Statystyki przedstawione przez Webfx pokazują, że ponad 55% firm decyduje się na inwestycje w profesjonalne usługi SEO. W świetle aktualnych trendów konsumenckich, optymalizacja stron i sklepów internetowych pod względem SEO może stanowić klucz do zwiększenia firmowych zysków. Warto dodać, że pozycjonowanie może przyczynić się do uzyskania przewagi konkurencyjnej, pozwalając na osiągnięcie pozycji lidera w swojej branży w czasie krótszym niż 12 miesięcy, szczególnie w małych i średnio konkurencyjnych sektorach.
W tym artykule skupimy się na pozycjonowaniu w systemie ShopGold. Opiszemy, na czym polega SEO na tej platformie CMS, dlaczego warto zdecydować się na pozycjonowanie ShopGold, ile to kosztuje i jak długo trwa. Zapraszamy!
Pozycjonowanie ShopGold to kompleksowe działania podjęte przez specjalistów SEO, web developerów, marketerów treści i copywriterów, mające na celu poprawienie pozycji Twojego sklepu w organicznych wynikach wyszukiwania. Aby skorzystać z korzyści płynących z pozycjonowania, konieczne jest wdrożenie odpowiednich działań on-site (na Twojej stronie) i off-site (poza Twoją stroną internetową). Wśród nich znajdują się:
Ważne! Nie można również zapomnieć, że pozycjonowanie ShopGold opiera się na systematycznych audytach SEO. Jeżeli pragniesz, aby Twój sklep internetowy spełniał aktualne wymogi algorytmu, warto przeprowadzić takie badanie. Pomocne mogą być tu bezpłatne, dedykowane narzędzia do audytu SEO. Pokazują ono mocne i słabe strony Twojej witryny, a detaliczny raport umożliwi Ci przeglądanie widoczności strony dla poszczególnych fraz kluczowych. Audyt SEO obejmuje m.in.:
Skontaktuj się z ekspertami z COOLONE już dzisiaj. Przekonaj się na własne oczy, jakie mamy propozycje na rozwój Twojej firmy w internecie. Współpracując z nami, podniesiesz widoczność, zwiększysz ruch i zmaksymalizujesz konwersje (np. poprzez zakupy produktów, skorzystanie z usług lub wypełnienie formularza kontaktowego).
Pozycjonowanie ShopGold ma na celu przede wszystkim podniesienie rentowności. Jako doświadczone biuro SEO, zalecamy inwestycje zarówno w pozycjonowanie lokalne, jak i na szczeblu ogólnokrajowym. Dzięki temu Twoja firma będzie widoczna nie tylko w wynikach tekstowych, ale również na mapach Google (tzw. „lokalny 3-pack”) oraz potencjalnie w katalogach.
Pozycjonowanie ma kluczowe znaczenie. Dodatkowo, jeżeli zainwestujesz w optymalizację profilu Google Moja Firma, zauważysz jeszcze wyższy wskaźnik konwersji (nawet 80% lokalnych wyszukiwań prowadzi do konwersji).
Do korzyści płynących z inwestycji w pozycjonowanie lokalne i ogólnopolskie należą:
Generalnie rzecz biorąc, pozycjonowanie ShopGold jest bardzo opłacalne. Osobiście rekomendujemy przeznaczenie około 70% budżetu marketingowego na SEO, jedną z najbardziej efektywnych form promocji online. Jeżeli chodzi o Google Ads (wcześniej AdWords), proponujemy inwestować w to około 30% – jako dodatkową formę promocji online.
Pozycjonowanie na platformie ShopGold jest stosunkowo łatwym zadaniem dla osób, które posiadają wiedzę z zakresu SEO. Jest to obecnie jeden z najbardziej przyjaznych dla SEO systemów CMS. Wyróżniają go:
Co więcej? SEO na ShopGold jest ułatwione również przez możliwość automatycznego generowania mapy strony (w formacie XML) oraz pliku robots.txt. To czyni pozycjonowanie i zdobywanie wysokich pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania (tzw. SERP – Search Engine Result Pages) zdecydowanie łatwiejszym niż np. na platformach Shoper czy SkyShop.
Pozycjonowanie ShopGold skierowane na podniesienie zysków firmy jest procesem o stosunkowo wysokim koszcie, jednak w perspektywie długoterminowej jest to inwestycja bardzo opłacalna. Ostateczny koszt zależy od wielu istotnych czynników, takich jak m.in.:
Z pewnością najwyższe koszty wiążą się z branżami o zasięgu ogólnopolskim, takimi jak meblarska, odzieżowa i farmaceutyczna. Jeśli chodzi o pozycjonowanie lokalne w mniej popularnych obszarach, koszty SEO są zdecydowanie niższe.
Odpowiedź na to pytanie jest złożona i zależy od wielu czynników, między innymi od przeznaczonego budżetu na SEO. Zasadniczo, im więcej zainwestujesz w pozycjonowanie ShopGold, tym szybciej ujrzysz wyniki. Dlaczego? Ponieważ agencja SEO będzie mogła poświęcić więcej godzin pracy oraz pozyskać linki o wyższej jakości z tematycznych stron. Na podstawie naszych doświadczeń możemy stwierdzić, że efekty SEO ShopGold zauważalne są już po 2-3 miesiącach w postaci dodatkowych odwiedzin z organicznych wyników wyszukiwania. Nasi specjaliści SXO potrzebują kilkunastu miesięcy, aby podnieść zyski Twojej firmy.
Generalnie rzecz biorąc, samodzielne pozycjonowanie ShopGold może być opłacalne. Wymaga to jednak stałego śledzenia wytycznych algorytmu i poświęcania sporej ilości czasu na optymalizację on-site oraz zdobywanie linków, czyli działania off-site. Biorąc pod uwagę aktualne wymagania Google, powinniśmy przeznaczyć na to minimum 20-30 godzin miesięcznie. Jeśli masz tyle czasu i dysponujesz odpowiednią wiedzą, rozważ samodzielne pozycjonowanie ShopGold.
Pamiętaj jednak, że niewłaściwie wdrożone elementy SEO mogą nie tylko nie przynieść oczekiwanych efektów, ale również zaszkodzić Twojej stronie, co przełoży się na spadek pozycji w SERP-ach lub – co gorsza – na nałożenie filtru utrudniającego pozycjonowanie.