Meta keywords, czyli tzw. słowa kluczowe meta, są jednym z elementów metadanych wykorzystywanych w kodzie HTML strony internetowej. Mają one za zadanie opisywać treść strony i pomóc wyszukiwarkom internetowym w jej właściwej indeksacji.
W początkach Internetu, meta keywords miały ogromne znaczenie dla wyszukiwarek. Były one najważniejszym czynnikiem wpływającym na pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Jednak z biegiem czasu, za sprawą nadużyć i manipulacji związanych z tym elementem, wyszukiwarki postanowiły zmniejszyć jego znaczenie.
Dziś meta keywords nie są już tak ważne dla algorytmów wyszukiwarek, jak kiedyś. Niektóre z nich (takie jak Google) nie biorą ich nawet pod uwagę przy indeksowaniu stron.
Mimo, że meta keywords straciły na znaczeniu dla wyszukiwarek, wciąż mogą one być przydatne dla innych celów. Mogą pomóc np. w identyfikacji treści strony przez użytkowników, czy zapewnić lepszą organizację i kategoryzację serwisu.
Warto również pamiętać o tym, że niektóre wyszukiwarki, takie jak Bing czy Yahoo, wciąż wykorzystują meta keywords przy indeksowaniu stron.
Pamiętaj, że odpowiednio używane meta tagi mogą poprawić wygląd i funkcjonalność witryny w wynikach wyszukiwania. Choć warto powierzyć optymalizację i zarządzanie meta tagami profesjonalistom, wprowadzenie ich jest stosunkowo proste i może przynieść wymierne korzyści dla witryny. Jeśli chcesz, aby Twoja strona była optymalnie przygotowana, warto skorzystać z usług specjalistów w dziedzinie SEO, takich jak COOLONE.
Mimo że meta keywords nie są już tak istotne dla wyszukiwarek, nadal warto je stosować zgodnie z wyżej wymienionymi zasadami. Mogą one przyczynić się do lepszej organizacji i identyfikacji treści strony przez użytkowników, a także pomóc w indeksowaniu przez niektóre wyszukiwarki. Należy jednak pamiętać, że głównym czynnikiem wpływającym na pozycję strony w wynikach wyszukiwania jest jakość i unikalność jej treści oraz odpowiednie optymalizowanie innych elementów SEO. Przy tworzeniu meta keywords warto więc skupić się przede wszystkim na dostarczaniu wartościowej i interesującej dla użytkowników treści na stronie.