Czy Twoja strona internetowa jest dostosowana do urządzeń mobilnych?

Czy Twoja strona internetowa jest dostosowana do urządzeń mobilnych

Czy Twoja strona internetowa jest dostosowana do urządzeń mobilnych?

Oceń artykuł

W obecnym czasie zarówno telefony komórkowe, tablety i laptopy znajdują szerokie zastosowanie do przeglądania internetu, robienia zakupów czy korzystania z wielu innych usług. Ze względu na fakt, iż z internetu można korzystać praktycznie wszędzie, to smartfon stanowi jedno z najwygodniejszych rozwiązań. Korzystanie ze smartfona to świetny sposób na zabicie nudy podczas podróży autobusem czy stania w kolejce z zakupami. Jednak coraz więcej internautów rezygnuje z przeglądania witryn, które nie są responsywne, czyli nie są dostosowane do urządzeń mobilnych. Przeczytaj poniższy artykuł a dowiesz się czy Twoja strona www również do nich należy. Zapraszamy!

Co zyskam dzięki dopasowaniu strony do urządzeń mobilnych?

Coraz większa dostępność i coraz bardziej atrakcyjna cena internetu komórkowego powodują, że nie tylko młodzież i dzieci, ale także osoby starsze chętnie przeglądają strony internetowe na urządzeniach mobilnych, a przede wszystkim na smartfonach. Co więcej? To świetny sposób na czytanie wiadomości, blogów, czy dokonywanie zakupów. Internauci korzystający z telefonów komórkowych podczas wyszukiwania konkretnych produktów często trafiają na różnego rodzaju reklamy, co jest istotne dla właścicieli sklepów online. Zdarzają się tacy Klienci, którzy od razu dokonują zakupu danej rzeczy, dlatego bardzo kluczowe jest dostosowanie sklepu internetowego do wymagań i oczekiwań odbiorców.

Ważne! Pamiętaj, jeśli Twoja strona internetowa nie spełni oczekiwań odbiorców (użytkowników smartfonów), możesz stracić naprawdę bardzo wiele. Jeśli witryna nie będzie czytelna dla osób przeglądających ją za pomocą telefonów, istnieje spore ryzyko, że wybiorą konkurencję.

W RWD strony internetowej warto inwestować, przede wszystkim ze względu na to, iż ma ono wpływ na pozycjonowanie. Wyszukiwarka Google informuje, że witryny dostosowane do smartfonów zajmują wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania, a to z kolei powoduje większy ruch na stronie. Dzięki takiemu rozwiązaniu więcej osób może zapoznać się i skorzystać z Twojej oferty!

Czy wiesz, że …..

Według badań przeprowadzonych przez Google już więcej niż połowa wyszukiwań odbywa się właśnie z wykorzystaniem telefonów komórkowych.

Chce sprawdzić, czy moja strona internetowa prawidłowo wyświetla się na smartfonach – jak to zrobić?

Możesz skorzystać z kilku dostępnych metod, dzięki którym sprawdzisz dostosowanie swojej witryny do smartfonów. Na samym początku zaleca się przeprowadzenie darmowego testu od Google. Po wykonaniu testy otrzymasz specjalny raport zawierający informacje na temat tego, czy Twoja strona dobrze prezentuje się na urządzeniach mobilnych oraz czy wyświetla się w łatwy sposób. Oprócz tego, otrzymasz także wiele innych, cennych wskazówek. Weryfikacji prawidłowego wyświetlania strony na urządzeniach mobilnych możesz też dokonać samodzielnie m.in poprzez otworzenie witryny na laptopie, tablecie i smartfonie. W ten sposób sprawdzisz czy jest ona dostosowana do wszystkich rodzajów ekranu. Co istotne? Pamiętaj, aby przeprowadzić proces weryfikacji na telefonach posiadających różne systemy operacyjne, gdyż tylko dzięki takiemu zastosowaniu zyskasz 100% pewności że wszystko działa tak jak powinno i żaden internauta nie zrezygnuje z odwiedzin Twojej strony!

Jak dopasować witrynę do smartfonów?

Najważniejsze jest to, aby Twoja strona internetowa zawierała łatwe i proste w obsłudze menu, a grafiki były dopasowane do wielkości różnych ekranów. Jest to możliwe dzięki wykorzystaniu odpowiedniego szablonu( w WordPress) lub zatrudnieniu doświadczonych programistów, którzy zajmą się tym kompleksowo i rzetelnie. Tańszą rozwiązaniem może okazać się witryna oparta o CSS, gdyż w tym przypadku zakup właściwego szablonu będzie zdecydowanie mniej kosztowny, niż skorzystanie z usług profesjonalistów.
Bardzo istotne jest również umożliwienie użytkownikom łatwych metod płatności. W tym celu możesz wykorzystać różne sposoby m.in blik, PayU bądź szybkie przelewy. Koniecznie zadbaj o to, aby ekranach smartfonów nie pojawiały się wyskakujące okienka a formularze były proste dla wszystkich internautów.

Szybkość ładowania strony www

Szybkość ładowania to kluczowy element zarówno w przypadku telefonów komórkowych, jak i w trakcie przeglądania stron przy pomocy laptopa czy komputera. Oczywistą rzeczą jest to, że każdy użytkownik zwraca uwagę na szybkie ładowanie strony, dlatego tym bardziej należy o tym pamiętać. Osoby, które dokonują zakupów w e-sklepie, chcą zrobić to w jak najkrótszym czasie!
Reasumując, dostosowanie witryny do wyników wyszukiwania może odegrać istotną rolę w rozwoju biznesu online. Dzięki responsywności Klienci szybko odnajdą Twoją stronę spośród wielu innych. Wyższa pozycja w Google zapewni Ci więcej wejść na witrynę oraz wpłynie na wzrost konwersji i sprzedaży. Połączenie RWD i optymalizacji strony www pod kątem wyszukiwarki, sprawi że Twoja strona internetowa będzie lepiej widoczna dla wszystkich internautów.

Oceń artykuł