Każdy z nas korzysta z wyszukiwarki Google, aby znaleźć pracę, dodatkowe zajęcie, czy też sposób na spędzenie wolnego czasu. Nic w tym dziwnego, bowiem to właśnie Google stanowi doskonałą skarbnicę wiedzy a zarazem źródło ważnych informacji. Jednak, jest jedno ale! Zanim znajdziesz przydatne strony internetowe oraz wartościowe treści, musisz wpisać w wyszukiwarkę właściwą frazę kluczową. Warto o tym pamiętać, ponieważ te słowa mają bardzo duże znaczenie dla większości internautów. Dowiedz się, czym tak naprawdę są frazy kluczowe i poznaj ich rodzaje! Zapraszamy do lektury.
Ważne! Frazy kluczowe są niezwykle istotne w trakcie pozycjonowania i optymalizacji, gdyż znacznie zwiększają widoczność Twojej witryny. Ponadto, pozwalają robotom Google w prawidłowy sposób skategoryzować stronę. Prościej mówiąc, dobór odpowiednich słów kluczowych to gwarancja otrzymania wielu korzyści, a przede wszystkim większa szansa dla użytkowników na odnalezienie Twojej strony internetowej.
Z pewnością często korzystasz z wyszukiwarki Google, zarówno na komputerze stacjonarnym, jak i laptopie i innych mobilnych urządzeniach. Aczkolwiek prawidłowa nawigacja po stronie www jest możliwa wyłącznie wtedy, gdy wpisujemy w wyszukiwarkę właściwe hasła. To jeden z głównych powodów, przez który warto dowiedzieć się, czym są frazy kluczowe!
Zbudowane są z jednego bądź większej liczby wyrazów. Jeśli chodzi o ich temat, może on bardzo szeroki, lecz powinien nawiązywać do tematyki witryny lub określonych produktów czy usług. Dlaczego jest to aż tak ważne? Otóż, takie zastosowanie ma olbrzymi wpływ na konwersję, gdyż użytkownicy znajdą na Twojej stronie internetowej to, czego szukali!
Co więcej? Powinieneś również zwrócić uwagę na to, że wyszukiwanie w Google w oparciu o konkretne frazy znajduje częste zastosowanie nie tylko w sklepach online, ale także social mediach oraz stronach internetowych. Mimo tego, jest to prosty i intuicyjny mechanizm którego działanie opiera się przede wszystkim na wpisywanych hasłach. Zaawansowane wyszukiwarki takie jak np. Google, Bing bądź Yahoo stosują bardziej skomplikowane algorytmy, które systematycznie się zmieniają. To świetne rozwiązanie, dzięki któremu po wpisaniu właściwych fraz kluczowych, zyskasz wartościowe a jednocześnie precyzyjne dopasowane wyniki. W większości przypadków masz do dyspozycji tysiące różnych witryn, na których znajdziesz odpowiedzi na nurtujące Cię pytania oraz strony internetowe, które pozycjonują się na konkretne frazy.
To krótkie frazy składające się z jednego lub dwóch słów. Ogólne frazy kluczowe nie są zbyt szczegółowe i zazwyczaj wpisywane są przez osoby, które nie mają określonych oczekiwań czy potrzeb. Doskonałym przykładem jest hasło „bluzka” oraz „kurtka jesienna”. Choć są to bardzo popularne frazy w internecie, jednak są niezwykle trudne do pozycjonowania, gdyż są wykorzystywane nie tylko przez liderów branży, ale także przez mało znane marki. Dlatego, należy pamiętać, aby podczas przygotowywania strategii marketingowej nie ograniczać się wyłącznie do tego typu słów kluczowych. Mimo, iż istotne jest, aby znalazły się one w sieci, jednak naprawdę trudno będzie Ci na nie zwiększyć swoja widoczność w wyszukiwarce Google.
Świetnym przykładem brandowych słów kluczowych jest m.in. nazwa firmy lub część adresu strony www. Najczęściej frazy te wpisywane są w celu odnalezienia witryny danej firmy, jej adresu czy zapoznania się z portfolio. Co istotne? To hasła, które wyróżnia duży potencjał, szczególnie jeśli posiadasz oryginalną nazwę firmy. Jednak musisz mieć na uwadze to, że używając tego hasła możesz mieć problem z trafieniem do nowych Klientów.
To rodzaj fraz kluczowych, które składają się z więcej niż 2 słów. Poza tym są one precyzyjne i szczegółowe, pozwalają trafić do konkretnych grup odbiorców. Warto dodać, iż pozycjonowanie na nie jest o wiele łatwiejsze, niż w przypadku ogólnych fraz! Zastanawiasz się dlaczego? Chodzi tutaj przede wszystkim o mniejszą konkurencję. Long tail może przyjąć formę pytania np. Jak pozycjonować stronę www? Możesz też wykorzystać je przy dłuższych hasłach takich jak np. kurtka wiosenna bez kaptura w kwiaty.
Słowa kluczowe stanowią jeden z najważniejszych elementów kampanii marketingowych w Google Ads, social mediach np. na Facebooku, Instagramie czy Twitterze. Może to być zarówno wymyślone przez Ciebie hasło, jak i fraza dotycząca konkretnych wydarzeń. W przypadku portali społecznościowych, tego typu słowa kluczowe zapisywane są razem z hashtagiem. Dzięki takiemu rozwiązaniu użytkownicy mogą w łatwy sposób dotrzeć do wszystkich zdjęć czy postów.
Większość użytkowników przed dokonaniem zakupu chce poznać opinie oraz sposób funkcjonowania sklepu online. Dlatego, wpisują frazy, które umożliwiają im rozwiązanie określonego problemu. Przykładem takich słów kluczowych może być m.in. Coolone opinie czy sklep X sposoby płatności. Należy pamiętać, aby regularnie monitorować takie frazy. Jeśli okaże się, że są one zbyt często wyszukiwane, będzie to dla Ciebie sygnałem, że internauci na Twojej stronie internetowej napotykają na jakieś problemy.
Jeśli tworzysz swoją markę wykorzystując imię i nazwisko, powinieneś pozycjonować się na frazę zawierającą dane osobowe. Z reguły ten sposób wykorzystują liderzy w jakiejś branży. Ponadto, jest to także idealne rozwiązanie dla: prawników, lekarzy czy freelancerów. Właśnie wtedy Twoje dane osobowe (imię i nazwisko) zapadnie na długo w pamięci odbiorców.