Krajobraz związany z pozycjonowaniem stron internetowych, działaniami SEO ulega ciągłym zmianom. Aby nie dać się wyprzedzić konkurencji istotne jest, aby być proaktywnym i patrzeć zawsze w przyszłość. W poniższym artykule podpowiemy, jak tworzyć treści SEO w 2023 roku, które pomogą Ci znaleźć się na szczycie.
E-E-A-T (doświadczenie, ekspertyza autorytatywność, zaufanie) – skrót ten pojawia się w dokumentacji Google Search Quality Evaluator Guidelines, gdzie zamieszczone zostały wskazówki, według których pracownicy Google oceniają jakość wyników wyszukiwania. Mimo, iż w tej dokumentacji nie ma informacji związanych z wytycznymi, które dotyczyłyby działania algorytmu, jednak zdecydowanie warto stosować się do tych zaleceń, aby móc stworzyć content, który będzie oceniany przez Google jako wartościowy.
• Experience -twórca powinien posiadać doświadczenie w tematyce, którą opisuje
• Expertise – należy pamiętać, iż Google promuje treści, które mają ekspercki charakter. Rezultat taki można osiągnąć różnymi sposobami m.in. podając źródła przytaczanych informacji
• Authoritativeness – zarówno autor, jak i strona publikująca powinny charakteryzować się autorytetem
• Trustworthiness – zaufanie można zbudować m.in. poprzez naturalne pozyskiwanie wzmianek o stronie internetowej w obrębie zewnętrznych serwisów (linkowanie)
Zwracając uwagę na E-E-A-T znacząco zwiększysz szanse na to, że Twoje treści osiągną wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania Google.
W dokumentacji Search Quality Evaluator Guidelines znajdziesz określenie takie jak Page Quality, czyli jakość strony. To zbiór wytycznych, które określają, czy konkretna treść może zostać określona jako wartościowa dla użytkowników. Wyszukiwarka Google zwraca uwagę na to czy:
Jeżeli zależy Ci na tym, aby Twoje treści zdobyły wysokie pozycje w wynikach Google, powinieneś zadbać o to, aby spełniały one wytyczne Page Quality.
YMYL content to inaczej treści, które opisują temat mający wpływ na życie oraz status finansowy użytkownika. Świetnym tego przykładem są treści mówiące o:
Co istotne? Strony internetowe, które nie przestrzegają wytycznych określonych jako E-E-A-T oraz Page Quality mogą mieć kłopot, jeżeli chodzi o budowanie widoczności w Google. Dlatego, aby sprostać oczekiwaniom wyszukiwarki zaleca się:
Zarówno autorytet strony internetowej, jak i autora ma ogromne znaczenie w SEO. Co więcej? Wraz z upływem czasu najprawdopodobniej aspekty te staną się jeszcze bardziej ważne. To naturalne następstwo tego, w jaki sposób Google podchodzi do metody wyświetlania wyników. Oznacza to, iż właściciele witryn muszą zadbać nie tylko o autorytet strony internetowej, ale również o renomę autorów, którzy publikują treści.
Jeśli chcesz pomóc wyszukiwarce Google lepiej zrozumieć, kto jest autorem opublikowanych treści, możesz wykorzystać dane strukturalne. To specjalne fragmenty kodu dodawane w sekcji <head> podstrony, które przedstawiają informacje o zawartości konkretnego adresu URL. Ponadto, jeśli publikujesz content warto wykorzystać elementy takie jak m.in. Article, NewsArticle czy BlogPosting. Tym sposobem nie tylko oznaczysz autora treści, ale wskażesz również link prowadzący do jego profilu.