Co to jest SXO? Jak go wykorzystać rozwijając biznes?

Co to jest SXO Jak go wykorzystać rozwijając biznes

Co to jest SXO? Jak go wykorzystać rozwijając biznes?

Marketing online ciągle się rozwija i udoskonala, jednocześnie dostosowując się do algorytmów oraz potrzeb rynku i użytkowników. Z tego powodu ulepszane są metody, dzięki którym Twoja witryna www nie tylko zdobędzie nowych Klientów, ale również doskonale poradzi sobie z nowymi trendami. Co istotne? Wielu marketingowców oraz specjalistów UX wdrażają nowe rozwiązania idealnie odpowiadające zmieniającym się szybko warunkom. Jednym z takich sposobów jest właśnie SXO, czyli nowoczesna metoda tworzenia strony internetowej, która łączy w sobie wiele istotnych elementów. Pamiętaj, że dzięki takiemu rozwiązaniu możesz zdecydowanie zwiększyć poziom konwersji! Przeczytaj poniższy artykuł i dowiedz się już dziś, czym tak naprawdę jest SXO oraz czy przyda się Twojej firmie.

Czym jest SXO? Ogólne wyjaśnienie

SXO (Search Experience Optimization)- to połączenie dwóch słów: SEO i UX. To metoda, która cechuje się przede wszystkim kompleksowym działaniem zarówno na stronie, jak i poza nią. Tym sposobem skupiasz uwagę użytkowników w ramach organicznego ruchu z wyszukiwarki Google. Jest to możliwe poprzez dostarczanie merytorycznej, ciekawej, atrakcyjnej treści oraz potrzebnych informacji. Głównym efektem tej metody jest skłonienie odbiorców do działania, co jest możliwe dzięki połączeniu pozycjonowania z optymalizacją konwersji a także zrozumieniu potrzeb potencjalnych odbiorców.

Warto zaznaczyć, iż w przypadku SXO duże znaczenie oprócz dostarczania informacji, ma zrobienie tego w jak najbardziej przyjazny sposób. Dlatego Twoja strona www musi zawierać wszystkie najważniejsze informacje, aby Klient nie musiał ich szukać na innych stronach internetowych czy korzystać z Twoich linków. Należy również zwrócić uwagę na najistotniejszy cel SXO, czyli pozyskanie tzw. konwertującego ruchu na stronie internetowej. Choć o wysoką pozycję witryny należy dbać, to jednak nie tylko ona ma tutaj duże znaczenie!

SXO – z czego się składa?

SXO to złożony model działania, opierający się na kilku istotnych elementach. Każdy z nich odgrywa ważną rolę, dlatego dopiero połączenie wszystkich strategii oraz zadbanie o wszystkie te obszary sprawi, że będziesz mógł działać zgodnie z SXO! Poniżej prezentujemy kluczowe elementy projektowania stron www i ich promocji w sieci, w przypadku nowego sposobu jakim jest SXO.

