Artykuł sponsorowany cena

Artykuł sponsorowany cena

Artykuł sponsorowany cena

Artykuły sponsorowane to świetny sposób na dotarcie z treścią do grupy docelowej. Są również skutecznym sposobem na uzyskanie linków zwrotnych z witryn autorytetów, co może pomóc poprawić rankingi wyszukiwania i zwiększyć ruch organiczny. Ale czy wiesz, ile kosztuje opublikowanie artykułu sponsorowanego?

Co wpływa na koszt publikacji artykułu sponsorowanego?

Koszt tych artykułów zależy od kilku czynników:

  • Miejsce publikacji. Jeśli umieszczasz artykuł na dużej witrynie z wiadomościami, często pobierają one więcej niż małe blogi lub niszowe witryny. Dzieje się tak, ponieważ mają większe grono czytelników i mogą zapewnić większą widoczność swoim reklamodawcom.
  • Forma. Kolejnym ważnym czynnikiem wpływającym na koszt artykułów jest ich format. Artykuły napisane w formie listy lub wypunktowania są tańsze niż te, które zostały napisane w formie akapitu. Artykuły zajmujące mało miejsca i nieabsorbujące będą naturalnie tańsze.
  • Ilość czytelników i częstotliwość. Cena zależy również od tego, gdzie ma się pojawić Twój artykuł i ile razy będzie tam publikowany. Na przykład, jeśli chcesz, aby Twój artykuł pojawiał się w witrynie, która codziennie odwiedza tysiące odwiedzających, będziesz musiał zapłacić więcej, niż gdyby miał się pojawić w witrynie, która każdego dnia odwiedza tylko setki osób. Jeśli będziemy chcieli wielokrotnie publikować ten sam lub inny materiał jako najnowszą wersję w hierarchii, będziemy musieli zapłacić adekwatnie więcej niż za jednorazową publikację.
  • Czasowa publikacja lub stała. Cena za publikację artykułu sponsorowane go zależy również od tego czy chcemy publikować artykuły na stałe czy ma to być jedynie czasowa ekspozycja. Pierwsza opcja jest opublikowaniem treści na konkretny okres czasowy np. miesiąc, a druga oznacza, że artykuł pozostanie na zawsze.
  • Ilość publikacji. Ważnym czynnikiem, który wpływa na cenę opublikowania artykułów sponsorowanych, jest również ilość publikacji. Jeśli zamawiamy dużą ilość publikacji jednego lub wielu materiałów będziemy mogli wynegocjować niższą cenę aniżeli w przypadku opublikowania jedynie jednego tekstu.

Artykuł sponsorowany cena — konkretne przykłady

Małe strony internetowe i blogi. Najniższe ceny publikacji artykułów sponsorowanych będą obowiązywały na małych stronach tematycznych. Są to serwisy branżowe, blogi czy inne miejsca w sieci, które posiadają przeważnie kilkuset – kilka tysięcy fanów. Cena publikacji materiału sponsorowanego w takich miejscach będzie wynosiła od 20 do 50 złotych. Miejsca te prowadzone są najczęściej przez hobbystów, którzy w ten sposób dorabiają do swojej podstawowej pensji.

Tematyczne serwisy internetowe. Internetowe portale tematyczne to najpopularniejsze miejsca, gdzie można publikować artykuły sponsorowane. Posiadają one często od kilkudziesięciu do kilkuset tysięcy czytelników i są prowadzone na konkretne tematy. Na rynku działają dwie główne grupy tego typu portali. Przede wszystkim są to portale tematyczne prowadzone przez hobbystów, ale także przez marki w celu zarobkowym. To właśnie na nich są głównie umieszczane artykuły sponsorowane w celu pozyskiwania linków zwrotnych przy pozycjonowaniu strony. Koszt umieszczenie artykuły sponsorowane go będzie wahał się w tym miejscu przeważnie od 50 do 500 złotych.

Lokalne serwisy informacyjne. Pośrednią opcją pomiędzy zwykłymi stronami internetowymi a branżą publicystyczną są lokalne serwisy informacyjne. Gromadzą one już publiczność, która może być liczona w setkach tysięcy lub milionach odbiorców. Nadal mają jednak lokalny charakter i są doskonałym miejscem do umieszczenia publikacji sponsorowanych — głównie w celach promocyjnych i promocji marki. Cena publikacji może wahać się od 500 zł nawet do 4000 — 5000 złotych lub nawet kształtować się w granicach 6000 — 7000 złotych. Najczęściej jednak Będziemy mogli zamówić publikację na większości lokalnych serwisów informacyjnych w kwocie 1000 — 2000 złotych.

Ogólnopolskie i globalne serwisy. Najdroższymi miejscami publikacji artykułów sponsorowanych są ogólnopolskie globalne serwisy internetowe. Są one rozpoznawalne na całym świecie i często posiadają miliony odwiedzających. Cena za opublikowanie artykułu sponsorowanego może wynieść nawet od 5 000 do 20 000 złotych. Jest to bardzo płynna granica, gdyż przy tego typu sumach cennik i oferta ustalane są indywidualnie.

Podsumowanie

Koszt artykułu sponsorowanego różni się w zależności od tego, jak często i gdzie będzie używany. Miejsce w sieci, które ma większy ruch, może pobierać wyższe opłaty za reklamę, podczas gdy serwisy, które mają mniej czytelników, mogą oferować ekonomiczniejsze stawki.

Wiele serwisów ma własne wytyczne dotyczące wysokości opłat za reklamy i nie publikują tych informacji publicznie, a zamiast tego wymagają od potencjalnych reklamodawców bezpośredniego kontaktu z nimi w przypadku pytań. Jeśli zatem chcemy zamówić artykuł sponsorowany cena może wynieść od kilkudziesięciu złotych do nawet kilku tysięcy.

Oceń artykuł