Czy wiesz, że sprzedaż w sklepie stacjonarnym może zależeć od pozycji oferty Twojej marki w sieci? Chodzi tutaj przede wszystkim o widoczność w organicznych wynikach wyszukiwania. COOLONE jako doświadczona agencja SEO rekomenduje skupić się wyłącznie na lokalnym pozycjonowaniu najbardziej wartościowych fraz oraz wizytówce Google Moja Firma. Jakie są wady i zalety pozycjonowania sklepu stacjonarnego? Podpowiadamy poniżej!
Korzyści jakie wynikają z pozycjonowania sklepu stacjonarnego to m.in.:
Minusy związane z pozycjonowaniem sklepu stacjonarnego to:
Najlepszym, rekomendowanym rozwiązaniem jest zlecenie pozycjonowania sklepu stacjonarnego profesjonalnej i doświadczonej agencji SEO. Tym sposobem efekty pojawią się znacznie szybciej. Doświadczeni eksperci, tacy jak COOLONE na początku przeprowadzą wstępną analizę, czyli audyt SEO, a następnie opracują odpowiednią strategię pozycjonerską, która uwzględni lokalne słowa i frazy kluczowe oraz wdrożą konieczne prace optymalizacyjne związane z edycją treści oraz SEO technicznym.
Ostatecznie Klient po wpisaniu dowolnej frazy związanej z Twoją branżą np. „Sklep z odzieżą Warszawa” zobaczy stronę internetową Twojej marki w wynikach tekstowych a także w Mapach Google.
Pozycjonowanie sklepu stacjonarnego a Google Ads
Jeżeli zależy Ci na zwiększeniu ruchu Twojej firmy, to pozycjonowanie sklepu stacjonarnego będzie jednym z najlepszych rozwiązań. Należy jednak pamiętać, że duże znaczenie ma dywersyfikacja źródeł pozyskiwania Klientów, w związku z czym kampanie Google Ads mogą być odpowiednim wyborem, aby zintensyfikować zyski.
Na działania SEO warto przeznaczać około 70% budżetu, z kolei na Google Ads oraz inne formy marketingu internetowego około 30%. Warto przy tym pamiętać, że pozycjonowanie pozwoli uzyskać efekty długofalowe, natomiast płatne kampanie tylko do czasu, aż przestaniesz płacić. Stawiając na pozycjonowanie sklepu stacjonarnego w internecie będziesz widoczny nawet, gdy zakończysz współpracę z agencją SEO.
Oczywiście, że tak. Pozycjonowanie sklepu stacjonarnego może okazać się bardzo dobrym rozwiązaniem, gdyż pomaga nie tylko w promocji, ale również w budowaniu świadomości marki w lokalnym społeczeństwie. Dodatkowo SEO znacznie ułatwia również zwiększenie ruchu w sklepie internetowym oraz poprawia wyniki sprzedażowe.
Pozycjonowanie sklepu stacjonarnego powinno być realizowane przez doświadczonych ekspertów, którzy posiadają bogatą znajomość, jeżeli chodzi o standardy danej branży. Z właściwym podejściem oraz odpowiednią wiedzą może być to niezwykle skuteczne rozwiązanie, które pozwoli Ci uzyskać efekty długofalowe. Z kolei, optymalizacja na własną rękę może nie tylko zmarnować Twój cenny czas, ale także potencjał strony internetowej, którą zarządzasz. Wynika to przede wszystkim z nieumiejętnego pozycjonowania, które często skutkuje nałożeniem kar przez Google.
Ostateczna cena pozycjonowania sklepu stacjonarnego jest uzależniona od różnych czynników m.in. konkurencyjności branży, ilości pozycjonowanych fraz a także aktualnego stanu technicznego strony internetowej. W celu otrzymania dokładnej i szczegółowej wyceny lokalnego SEO, skonsultuj się z naszymi specjalistami w dziedzinie marketingu internetowego. Najczęściej koszt pozycjonowania waha się w granicach kilku tysięcy złotych netto miesięcznie.
Czas jaki potrzebny jest, aby zauważyć rezultaty pozycjonowania sklepu stacjonarnego to około 3-18 miesięcy. Jeżeli chodzi o pierwsze tygodnie lub miesiące, zauważalny będzie wzrost ruchu na witrynie pochodzący z organicznych wyników wyszukiwania. Następnie po około 6-12 miesiącach zauważysz większą liczbę Klientów dokonujących zakupy w Twoim sklepie internetowym.