Darmowe i płatne pozycjonowanie – jak je połączyć?

Darmowe i płatne pozycjonowanie

Darmowe i płatne pozycjonowanie – jak je połączyć?

Pozycjonowanie często jest nie do końca dobrze rozumiane, co wynika z braku określonego celu. Należy pamiętać, że jest to proces, który wymaga różnych eksperymentów, zarówno mniej, jak i bardziej kosztownych. Według specjalistów proces ten wymaga bardzo dobrego rozeznania w wielu kategoriach: PR-u, brandingu, content marketingu, programowania, usability oraz optymalizacji konwersji.

Przeczytaj poniższy poradnik od COOLONE i dowiedz się, jakie są sposoby na połączenie darmowego i płatnego pozycjonowania, aby móc zdobyć nowych Klientów. Zapraszamy do lektury!

Darmowe i płatne narzędzia do pozycjonowania stron internetowych – jak je wykorzystać?

Należy pamiętać, iż pozycjonowanie witryn jest bardzo istotnym elementem skutecznego marketingu internetowego. Aby zdobyć wysokie, najwyższe pozycje w wynikach wyszukiwania Google konieczne jest korzystanie z dedykowanych narzędzi. Istnieją zarówno darmowe jak i płatne narzędzia, które służą do pozycjonowania witryn, a które można wykorzystać do optymalizacji własnej strony internetowej.

Jeśli chodzi o darmowe narzędzia do pozycjonowania, obejmują one przede wszystkim narzędzia do analizy słów kluczowych, do monitorowania pozycji, do optymalizacji stron a także narzędzia do linkowania. Z kolei, płatne narzędzia służące do pozycjonowania można wykorzystać m.in.  do monitorowania pozycji, do optymalizacji stron, linkowania oraz analizy konkurencji.

Co istotne? Aby w skuteczny sposób wykorzystać, zarówno darmowe, jak i płatne narzędzia do pozycjonowania stron www, trzeba przede wszystkim zrozumieć jak działają wyszukiwarki, a w szczególności Google oraz jakie są ich wymagania. W następnym kroku należy wybrać właściwe narzędzia, które można wykorzystać do optymalizacji strony oraz monitorowania jej pozycji w wynikach wyszukiwania.

Jak wykorzystać płatne i darmowe narzędzia do optymalizacji SEO?

Optymalizacja SEO to istotny element skutecznego marketingu online. Jeśli zależy Ci na tym, aby w pełni wykorzystać potencjał SEO, powinieneś korzystać z darmowych i płatnych narzędzi:

  • Darmowe narzędzia dedykowane do optymalizacji to m.in Google Search Console, która pozwala monitorować wyniki wyszukiwania oraz dowiedzieć się i zrozumieć jak wyszukiwarki widzą witrynę. Ponadto jest to również narzędziem które pozwala na wysyłanie map witryny do Google, co tym samym ułatwia indeksowanie stron internetowych. Innym darmowym narzędziem jest Google Analytics, dzięki któremu możesz śledzić ruch na własnej stronie oraz narzędzia służące do optymalizacji strony takie jak Yoast SEO i Rank Math
  • Płatne narzędzia do optymalizacji SEO to m.in. narzędzia służące do monitorowania pozycji w wyszukiwarkach np. SEMrush i Ahrefs – pozwalają one monitorować pozycję w Google oraz przeprowadzać analizy słów kluczowych i linków zwrotnych. Innym płatnym narzędziem jest DeepCrawl, które pomaga skutecznie identyfikować problemy techniczne oraz służy do optymalizacji strony

Darmowe i płatne narzędzia do monitorowania pozycji strony internetowej

Kolejnym, równie ważnym elementem optymalizacji SEO jest monitorowanie pozycji witryny. Obecnie istnieje wiele różnych darmowych oraz płatnych narzędzi, które możesz wykorzystać w tym celu:

  • Darmowe narzędzia służące do monitorowania pozycji stron to m.in. wyżej wspomniane już Google Search Console, Ahrefs oraz Moz. To ostatnie pozwala monitorować pozycję słów kluczowych oraz analizować linki
  • Jeżeli chodzi o płatne narzędzia do monitorowania pozycji witryny, można wymienić m.in. SEMrush, Majestic czy Raven Tools – który umożliwia monitoring pozycji słów kluczowych oraz analizę konkurencji

Tworzenie linków do stron internetowych z wykorzystaniem darmowych i płatnych narzędzi

Ostatnim, istotnym elementem strategii SEO jest link building, dzięki któremu możliwe jest zwiększenie widoczności strony w wynikach wyszukiwania. Również w tym przypadku istnieje wiele, zarówno darmowych, jak i płatnych narzędzi które służą do tworzenia linków do witryn:

  • Darmowe narzędzia do tworzenia linków to np. wyszukiwarki internetowe, fora, blogi, katalogi stron, media społecznościowe, oraz inne strony, które pozwalają na dodawanie linków do stron
  • Płatne narzędzia natomiast, to narzędzia obejmujące tworzenie linków w stronach partnerskich, narzędzia do tworzenia linków w witrynach zwrotnych oraz w mediach społecznościowych. Należy podkreślić, iż są to narzędzia które pozwalają tworzyć linki do stron internetowych posiadających wysoki autorytet, co znacząco wpływa na zwiększenie widoczności strony w wynikach Google

Jeśli jesteś zainteresowany profesjonalnym pozycjonowaniem stron www – koniecznie skontaktuj się z nami. Pozycjonowanie witryn jest jedną z naszych specjalizacji. Zapraszamy do COOLONE!

Darmowa konsultacja