Kto to jest ambasador marki i jak zdobyć ten tytuł? Czy warto? Wydaje się, że coraz więcej Klientów i influencerów korzysta z tego terminu. Przeczytaj poniższy artykuł i poznaj dokładne znaczenie tego słowa.
Ambasador marki to osoba oficjalnie uznawana przez markę za jej reprezentanta i wspierająca jej promocję. Ambasador marki to pasjonat produktu, który używa go, wspiera go w sposób naturalny i jest za to wynagradzany. Ambasadorami mogą być influencerzy oraz Klienci. To ludzie, którzy promują markę, produkty lub usługi i otrzymują w zamian nagrody za wsparcie.
Influencerzy są opłacani za propagowanie marki. Często są to celebryci, którzy niekoniecznie używają produktów, które polecają. Dlatego konsumenci często widzą influencerów jako nieautentycznych. To dlatego, że celebryci ambasadorzy marek często są motywowani przez transakcje. Np. ambasador marki Samsung został zauważony używając iPhone’a X zamiast Samsunga. To pokazało, że ambasador nie był rzeczywistym zwolennikiem marki Samsung.
Klienci, którzy zostają ambasadorami, promują markę, ponieważ ją kochają. Tacy ambasadorzy docierają do węższego grona odbiorców, ale są bardziej autentyczni, ponieważ są „prawdziwymi ludźmi” z rzeczywistymi problemami. Są prawdziwi, pomagają promować markę i zwiększać zaangażowanie. Marki mogą współpracować z nimi w różnych różnymi metodami, aby zrealizować szeroki zakres zadań.
Ambasadorzy marki mogą pomóc podnieść wartość marki na różne sposoby. Tworzą autentyczne, kontekstowe treści od rzeczywistych użytkowników, podejmując takie zadania, jak pisanie blogów, tworzenie referencji fotograficznych i wideo oraz inne ważne zadania.
Opinie ambasadorów są obiektywne, co czyni je cennymi. Są użyteczne, ponieważ konsumenci wiedzą, że te referencje nie są płatne. Klienci wyrażają prawdziwe uczucia, co przynosi korzyści dla marki. Np. strona internetowa pomagająca w poszukiwaniu pracy zwiększyła współczynniki konwersji o 34%, umieszczając autentyczne referencje na górze stron produktów.
Co więcej? Ambasadorzy mogą również uczestniczyć w forach z opiniami Klientów. Potencjalni Klienci bardziej ufają opinii innych Klientów niż reklamom lub marketingowi, dlatego recenzje online są ważne w procesie decyzyjnym potencjalnego Klienta. Recenzje pomagają firmom przekazać informacje, które konsument może chcieć wiedzieć, co z kolei zwiększa konwersję marki.
Wizualizacje pomagają konsumentom zapamiętać markę. Pozwalają ludziom z niską koncentracją uwagi na łatwe przetworzenie korzyści produktu lub firmy. To prowadzi do większego zaangażowania, co zostało podkreślone w raporcie, w którym stwierdzono, że treści tworzone przez użytkowników generują 6,9 razy większe zaangażowanie niż treści tworzone przez markę na Facebooku. To wzmacnia wartość zaangażowania ambasadora i produkcji wizualnej.
Ambasadorzy mogą również tworzyć treści wysokiej jakości. Pozyskiwanie zdjęć produktów od Klientów ma wiele zalet. Zdjęcie może przedstawiać produkt z każdej strony lub prezentować produkt w różnych stylach. Jednym z głównych atutów współpracy z ambasadorami jest stworzenie bardziej przystępnej strony dla konsumenta.
Rekomendacje wideo to kolejny sposób, w jaki ambasadorzy mogą się zaangażować. Filmy są przydatne na stronach produktów, ale są również ważne w mediach społecznościowych. Filmy przekazują dużo informacji w atrakcyjny sposób wizualny. Dają ambasadorom marki możliwość podzielenia się swoimi szczerymi uczuciami.
Interesującym przykładem treści wideo jest unboxing. W tych filmach ambasadorzy marki otwierają produkty i natychmiast dzielą się swoimi przemyśleniami. Czy te filmy są ważne?
Nie tylko mają potencjał, aby zdobyć tysiące, a nawet miliony wyświetleń, ale dają widzom możliwość zobaczenia autentycznych reakcji na produkt i usłyszenia prawdziwych opinii na temat produktu, co pomoże w decyzji o zakupie. Ponadto, dają widzom poczucie więzi ze swoimi ulubionymi ambasadorami.