Depozycjonowanie – co to jest i jak się przed nim chronić?

Depozycjonowanie

Depozycjonowanie – co to jest i jak się przed nim chronić?

Depozycjonowanie to jedna z nieuczciwych technik, której nie powinno się stosować. Niestety, ale wiele firm posiada taką usługę w swojej ofercie. Właśnie dlatego warto dobrze znać wszystkie sztuczki oraz techniki stosowane przez depozycjonerów. Posiadając wiedzę na ten temat, będziesz w stanie umiejętnie chronić się przed tymi nieuczciwymi praktykami.

Depozycjonowanie – co to jest i na czym polega?

Zastanawiasz się, czym tak naprawdę jest depozycjonowanie? Otóż, jest to umyślne działanie, którego głównym celem jest obniżenie pozycji w wynikach wyszukiwania Google witryn internetowych konkurencji. W tej nieuczciwej technice można wyróżnić działania na stronie oraz działania poza stroną. Jeżeli chodzi o działania na stronie, są one najczęściej oferowane przez hakerów, co oznacza, że nie da się ich przeprowadzić bez dostępu do witryny. Właśnie dlatego większość depozycjonerów skupia się na działaniach off-page. Również i my wymieniamy te techniki w poniższym poradniku.

Depozycjonowanie – czy jest opłacalne?

Odpowiedź na to pytanie jest prosta – bardzo często nie jest opłacalne, a ponadto wymaga znacznie więcej pracy niż pozycjonowanie. Przykładowo, jeżeli Twoja strona internetowa posiada słabą pozycję w Google oznacza to, że musiałbyś zająć się wszystkimi stronami konkurencji. Co więcej? Obniżenie pozycji każdej z tych stron to strata dużej ilości czasu oraz niekoniecznie skuteczne efekty.

Dodatkowo, jeżeli wykonywane przez Ciebie działania zostałyby wykryte, mogłyby grozić Ci poważne konsekwencje prawne. W związku z powyższym, znacznie lepszym rozwiązaniem jest inwestycja czasu oraz pieniędzy na wzmacnianie pozycji własnej strony. Pamiętaj, że w tym przypadku nie chodzi tylko i wyłącznie o samą uczciwość, ale również o świadomość skuteczności własnych działań.

Optymalnym rozwiązaniem jest depozycjonowanie innych stron internetowych, jeśli jest się w czołówce. Innymi słowy jednego, 2 lub 3 przeciwników ten sposób możesz pokonać. Pamiętaj jednak, że internauci bardzo szybko sprawdzą to, czy Twoja strona jest merytoryczna oraz czy zawiera atrakcyjną i ciekawą treść. Co istotne? Jeśli tak nie będzie, to mimo osiągnięcia celu w depozycjonowaniu, nie uzyskasz docelowego efektu. W zamian tego, wzrośnie współczynnik odrzuceń a ruch na Twojej stronie internetowej będzie sztuczny.

Działania które wchodzą w skład depozycjonowania

Działania, dzięki którym będziesz mógł sprawdzać oraz weryfikować to, czy nikt nie stosuje nieuczciwych technik wobec Twojej strony internetowej to m.in:

  • Kopiowanie treści

Pamiętaj, że unikalność treści to jedna z najważniejszych kwestii. Strony, które kopiują, nie mają praktycznie żadnych szans, aby osiągnąć wysokie pozycje w Google. Zastanawiasz się, co powinieneś zrobić w takiej sytuacji? Przede wszystkim regularnie przeglądaj sieć w poszukiwaniu Twoich własnych tekstów. Chodzi tutaj nie tylko o to, aby wykryć działania depozycjonerów, ale również, aby zwalczać kradzież własnych treści. W tym celu możesz korzystać z wielu różnych narzędzi, które służą do wykrywania plagiatów, zarówno darmowych jak i płatnych.

Pamiętaj, że gdy wykryjesz plagiat, możesz za każdym razem zgłaszać takie działanie. Na samym początku powinieneś napisać do autora strony lub wpisu. Może zdarzyć się, iż informacje te nie zawsze będą jawne, wówczas plagiat możesz zgłosić platformom, na których znajduje się dana witryna. Innym sposobem zgłoszenia plagiatu jest również kontakt z Google.

  • Linki prowadzące do strony

Musisz być świadomy tego, że depozycjonerzy zdają sobie sprawę z tego, że linki które kierują do danych witryn mają ogromny wpływ na pozycjonowanie. Prościej mówiąc, jeżeli pochodzą one z zaufanych stron internetowych, wówczas efekt jest pozytywny. Sytuacja komplikuje się, jeśli pochodzą z mało wartościowych stron nie posiadających autorytetu – właśnie wtedy jest to wykorzystywane przez depozycjonerów. Dlatego zalecane jest regularne weryfikowanie tego, skąd pochodzą linki do Twojej strony internetowej

  • Negatywne recenzje

Niestety jest to metoda, która z roku na rok zyskuje coraz bardziej na popularności. Użytkownicy, którzy chcą w sposób negatywny wpłynąć na pozycję danej strony internetowej w Google, mogą korzystać z tego sposobu bez posiadania specjalistycznej wiedzy. To sposób, który jest o tyle skuteczny, ze względu na fakt, iż nie tylko wpływa na pozycjonowanie, ale może również zniechęcić wszystkich potencjalnych Klientów do skorzystania z usług określonej firmy. Warto zaznaczyć, że szczególnie mocno wpływa to na firmy stacjonarne, a przede wszystkim na ich pozycjonowanie lokalne

Depozycjonowanie – zalety i wady

Zastanawiasz się, jakie są plusy i minusy depozycjonowania? Podstawową wadą depozycjonowania jest to, że praktycznie w każdej chwili strona internetowa może stracić pozycję w wynikach wyszukiwania, na długi okres czasu. Oznacza to, że wszystkie koszty jakie zostały przeznaczone i poniesione na ten cel, okazują się stratą. Inną równie istotną wadą jest negatywny wizerunek – innymi słowy, jeśli podejmowane przez Ciebie działania ujrzą światło dzienne, z pewnością stracisz bardzo dużo w oczach potencjalnych Klientów oraz biznesowych partnerów.

W przypadku zalet depozycjonowania możesz być nieco zaskoczony, bowiem prawdę mówiąc nie ma żadnych. Pamiętaj, że nawet jeśli błyskawicznie zdobędziesz dzięki niemu wysoką pozycję w Google, to tak samo szybko ją stracisz.

Reasumując, depozycjonowanie jest nie tylko nieuczciwą praktyką, ale również działaniem które może być karane. Regularnie monitorując własną stronę internetową w szybkim czasie wykryjesz tego typu działania. Pamiętaj, że dbając o pozycjonowanie swojej strony możesz skutecznie obronić się przed takim atakiem. Doświadczeni specjaliści COOLONE nie zalecają stosowania takich nieuczciwych technik, które mimo, iż przez pewien czas mogą dawać pozytywne efekty, jednak powodują bardzo duże straty. 

Darmowa konsultacja