Digital marketing – czym jest i dlaczego jest ważny?

Digital marketing - czym jest i dlaczego jest ważny

Digital marketing – czym jest i dlaczego jest ważny?

Digital marketing to rodzaj działań reklamowych w sieci, z wykorzystaniem różnych narzędzi oraz strategii, które dobierane są w zależności od potrzeb oraz rodzaju działalności danej firmy. W obecnych czasach marketing cyfrowy jest wszechobecny, co oznacza, że jest on stosowany nie tylko w kampaniach dla Klientów indywidualnych, ale również biznesowych. Jakie są jego rodzaje i dlaczego jest tak istotny? Podpowiadamy poniżej.

Digital marketing – dlaczego jest ważny?

Digital marketing bardzo szybko zyskuje coraz większą popularność oraz znaczenie w budowaniu marki w internecie. Pozwala uzyskać przewagę nad konkurencją. Wynika to z faktu większej skuteczności kampanii, która jest możliwa dzięki:

  • targetowaniu – digital marketing umożliwia kierowanie reklam tylko i wyłącznie do określonej grupy docelowej Klientów, co znacznie zwiększa szanse, że dokonają oni zakupu lub skorzystają z produktów bądź usług danej firmy
  • mierzalności – monitorowanie kampanii internetowych pozwala nie tylko zbadać jej skuteczność, ale również dostosować odpowiednie działania do zmieniających się zachowań użytkowników w internecie
  • większej opłacalności – cyfrowy marketing jest bardziej opłacalny niż klasyczne formy reklamy, co wynika przede wszystkim z faktu, iż działania mogą być kierowane do zawężonej grupy odbiorców
  • możliwość rywalizacji z większymi firmami w danej branży – digital marketing pozwala konkurować z największymi markami, które wydają miliony na działania reklamowe. Co istotne? Dla wyszukiwarki nie liczy się tylko budżet reklamowy, ale przede wszystkim wartość, którą uzyskuje internauta dzięki określonej treści. Właśnie dlatego jako najważniejszy traktowany jest content, który najlepiej pasuje do danej grupy docelowej

Rodzaje marketingu cyfrowego

Jeśli zależy Ci na tym, abyś mógł wykorzystać digital marketing w pełni, powinieneś poznać wszystkie jego rodzaje. Są to:

  • optymalizacja pod kątem wyszukiwarek (SEO) – pozycjonowanie jest nie tylko czasochłonne, ale również kosztowne. Jednak jest to proces, który zwraca się w postaci wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania, większego ruchu organicznego na stronie. Należy jednak pamiętać, iż konieczna jest do tego odpowiednia strategia SEO
  • content marketing – strategia, która polega na wykorzystywanie wartościowych i merytorycznych dla internautów treści. Ich głównym celem jest zachęcenie do wykonania określonego działania lub zbudowania pozycji eksperta w danej branży
  • marketing w social mediach – obecność w mediach społecznościowych, a tym samym łatwiejsza komunikacja z Klientami pozwala nie tylko zwiększyć świadomość marki, ale również sprzedawać produkty i usługi w sieci
  • reklama PPC – to mechanizm, w którym płaci się za każdego użytkownika, który kliknie w wyświetlający się link
  • marketing afiliacyjny – na tym marketingu opierają się wszystkie programy partnerskie. Ich uczestnicy otrzymują wynagrodzenie za skuteczne polecanie danych rozwiązań
  • marketing automation – to inaczej automatyzacja działań oraz ich monitoring, który pozwala zwiększyć skuteczność prowadzonych kampanii. To również możliwość odpowiedniego zarządzania nimi
  • e-mail marketing – jedna z najskuteczniejszych form cyfrowego marketingu. Jej skuteczność wynika z faktu, iż odbiorcy, którzy wyrazili zgodę na otrzymywanie newslettera są realnie zainteresowani daną tematyką
  • inbound marketing – strategia, która polega na dawaniu internautom wartościowych treści m.in. na blogu. Mowa tutaj o takich treściach, które zainteresują ich na tyle, że sami postanowią skontaktować się z firmą lub skorzystać z jej usług
  • artykuły sponsorowane – artykuły sponsorowane mogą stanowić część strategii content marketingu. Jednak mogą być również wykorzystywane jako osobne narzędzia cyfrowego marketingu
  • account based marketing – rodzaj działań marketingowych które opierają się o segmentację właściwej grupy odbiorców oraz kierowanie do niej określonego przekazu

Reasumując, digital marketing to zbiór działań reklamowych, które są ukierunkowane na internautów w sieci. Co istotne? Jest to najbardziej przyszłościowa forma marketingu. W większości branży marketing cyfrowy jest dużo ważniejszy niż klasyczne działanie reklamowe, które wykorzystują np. radio bądź telewizję. Reklamę w sieci można w łatwy sposób monitorować, co umożliwia zoptymalizowanie działań w celu osiągnięcia jak największej konwersji.

Darmowa konsultacja