Rynek reklamowy w obecnych czasach jest bardzo duży, a możliwości marketingowych jakie z niego płyną jest mnóstwo. Mimo, iż w ciągu ostatnich lat znaczącą przewagę w rozwoju mają nowe media, czyli przede wszystkim internet, to jednak te tradycyjne w dalszym ciągu pozostają atrakcyjne dla społeczeństwa. Co więcej? Duża część osób informacje pochodzące z mediów reklamowych traktuje jako zdecydowanie bardziej wiarygodne niż te, które pochodzą z sieci. W związku z powyższym, telewizyjna reklama nieustannie może stanowić atrakcyjne narzędzie marketingowe dla reklamodawców.
Czym jest reklama telewizyjna i jakie są jej rodzaje? Na czym polega jej skuteczność i konkurencyjność? Odpowiedzi na te oraz inne pytania znajdziesz w poniższym poradniku.
Reklama telewizyjna charakteryzuje się przede wszystkim formatem reklamowym, który zazwyczaj jest audiowizualny. Jednak należy mieć na uwadze, że dzisiejsze możliwości reklamowe są zdecydowanie większe niż jeszcze jakiś czas temu. Właśnie dlatego można wyróżnić kilka podstawowych rodzajów reklam telewizyjnych:
Czy wiesz, że większość osób oglądających telewizję przerwy na reklamę wykorzystuje w różnych celach m.in. na przygotowanie posiłku? Pada jednak pytanie, czy rzeczywiście odbiorcy nie zwracają uwagi na treści reklamowe wyświetlane w telewizji? Ma bowiem ona wciąż najwyższy wskaźnik rentowności. W tym przypadku wniosek nasuwa się sam – reklama telewizyjna jest skuteczna i bardzo mocno wpływa na rozpoznawalność marki.
Warto również zapoznać się ze statystykami jakie wykazuje mindshareworld.com – aż 76% polskich internautów unika kontaktu z reklamami, nie tylko wykorzystując specjalne oprogramowania blokujące treści reklamowe, ale również wiele innych technik. Dane pochodzące ze statystyk jasno wskazują na znaczącą przewagę reklamy natywnej.
Większość przeprowadzonych statystyk i badań pokazuje, iż reklama telewizyjna w dalszym ciągu w mocny sposób wpływa na odbiorców zwłaszcza, że trudno jest o mechanizmy, dzięki którym odbiorca mógłby się przed nimi uchronić. Mimo, że reklamy w TV nieustannie mają najwyższy budżet, jednak nie każdy musi o nie dbać. Duże zasięgi przynosi również skuteczne pozycjonowanie organiczne. Ponadto, warto dostosować odpowiedni kanał komunikacyjny treści reklamowych do określonej grupy docelowej i jej cech. Jeżeli prowadzisz małą firmę, a jej produkty dedykowane są określonej grupie docelowej znacznie lepszym rozwiązaniem będzie inwestycja w pozycjonowanie organiczne bądź kampanie reklamowe, które pojawiają się na konkretnych tematycznych stronach internetowych.
Zastanawiasz się, ile kosztuje reklama w TV? Na jej ostateczny koszt wpływa wiele istotnych czynników m.in:
Wszystkie wyżej wymienione czynniki wpływają na to, z jakimi kosztami musi liczyć reklamodawca, który planuje zareklamować produkt bądź firmę przy pomocy telewizji.
Reasumując, to czy opłacalne jest reklamowanie w telewizji własnej marki, produktu bądź usługi powinno być zawsze uzależnione od strategii marketingowej firmy – od grupy odbiorców, celów marketingowych oraz biznesowych. Jednocześnie należy pamiętać, że reklama telewizyjna nie zawsze musi oznaczać wysokie koszty. Z drugiej strony zaś, niska cena emisji reklamy może wiązać z niską oglądalnością spotu, a co za tym idzie słabym zasięgiem oddziaływania.