Dobre treści SEO – jak je tworzyć w 2023 roku?

Dobre treści SEO – jak je tworzyć w 2023 roku

Dobre treści SEO – jak je tworzyć w 2023 roku?

Krajobraz związany z pozycjonowaniem stron internetowych, działaniami SEO ulega ciągłym zmianom. Aby nie dać się wyprzedzić konkurencji istotne jest, aby być proaktywnym i patrzeć zawsze w przyszłość. W poniższym artykule podpowiemy, jak tworzyć treści SEO w 2023 roku, które pomogą Ci znaleźć się na szczycie.

E-E-A-T- Experience, Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness

E-E-A-T (doświadczenie, ekspertyza autorytatywność, zaufanie) – skrót ten pojawia się w dokumentacji Google Search Quality Evaluator Guidelines, gdzie zamieszczone zostały wskazówki, według których pracownicy Google oceniają jakość wyników wyszukiwania. Mimo, iż w tej dokumentacji nie ma informacji związanych z wytycznymi, które dotyczyłyby działania algorytmu, jednak zdecydowanie warto stosować się do tych zaleceń, aby móc stworzyć content, który będzie oceniany przez Google jako wartościowy.

• Experience -twórca powinien posiadać doświadczenie w tematyce, którą opisuje
• Expertise – należy pamiętać, iż Google promuje treści, które mają ekspercki charakter. Rezultat taki można osiągnąć różnymi sposobami m.in. podając źródła przytaczanych informacji
• Authoritativeness – zarówno autor, jak i strona publikująca  powinny charakteryzować się autorytetem
• Trustworthiness – zaufanie można zbudować m.in. poprzez naturalne pozyskiwanie wzmianek o stronie internetowej w obrębie zewnętrznych serwisów (linkowanie)

Zwracając uwagę na E-E-A-T znacząco zwiększysz szanse na to, że Twoje treści osiągną wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania Google.

Jak Google charakteryzuje strony wysokiej jakości?

W dokumentacji Search Quality Evaluator Guidelines znajdziesz określenie takie jak Page Quality, czyli jakość strony. To zbiór wytycznych, które określają, czy konkretna treść może zostać określona jako wartościowa dla użytkowników. Wyszukiwarka Google zwraca uwagę na to czy:

  • strona posiada wysoki poziom E-E-A-T
  • strona posiada wysokiej jakości content – w tym również pomocny tytuł
  • strona wskazuje, kto jest odpowiedzialny za publikowany content
  • strona oraz autor posiadają pozytywną reputację

Jeżeli zależy Ci na tym, aby Twoje treści zdobyły wysokie pozycje w wynikach Google, powinieneś zadbać o to, aby spełniały one wytyczne Page Quality.

Treści SEO we wrażliwych branżach – Your Money Your Life Content

Treści SEO we wrażliwych branżach – Your Money Your Life Content

YMYL content to inaczej treści, które opisują temat mający wpływ na życie oraz status finansowy użytkownika. Świetnym tego przykładem są treści mówiące o:

  • zdrowiu i diecie
  • regulacjach prawnych
  • finansach
  • giełdzie
  • oraz poradach, których użycie może być kosztowne

Co istotne? Strony internetowe, które nie przestrzegają wytycznych określonych jako E-E-A-T oraz Page Quality mogą mieć kłopot, jeżeli chodzi o budowanie widoczności w Google. Dlatego, aby sprostać oczekiwaniom wyszukiwarki zaleca się:

  • regularnie aktualizować i redagować content YMYL, tak aby był zawsze aktualny
  • wskazywać źródła publikowanych informacji
  • oraz publikować treści tworzone przez doświadczonych ekspertów w danej dziedzinie

Autorytet a SEO

Zarówno autorytet strony internetowej, jak i autora ma ogromne znaczenie w SEO. Co więcej? Wraz z upływem czasu najprawdopodobniej aspekty te staną się jeszcze bardziej ważne. To naturalne następstwo tego, w jaki sposób Google podchodzi do metody wyświetlania wyników. Oznacza to, iż właściciele witryn muszą zadbać nie tylko o autorytet strony internetowej, ale również o renomę autorów, którzy publikują treści.

Jeśli chcesz pomóc wyszukiwarce Google lepiej zrozumieć, kto jest autorem opublikowanych treści, możesz wykorzystać dane strukturalne. To specjalne fragmenty kodu dodawane w sekcji <head> podstrony, które przedstawiają informacje o zawartości konkretnego adresu URL. Ponadto, jeśli publikujesz content warto wykorzystać elementy takie jak m.in. Article, NewsArticle czy BlogPosting. Tym sposobem nie tylko oznaczysz autora treści, ale wskażesz również link prowadzący do jego profilu.

Darmowa konsultacja