Co to jest meta keywords?

Meta Keywords

Co to jest meta keywords?

Meta keywords, czyli tzw. słowa kluczowe meta, są jednym z elementów metadanych wykorzystywanych w kodzie HTML strony internetowej. Mają one za zadanie opisywać treść strony i pomóc wyszukiwarkom internetowym w jej właściwej indeksacji.

Dlaczego meta keywords są ważne?

W początkach Internetu, meta keywords miały ogromne znaczenie dla wyszukiwarek. Były one najważniejszym czynnikiem wpływającym na pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Jednak z biegiem czasu, za sprawą nadużyć i manipulacji związanych z tym elementem, wyszukiwarki postanowiły zmniejszyć jego znaczenie.

Dziś meta keywords nie są już tak ważne dla algorytmów wyszukiwarek, jak kiedyś. Niektóre z nich (takie jak Google) nie biorą ich nawet pod uwagę przy indeksowaniu stron.

Jak wykorzystać meta keywords w dzisiejszych czasach?

Mimo, że meta keywords straciły na znaczeniu dla wyszukiwarek, wciąż mogą one być przydatne dla innych celów. Mogą pomóc np. w identyfikacji treści strony przez użytkowników, czy zapewnić lepszą organizację i kategoryzację serwisu.

Warto również pamiętać o tym, że niektóre wyszukiwarki, takie jak Bing czy Yahoo, wciąż wykorzystują meta keywords przy indeksowaniu stron.

Jakie są zasady tworzenia meta keywords?

  • Słowa kluczowe muszą być związane tematycznie ze stroną i jej treścią
  • Nie należy nadużywać słów kluczowych – lepiej wybrać kilka najważniejszych i najbardziej trafnych
  • Słowa kluczowe powinny być unikalne dla każdej strony
  • Należy unikać powtarzających się fraz czy zdań jako meta keywords
  • Maksymalna długość meta keywords powinna wynosić ok. 150-200 znaków

Jakie korzyści płyną z użycia meta tagów?

Pamiętaj, że odpowiednio używane meta tagi mogą poprawić wygląd i funkcjonalność witryny w wynikach wyszukiwania. Choć warto powierzyć optymalizację i zarządzanie meta tagami profesjonalistom, wprowadzenie ich jest stosunkowo proste i może przynieść wymierne korzyści dla witryny. Jeśli chcesz, aby Twoja strona była optymalnie przygotowana, warto skorzystać z usług specjalistów w dziedzinie SEO, takich jak COOLONE.

Mimo że meta keywords nie są już tak istotne dla wyszukiwarek, nadal warto je stosować zgodnie z wyżej wymienionymi zasadami. Mogą one przyczynić się do lepszej organizacji i identyfikacji treści strony przez użytkowników, a także pomóc w indeksowaniu przez niektóre wyszukiwarki. Należy jednak pamiętać, że głównym czynnikiem wpływającym na pozycję strony w wynikach wyszukiwania jest jakość i unikalność jej treści oraz odpowiednie optymalizowanie innych elementów SEO. Przy tworzeniu meta keywords warto więc skupić się przede wszystkim na dostarczaniu wartościowej i interesującej dla użytkowników treści na stronie.

 

Darmowa konsultacja