  • SEO – mimo, iż wysoka pozycja w wyszukiwarce Google nie jest celem nadrzędnym, to jednak walka z ciągle zmieniającymi się algorytmami trwa bez końca. Chcąc działać zgodnie z zasadami SXO, w dalszym ciągu musisz dbać o SEO- pozycja witryny w top5 Google z pewnością zwiększy zainteresowanie Klientów Twoją ofertą
  • Marketing treści – czy wiesz, że content marketing już od bardzo wielu lat stanowi jeden z najważniejszych trzonów internetowych działań? W przypadku SXO treści wspierające odbiorców na każdym etapie związanym z podejmowaniem decyzji zakupowych również mają ogromne znaczenie! Aczkolwiek niezbędne jest, aby znalazły się w nich odpowiednio dopasowane frazy kluczowe. Warto także zwrócić uwagę zarówno na długość tekstów, jakość, formatowanie, linki a także w jakim stopniu wyczerpują dany temat.
  • CRO (Conversion Rate Optimization) – optymalizacja ścieżki konwersji. Co jest głównym celem tego działania? To przede wszystkim stworzenie dużego ruchu na stronie oraz przekształcenie go w realne zakupy bądź nowe leady
    • Web development- kolejny ważny element SXO to odpowiednia optymalizacja strony internetowej. Dzięki takiemu zastosowaniu witryna działa szybko i sprawnie. Co więcej? Działania obejmują w swoim zakresie także SSL, mapę strony, poprawny HTML i CSS oraz czysty kod
  • Analityka – jeśli chcesz liczyć na realne korzyści, musisz zawsze pamiętać o kontrolowaniu efektów kolejnych działań. Najlepszym rozwiązaniem w tym celu jest korzystanie z Google Analytics bądź innych narzędzi kontrolujących zachowania użytkowników na Twojej stronie www
  • Optymalizacja UX i UI – czy wiesz, że obok SEO to właśnie UX i UI stanowią najważniejsze elementy SXO? Bardzo istotne jest, abyś mógł stworzyć prosty w obsłudze i przyjazny interfejs. Powinieneś też zadbać o ciekawy i atrakcyjny design, intuicyjny sposób poruszania się po stronie internetowej a także czytelne formatowanie treści. Dzięki takiemu rozwiązaniu, użytkownicy nie będą mieli żadnych problemów z nawigacją, a ponadto droga ta będzie bardzo krótka!

Najważniejsze zasady SXO!

SXO to precyzyjna odpowiedź na zmiany, jakie zaszły w wyszukiwarce Google. Poprze fakt, iż Google zwraca bardzo dużą uwagę na przyjazny interfejs oraz wysokiej jakości treść, istotne jest, aby odpowiednio dostosować się do nowych reguł, a w szczególności poznać wszystkie najważniejsze zasady SXO!

Użyteczność dla odbiorców

Jedną z głównych zasad stron www działających w oparciu o SXO jest to, aby witryna była jak najbardziej użyteczna dla użytkowników. Pamiętaj, iż to właśnie dzięki takiemu rozwiązaniu możesz zaspokoić ich potrzeby. Dokładnie tego oczekują odbiorcy odwiedzając Twoją stronę. Mało wartościowe, nie merytoryczne teksty nie dadzą im odpowiedzi na najważniejsze pytania. Należy również zwrócić uwagę na użyteczność strony internetowej. Dzięki wysokiej jakości stronie, merytorycznym treściom skutecznie zainteresujesz odbiorcę.

Dostępność dla wielu urządzeń

W żadnym wypadku nie wolno zapominać o dostępności witryny dla innych urządzeń! Powinieneś zadbać o to, aby strona prezentowała się doskonale w każdej wersji: na komputerze, laptopie, w smartfonie czy tablecie. To zadanie dla doświadczonego specjalisty od UX. Responsywna strona internetowa sprawi, że spełnisz jedno z najważniejszych zasad Google, co z kolei może wpłynąć na poprawę Twojej pozycji w wynikach wyszukiwania.

Szybkie ładownie strony

Kluczową zasadą SXO jest prawidłowa optymalizacja strony- przyśpieszenie czasu ładowania witryny. To kwestia dotycząca w szczególności dzisiejszych internautów, którzy nie lubią czekać, aż strona internetowa się załaduje. Jednak należy pamiętać o tym, że prędkość ładowania powinna być wysoka nie tylko na witrynie w wersji tradycyjnej, ale także responsywnej. To świetny sposób, dzięki któremu nie tylko zwiększysz przyjazność strony, ale zmniejszysz też współczynnik odrzuceń. Przeprowadzone badania pokazują, że współczynnik odrzuceń wzrasta o prawie 40%, gdy czas ładowania strony jest dłuższy, niż 3 sekundy!

Co istotne? Mimo, iż te wyniki odnoszą się przede wszystkim do responsywnych wersji stron, jednak w przypadku standardowych dane są bardzo zbliżone. Dlatego niezwykle ważne jest, aby odpowiednio dbać o prędkość strony, bowiem dzięki temu szybko przekonasz się, że zmniejszy się współczynnik odrzuceń.

