie opinii oraz przeprowadzenie różnego rodzaju akcji promocyjnych i reklamowych.

Social media – jak odpowiednio kanał do rodzaju branży?

Mimo, że liczba portali społecznościowych systematycznie wzrasta, warto dobierać je zwracając uwagę na kilka istotnych kwestii. Dlaczego marki korzystają z różnych portali społecznościowych? Wynika to z ich tematyki oraz grupy docelowej, do której są kierowane. Obecnie istnieją jednak takie kanały social mediów, które mają szerokie zastosowanie niezależnie od rodzaju branży. Świetnym przykładem jest m.in. Facebook- rozwiązanie, które sprawdzi się zarówno w branży turystycznej, produkcyjnej jak i budowlanej. Z kolei w przypadku Instagrama sytuacja wygląda nieco inaczej. Ten kanał społecznościowy wykorzystywany jest przede wszystkim w branży, gdzie duże znaczenie ma estetyka. Mowa tutaj m.in. o branży odzieżowej, turystycznej czy jubilerskiej. W przypadku kancelarii prawnych, biur rachunkowych najlepszymi kanałami komunikacyjnymi będą: Facebook, Twitter czy Linkedln. Wyżej wymienione kanały umożliwiają przedstawicielom branży występować w roli specjalistów.

Czy sprzedaż w social mediach się opłaca?

Ze względu na fakt, iż media społecznościowe mają bardzo duży potencjał sprzedażowy, coraz więcej właścicieli firm i przedsiębiorstw decyduje się na ich wykorzystanie, a prościej mówiąc sprzedaż swoich towarów i usług za ich pośrednictwem. Powinieneś wiedzieć, że istnieje kilka sposobów:

  • Bezpośrednia sprzedaż przez social media m.in. sklep Facebook
  • Prezentacja oferty na w social mediach i bezpośrednie przekierowywanie do sklepu online
  • Połącznie jednego i drugiego wariantu, dzięki czemu Klienci mogą wybrać dogodną formę zakupu

Reasumując sprzedaż za pomocą serwisów społecznościowych jest bardzo opłacalna, dlatego naprawdę warto ją uruchomić!

Sposoby promowania firmy w mediach społecznościowych

Pamiętaj, zanim zdecydujesz się na promowanie własnego biznesu w mediach społecznościowych, musisz opanować pewne obowiązujące normy. To co najistotniejsze, to regularność i systematyczność działania, a więc ciągła aktywność. Po pierwsze powinieneś publikować treści, które zaangażują odbiorców i zachęcą do komentowania czy udostępniania. Dzięki takiemu rozwiązaniu znacznie zwiększysz swoje zasięgi, a tym samym dotrzesz do szerszego grona odbiorców. Co więcej? Inną równie bardzo ważną kwestią jest inwestycja w reklamę! Social media to doskonała metoda na darmowe dotarcie do Klientów, aczkolwiek bez dobrze przygotowanej reklamy tak naprawdę niewiele można zdziałać. Reklama w mediach społecznościowych pozwala dotrzeć do konkretnych grup odbiorców, zainteresowanych produktami bądź usługami firmy. Jest bez wątpienia o wiele skuteczniejsza od reklamy telewizyjnej czy radiowej. Warto dodać, iż tego typu reklama jest również znacznie tańsza. Należy jednak wiedzieć, jak właściwie przeprowadzić taką kampanię, gdyż dzięki temu możesz osiągnąć maksymalne korzyści przy małym wkładzie finansowym.

Mamy nadzieję, iż powyższy artykuł będzie pomocny dla wielu właścicieli firm, a szczególnie tych, którzy planują działalność w social mediach. W razie jakichkolwiek pytań bądź wątpliwości- doświadczony zespół Coolone zawsze i chętnie służy fachowym doradztwem. Zapraszamy serdecznie!

Oceń artykuł