Czym się zajmuje agencja reklamowa w 2023 roku?

Agencja marketingowa

Czym się zajmuje agencja reklamowa w 2023 roku?

Niezależnie od szczegółów działalności, konkurencji i oferowanych usług, każda firma pragnie wyróżnić się na tle konkurencji i przedstawić swoje produkty czy usługi w jak najbardziej atrakcyjny sposób. Aby to osiągnąć, konieczne jest skuteczne wypromowanie marki, które uwzględni cele firmy i początkowe oczekiwania odnośnie formy promocji. Do tego celu idealnie nadaje się wyspecjalizowana agencja, która podejmie się realizacji wszystkich elementów tego przedsięwzięcia. Tu z pomocą przychodzi agencja reklamowa.

Czym jest agencja reklamowa?

Agencja reklamowa to podmiot, który oferuje usługi promocyjne i marketingowe dla innych firm. Agencje reklamowe wspierają firmy w promocji online, pomagając w dziedzinach marketingu cyfrowego (np. tworzenie kreacji do spotów telewizyjnych), jak i tradycyjnego (np. organizacja wydarzeń). Istnieją agencje reklamowe oferujące szeroki zakres usług, takie jak:

  • pozycjonowanie SEO
  • zarządzanie Google Ads
  • tworzenie treści na media społecznościowe
  • opracowywanie planów biznesowych
  • projektowanie grafik na ulotki
  • są także specjalistyczne firmy reklamowe, które zajmują się wyłącznie działaniami stacjonarnymi (np. organizacją wydarzeń).

Jakie zadania pełni agencja reklamowa?

Nie jest łatwo jednoznacznie określić, jakie zadania pełni agencja reklamowa, ponieważ zakres obowiązków zależy od wizji właściciela firmy. Mogą to być działania związane tylko z opracowywaniem planów biznesowych i tworzeniem treści na media społecznościowe, lub kompleksowe wsparcie marketingowe – od pozycjonowania stron internetowych (SEO), poprzez tworzenie kreacji do spotów telewizyjnych, aż po organizację wydarzeń.

Rodzaje agencji reklamowych

W Polsce funkcjonuje wiele typów agencji reklamowych. Pierwsze, które przychodzą na myśl, to agencje SEO i SEM, które współpracują z firmami w zakresie pozycjonowania stron internetowych, zarządzania mediami społecznościowymi i kampanii Google Ads. Warto też zwrócić uwagę na cenione w branży agencje zajmujące się kreacją marki oraz organizacją wydarzeń. Istotne są także agencje 360, które oferują kompleksowe usługi dla firm z całego kraju (np. reklamy radiowe, outdoorowe, telewizyjne, internetowe).

Poniżej prezentujemy rodzaje agencji reklamowych funkcjonujących w 2023 roku!

  • Agencje SEO – to reklamowe firmy specjalizujące się w działaniach marketingowych online, zwłaszcza w optymalizacji stron internetowych pod kątem SEO. Ich zadaniem jest uzyskanie jak najwyższej pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania dla swoich Klientów

Czym zajmuje się agencja SEO?

Poprawianie pozycji firmy w organicznych wynikach wyszukiwania, optymalizacja techniczna strony (np. rekonstrukcja kodu HTML i CSS), optymalizacja treści na stronie, zwiększanie poziomu konwersji, tworzenie wartościowego profilu linków zewnętrznych (tzw. link-building). Agencje SEO, zajmujące się pozycjonowaniem stron internetowych, umożliwiają zwiększenie sprzedaży poprzez pozyskanie stałych i rentownych Klientów już po kilku tygodniach od rozpoczęcia działań. To doskonały wybór, zarówno dla nowo powstałych firm, jak i tych, które są obecne na rynku od lat.