Intuicyjna nawigacja

Zawsze warto pracować nad intuicyjnością witryny www- to jedna z najważniejszych zasad SXO! Strona internetowa ma zachęcać odbiorcę do dłuższego i częstszego spędzania czasu na niej m.in. poprzez prostą i łatwą obsługę. Pamiętaj, że zbyt skomplikowana obsługa, może bardzo szybko zniechęcić użytkowników. Obecnie bardzo wiele firm korzysta w tym celu z pomocy doświadczonych specjalistów, którzy zajmują się zarówno architekturą informacji, jak i budowaniem intuicyjnej struktury. Oczywiście, możesz także poradzić sobie z tym zadaniem samodzielnie, jeżeli Twoja strona www nie jest zbyt rozbudowana. Intuicyjna nawigacja jest widoczna m.in. wtedy, gdy Klienci nie mają problemów ze znalezieniem interesujących ich produktów, zapisaniem się do newsletteru czy wypełnieniem formularza kontaktowego.

Bezpieczeństwo na stronie

Warto pamiętać o tym, że współcześni użytkownicy cenią sobie bezpieczne strony internetowe. Dlatego również Ty zadbaj o to, aby i Twoja witryna taka była! Najistotniejszym elementem jest rzecz jasna certyfikat SSL. Ponadto nie wolno zapominać też o ochronie danych osobowych, działaniu zgodnie z zasadami RODO (zalecanym rozwiązaniem jest umieszczenie w widocznym miejscu linku do regulaminu i polityki prywatności witryny). Poza tym należy sprawdzać wszelkie dodawane załączniki, odnośniki czy wtyczki. Co więcej? Jeśli jakieś informacje na Twojej stronie internetowej są nieaktualne- zaktualizuj wpis. Pamiętaj, że wyszukiwarka lubi takie artykuły, dzięki czemu zyskasz jeszcze więcej korzyści.

SXO – korzyści

Działania, które są zgodne z zasadami SXO mogą przynieść Ci mnóstwo korzyści! Jedną z największych jest podążanie za największymi liderami w swojej branży. To świetne rozwiązanie, dzięki któremu nie dasz się przegonić konkurencji. Dodatkowo nowoczesne rozwiązania nie tylko umocnią Twoją pozycję w Google, ale pozwolą Ci dopasować się do dynamicznie zmieniającego się marketingu online. Wśród korzyści wynikających z działań SXO i mających największe znaczenie znajdują się:

  • Zdecydowanie większe zadowolenie i satysfakcja odbiorców- skuteczne działania SXO nie tylko zachęcą użytkowników do kolejnych zakupów, ale wpłyną przede wszystkim na Twój PR. Z kolei, jeśli zadowoleni użytkownicy podzielą się pozytywną opinią w sieci, zachęcą tym samym inne osoby do skorzystania z Twojej oferty
  • Wzrost lojalności Klientów- stali i regularni Klienci bardzo często wydają znacznie więcej pieniędzy niż Ci nowi. To właśnie jedna z najważniejszych korzyści SXO- większe grono lojalnych Klientów
  • Wyższy wskaźnik konwersji- dobrze przemyślana i opracowana strategia SXO z pewnością będzie miała wpływ na wzrost poziomu konwersji oraz mniejszą liczbę tzw. porzuconych koszyków

Kiedy zauważę efekty SXO?

O czym warto pamiętać? Podobnie jak w przypadku działań SEO, tak i w przypadku SXO na pierwsze efekty działań musisz poczekać. Jednoznaczne określenie czasu, w którym widoczne będą zmiany nie jest łatwe, ponieważ zależy to od wielu różnych czynników m.in. rodzaju branży czy zastosowanych słów kluczowych. Można jednak stwierdzić, iż najczęściej w ciągu 3- 6 miesięcy zaczynają być widoczne pierwsze pozytywne zmiany! Z kolei po upływie roku ruch na stronie internetowej znacznie wzrośnie, a ty osiągniesz oczekiwany efekt. Musisz jednak pamiętać o jednej bardzo ważnej kwestii- zarówno SXO, jak i SEO wymagają regularnej pracy, nawet jeśli już osiągniesz założony cel.

Darmowa konsultacja