Według ekspertów pozycjonowanie jest pierwszym elementem, na który powinni zwrócić uwagę przedsiębiorcy po założeniu firmy. Widoczność w Google jest kluczowa, jeśli prowadzisz sklep internetowy lub świadczysz specyficzne usługi na terenie całej Polski (np. personalny trening). Agencje SEO zajmują się również pozycjonowaniem wizytówek Google Moja Firma, co jest niezbędne dla firm lokalnych (np. fryzjerów, tatuażystów, sklepów spożywczych). Często agencje SEO zajmują się też content marketingiem, który wspiera pozycjonowanie strony dzięki wysokiej jakości treściom.

  • Agencje SEM – (Search Engine Marketing) oferują pełen zakres usług związanych z prowadzeniem social mediów oraz kampanii Google Ads. Działają na modelu biznesowym PPC (Pay Per Click), zwiększając ruch na stronach swoich Klientów przede wszystkim poprzez płatne kampanie na Facebooku, Instagramie, TikToku, LinkedInie oraz w wyszukiwarce Google (dotyczy to kampanii Google Ads, dawniej AdWords)
  • Agencje brandingowe – skupiają się przede wszystkim na budowaniu profesjonalnego wizerunku swoich Klientów. Nie zajmują się technicznymi aspektami, takimi jak pozycjonowanie stron www, czy ustawianie kampanii Google Ads – ich główne zadania to: tworzenie logotypów, wymyślanie nazw, tworzenie planów biznesowych. Agencje brandingowe wykorzystują różnorodne narzędzia i kanały komunikacji. Swoje działania dostosowują do wizji Klienta. Stosują nowoczesne rozwiązania, które pozwalają na budowanie trwałych relacji
  • Agencje organizujące eventy – koordynują imprezy na specjalne zamówienie. Zarządzają przygotowaniem stoisk, dekoracji i załatwianiem koniecznych formalności, dostosowując event do oczekiwań gości i określonego budżetu. Należy jednak zaznaczyć, że ich praca się nie kończy na samej organizacji – agencje te monitorują także przebieg wydarzenia, interweniując w przypadku jakichkolwiek nieprawidłowości
  • Agencje 360, czyli przedsiębiorstwa oferujące wszechstronną obsługę marketingową, obejmującą pozycjonowanie stron internetowych, zarządzanie kampaniami Google Ads, tworzenie biznesplanów, organizację eventów, pisanie e-booków, artykułów oraz wiele innych działań związanych z marketingiem zarówno online, jak i offline. Coraz większa popularność tych agencji w Polsce wynika z rosnącego zapotrzebowania konsumentów

Kiedy warto skorzystać z usług agencji reklamowej?

Usługi agencji reklamowych są przeznaczone nie tylko dla nowo powstałych firm, które pragną pozyskać stałych i opłacalnych Klientów. Z naszego punktu widzenia warto skorzystać z oferty takich instytucji także w przypadku, gdy chcesz ulepszyć wizerunek swojego brandu i zbudować rozpoznawalność danej marki. Niezależnie od tego, czy zależy Ci na opracowaniu konceptu profesjonalnej kampanii telewizyjnej, zorganizowaniu masowego wydarzenia czy pozycjonowaniu SEO – zalecamy skorzystanie z usług wyspecjalizowanej agencji reklamowej lub instytucji świadczącej usługi 360, takiej jak COOLONE.

Reasumując, agencje reklamowe pomagają przedsiębiorcom w promocji w sieci. Wspierają ich w działaniach marketingowych, pozycjonując strony www, opracowując strategie biznesowe, optymalizując budżet, pisząc wartościowe artykuły, a także organizując eventy czy nawet realizując profesjonalne kampanie wizerunkowe. Istnieją podmioty wyspecjalizowane w tym zakresie (np. agencje SEO/SEM) oraz świadczące usługi kompleksowe, czyli agencje 360. Korzystając z usług naszej agencji, zdobędziesz dodatkowych Klientów, wzmocnisz wizerunek marki lub zakupisz pojedynczy projekt (np. biznesplan lub identyfikację wizualną dla firmy). Zapraszamy do skorzystania z oferty!

Darmowa konsultacja